Pagina 19 van 39

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 23 nov 2023, 20:58
door groentje
@dovaere: Daar zou ik het mee eens zijn, als die trein in Mechelen moest zijn, maar nu?

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 23 nov 2023, 20:59
door ronny
dovaere schreef: 23 nov 2023, 20:03 Ik vind het nuttiger om (internationale) langeafstandsverbindingen die extra mogelijkheden toevoegen, voorrang te geven bij de treinpaden.
Eén afwijking per dag waar moet overgestapt worden van een van de vele treinen naar Antwerpen op een van de vele verbindingen door de Noord-Zuidverbinding, is helemaal niet zo erg.
Voor mij is het een uitholling van het IC/IR plan dat klokvastheid bracht.
En dan vraag ik mij af wat er dit land nog te wachten staat de komende jaren met al die operatoren die van Amsterdam naar Parijs willen. Lijn 25 enkel voor internationaal verkeer en lijn 27 voor binnenlands verkeer ?

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 23 nov 2023, 21:23
door Shrek
Portbou schreef: 23 nov 2023, 19:17 Snelheid is voor GoVolta geen topprioriteit.
Waarom dan niet GoVolta het onregelmatige en trage pad geven, eventueel langs lijn 27B,...
Het is toch vrij gek om een klokvaste verbinding met vast bedieningspatroon te verstoren met zo'n trein.
Dat is natuurlijk het grote probleem met al die open access. Er is niemand meer die het hele systeem bekijkt, enkel de eigen trein is belangrijk. Stel je voor dat open acess ook voor binnenlands verkeer zou kunnen, het zou helemaal een soep worden.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 23 nov 2023, 21:50
door ovspotter_be
Ik vermoed dat deze zelfde GoVolta-trein ook de reden is dat de S1 1984 vanaf december 13 minuten stilstand heeft in Eigenbrakel.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 11:56
door railtravelmanager
hoi,

de S41 treinen Luik-Verviers-Aachen met welk materieel gaan die nu rijden ?

en de boemel Spa-Verviers dan met 1 Desirostel ? want de klassiekjes gaan er definitief uit dacht ik 9 december

wel spijtig dat die in alle haltes stopt ... gewoon verlenging van de bestaande S trein Luik-Verviers :)

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 13:52
door TKR
railtravelmanager schreef: 24 nov 2023, 11:56 hoi,

de S41 treinen Luik-Verviers-Aachen met welk materieel gaan die nu rijden ?

en de boemel Spa-Verviers dan met 1 Desirostel ? want de klassiekjes gaan er definitief uit dacht ik 9 december

wel spijtig dat die in alle haltes stopt ... gewoon verlenging van de bestaande S trein Luik-Verviers :)
Als ik het me goed herinner HLE 18 + 3 (of 2?) I11B + I11A + HLE 18 voor Luik - Aken.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:23
door FLV-FGSP
TKR schreef: 24 nov 2023, 13:52 Als ik het me goed herinner HLE 18 + 3 (of 2?) I11B + I11A + HLE 18 voor Luik - Aken.
HLE 18 + 4 rijtuigen, waarvan 1 stuurstand.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:28
door FLV-FGSP
Op lijn 25 zal van half juni t/m half december weer iets meer plaats zijn, want dan rijden de blauwe Eurostars niet ten noorden van Brussel:
https://www.ovpro.nl/trein/2023/11/24/h ... en-londen/ (hoewel er daar ook sprake is van Eurostar-vervangende treinen).

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:46
door Steve
Het is zelfs nog ingewikkelder dan dat, want het artikel zegt dat de Eurostar van Londen naar Amsterdam (in die richting dus) wel blijft rijden. Je zou dan denken dat hij leeg terugrijdt naar Brussel, maar dan is het extra vreemd dat Rotterdam niet bediend wordt "omdat dat niet rendabel" is (terwijl de trein wel gewoon passert?!).

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:51
door ovspotter_be
Kunnen ze die trein naar Londen dan niet gewoon zonder paspoortcontrole laten vertrekken in Amsterdam en iedereen in Brussel door de paspoortcontrole laten gaan?

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:51
door trainlovertje
En er kunnen volgens mij ook nooit meer dan 20 vliegtuigen gevuld worden met de beperkte capaciteit van die terminals.
Iemand heeft waarschijnlijk het totaal aantal stoelen in de Eurostar geteld ipv rekening te houden met de maximumcapaciteit van de terminals in A'dam en R'dam.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:52
door trainlovertje
ovspotter_be schreef: 24 nov 2023, 15:51 Kunnen ze die trein naar Londen dan niet gewoon zonder paspoortcontrole laten vertrekken in Amsterdam en iedereen in Brussel door de paspoortcontrole laten gaan?
Maar tegenwoordig is Thalys deel van Eurostar, dus is het waarschijnlijk rendabeler om die taak af te schuiven naar Eurostar Red.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:53
door DDietzen
Wellicht doet men het net zo als 2018-2020 toen de directe Londen -> Amsterdam was geïntroduceerd? Een Eurostar Blue doet dan commerciële ritten in de volgorde: Londen -> Amsterdam, Amsterdam -> Brussel, veiligheidschecks zonder passagiers, Brussel -> Londen met nieuwe passagiers. Dat konden destijds niet dezelfde passagiers zijn omdat de sweep van het treinstel in een halfuur plaatsvond, wat onvoldoende tijd was volgens hun normen om tot wel 900 reizigers door hun eigen veiligheids-, grens- en douanecontroles te loodsen.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 15:53
door Steven
Voor hetzelfde geld laten ze die stellen dan nu rijden als een eurostar 93XX tot Brussel Zuid rijden om zodoende na een commerciële rit Londen - Amsterdam het materieel weer in brussel te hebben. Zodoende kan je Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Brussel bedienen.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 24 nov 2023, 20:15
door Portbou
Liedekerke en Denderleeuw werden nog niet genoeg bediend ?