Pagina 19 van 23

Geplaatst: 10 dec 2007, 21:19
door Trainspotterke
Shrek schreef:hoe zit het met de IC-E? waren er M6? :D
Ik heb vandaag Brugge - Gent en Gent - Brugge met de IC E gedaan en in beide gevallen waren het 96's! :wink:

Geplaatst: 10 dec 2007, 22:10
door willem
willem schreef:Ik heb zondagavond wel een bijzondere combinatie gezien! Een 21/27 - enkele M6'en - 21/27 - enkele M6'en - M6 stuurstand.

Ik vermoed dat het de 'tongeren' was...
Heb het even nagekeken, het was de 1520 in retard!

Geplaatst: 10 dec 2007, 23:01
door Portbou
eerste gedachte is weer van "weer ne luie treinbestuurder"
Nee hoor, maak je geen zorgen,... dat van die luie bestuurder hebben we immers zaterdag al bedacht...
We kunnen niet altijd hetzelfde denken hé :twisted:

Goedenavond.

Geplaatst: 11 dec 2007, 08:18
door Geert9100
Gisterenavond voor de eerste keer de nieuwe verbinding Antwerpen Centraal - Gent SP van 16.48 u genomen. Vertrok perfect op tijd voor de eerste 10 meter en dan baf gedaan...... Door het technische defect vertrokken om 17.03 u (is bijna zelfde uur als de Kortrijk-Rijsel boven). Resultaat : niks vroeger thuis en in Berchem trein al bomvol omdat mensen opstapten die op de Kortrijk-Rijsel stonden te wachten.

Is die extra stop in Beveren trouwens echt nodig ???

:?:

Geplaatst: 11 dec 2007, 09:34
door Adler
Ik dacht dat ik alles had meegemaakt maar wat ik vanmorgen heb beleefd slaat alles.
Piekuur trein 7200 van Essen naar Schaarbeek was samengesteld uit welgeteld 1 motorstel 900 !
Tussen Essen en Antwerpen moesten tientallen mensen worden achtergelaten op de perrons, op een bepaald moment stonden er meer dan 40 mensen op het balkon.
Met 20 minuten vertraging aangekomen in Mechelen. Daar kon de trein niet vertrekken omdat de deuren niet meer dichtkonden. Dan is de politie gekomen met 5 man.
Ook de enige treinbegeleider was radeloos. De reizigers in de trein waren razend.

Geplaatst: 11 dec 2007, 10:06
door Patrick
Adler schreef:[knip]Dan is de politie gekomen met 5 man. [knip]
Moesten die ook nog mee? :lol:

Geplaatst: 11 dec 2007, 10:17
door Adler
Patrick schreef:
Adler schreef:[knip]Dan is de politie gekomen met 5 man. [knip]
Moesten die ook nog mee? :lol:
Nee, denk het niet, maar anders gingen er ongelukken van komen.
Ook tussen Heide en Antwerpen werd al omgeroepen of er mensen alstublieft wilden uitstappen in de tussengelegen stations en wachten op de volgende trein omdat de toestand totaal onhoudbaar was.

Geplaatst: 11 dec 2007, 11:45
door Hobbes
Gisteren de 2966 gedaan FN -LML.
Vroeger 3 sprinters, nu 2 MW41....

SARDIENENVERVOER is nog een understatement.

Echt schandalig, ben nogmaals zéér ontgoocheld in de NMBS en gewoon beschaamd om tegen mensen te zeggen dat ik treinbestuurder ben bij de NMBS...

Geplaatst: 11 dec 2007, 11:53
door Adler
Hobbes schreef:Gisteren de 2966 gedaan FN -LML.
Vroeger 3 sprinters, nu 2 MW41....

SARDIENENVERVOER is nog een understatement.

Echt schandalig, ben nogmaals zéér ontgoocheld in de NMBS en gewoon beschaamd om tegen mensen te zeggen dat ik treinbestuurder ben bij de NMBS...
Ik ben verheugd dat er toch iemand is die de realiteit onder ogen ziet en die er durft voor uitkomen.
Op de P 7200 deze morgen was dit geen sardienenvervoer, maar regelrecht gevaarlijke toestanden. Er stond zelfs een klein kindje in een kinderwagen tussen de menigte geperst. Moeten er soms eerst ongelukken gebeuren voor men iets gaat doen ?

Geplaatst: 11 dec 2007, 12:51
door Xistance
Bartjedj schreef:De IR naar de Panne wordt in de nieuwe DRG standaard met 96's gedaan. Dit zijn de stellen die van de IC-E komen. De breaks gaan naar de L Brugge-Gent.
Wat er met de klassiekjes gebeurt weet ik niet. Geschrapt?

BDJ
Wil dat zeggen dat de L trein mechelen - Gent-st-p (en dan naar brugge gaat) ook met breaks gereden worden?
Gisterenavond (18:33 vertrek in mechelen) waren het rode klassiekjes, deze morgen richting mechelen waren het breaks..

Geplaatst: 11 dec 2007, 14:28
door Frank
Xistance schreef:Wil dat zeggen dat de L trein mechelen - Gent-st-p (en dan naar brugge gaat) ook met breaks gereden worden?
Gisterenavond (18:33 vertrek in mechelen) waren het rode klassiekjes, deze morgen richting mechelen waren het breaks..
Gisteren vertrek 10:33 in Mechelen met twee breaks.

Geplaatst: 11 dec 2007, 15:59
door Wover
Vandaag IC-I met één varkensneus :). Gelukkig nog niet in de spits, dus zitplaatsproblemen waren het niet, maar ik gok dat die nog als IC-I terug naar Brussel moet, dus dat zal wel even tegenvallen :P.

Geplaatst: 11 dec 2007, 16:32
door dekooiker
Adler schreef:Ik dacht dat ik alles had meegemaakt maar wat ik vanmorgen heb beleefd slaat alles.
Piekuur trein 7200 van Essen naar Schaarbeek was samengesteld uit welgeteld 1 motorstel 900 !
Tussen Essen en Antwerpen moesten tientallen mensen worden achtergelaten op de perrons, op een bepaald moment stonden er meer dan 40 mensen op het balkon.
Met 20 minuten vertraging aangekomen in Mechelen. Daar kon de trein niet vertrekken omdat de deuren niet meer dichtkonden. Dan is de politie gekomen met 5 man.
Ook de enige treinbegeleider was radeloos. De reizigers in de trein waren razend.
Soms heb ik het idee dat ze één en ander doen om de reizigers te pesten...

Geplaatst: 11 dec 2007, 16:39
door Shrek
dekooiker schreef: Soms heb ik het idee dat ze één en ander doen om de reizigers te pesten...
of dat er een groot materieeltekort is :wink:
pesten zou zijn als ze de IC-A met 1 klaasiekje doen en dan voorbij de bundel in leuven-noord rijden die volstaat met M6 8)

Geplaatst: 11 dec 2007, 17:29
door treinbruno
of om ze nog bozer te maken :M6

ze laten er maar 1 rijtuig open en de andere doen ze op slot.
zo had ik het eens voor dat 2 van 5 M6"en wegens 'vandalisme' :twisted: afgesloten waren.

dan zat ik daar ook als een sardientje :oops: