OVS wil staken
Re: OVS wil staken
tim dat is een uitspraak die ni echt in goede aarde valt, als jij u zou behandeld voelen zoals wij ons behandeld voelen zal je ook reageren. trouwens de stakingen gaan meer dan om loon alleen.
Tja Tim, Wat gaan jullie doen als het jullie niet aanstaat? Staken? Welk verweer hebben jullie eigenlijk? Geen enkel... Of vergis ik me?
DLC is aangesloten bij de erkende vakbonden.
Mijn gedacht is dat staken toch niet helpt, het enige wat de directie doet is er eens mee lachen.
OVS heeft al gezegd in januari geen stakingsacties te houden, maar wat is er nu eigenlijk bereikt met de stakingen van december?
Mijn gedacht is dat staken toch niet helpt, het enige wat de directie doet is er eens mee lachen.
OVS heeft al gezegd in januari geen stakingsacties te houden, maar wat is er nu eigenlijk bereikt met de stakingen van december?
Tim schreef:DLC is aangesloten bij de erkende vakbonden.
zie website ovs
http://www.ovs-sic.be
De website vergeet nog te vermelden dat voor de niet-stakenden op 24 december en 31 december zondagsuren zullen uitbetaald worden, iets wat ook toegezegd is na 2 stakingsdagen (en wat door sommigen beschouwd werd als een middel om de staking te breken) Nu zal er tussen de vakbonden wat getouwtrek zijn over wie welke pluim op zijn hoed mag steken, maar ik geloof persoonlijk dat het OVS net iets dichter bij personeel staat dan de gevestigde waarden. Uiteindendelijk zijn de resultaten het belangrijkst.
Ieder zijn mening Tim, maar ik durf er 8 zondagsuren op te verwedden dat jij, als je beginnersenthousiasme over enkele jaren wat gemilderd is, jij nog vaak zult terugdenken aan de tijd dat je nog de kans had om naar de nmbs over te stappen en een sociaal leven op te bouwen. En dat je net toch die enkele dagen meer verlof kon nemen om eens het bioritme op orde te stellen. Maar goed, je moet het eerst meemaken om te weten hoe het voelt natuurlijk. Doe vooral waar je zin in hebt.
Dlc werkt voornamelijk met jonge enthousiastelingen die door dat enthousiasme (wat op zich lovenswaardig is) dikwijls hun kritische geest dreigen te verliezen. Maar dit alles slechts voor wat het waard is
Ieder zijn mening Tim, maar ik durf er 8 zondagsuren op te verwedden dat jij, als je beginnersenthousiasme over enkele jaren wat gemilderd is, jij nog vaak zult terugdenken aan de tijd dat je nog de kans had om naar de nmbs over te stappen en een sociaal leven op te bouwen. En dat je net toch die enkele dagen meer verlof kon nemen om eens het bioritme op orde te stellen. Maar goed, je moet het eerst meemaken om te weten hoe het voelt natuurlijk. Doe vooral waar je zin in hebt.
Dlc werkt voornamelijk met jonge enthousiastelingen die door dat enthousiasme (wat op zich lovenswaardig is) dikwijls hun kritische geest dreigen te verliezen. Maar dit alles slechts voor wat het waard is
excuus, bij nader inzien blijkt de uitbetaling van zondagsuren dan toch vermeld te staan op de website
Miljaarde schreef:excuus, bij nader inzien blijkt de uitbetaling van zondagsuren dan toch vermeld te staan op de website
de site van OVS is vrij volledig, het vergt soms gewoon een beetje zoekwerk

Ja, dat zeiden de Duitsers ookTim schreef:OVS heeft al gezegd in januari geen stakingsacties te houden,

Niet provocatief bedoeld of zo, maar waar kun je als reiziger nou echt staat op maken?

Waarom geen betaalstaking houden???
Je zet de NMBS meer onder druk, je lijdt geen imagoverlies en je valt er de reizigers niet mee lastig!
Je zet de NMBS meer onder druk, je lijdt geen imagoverlies en je valt er de reizigers niet mee lastig!

voor de zoveelste maal, betaalstakingen zijn in princiepe niet wettig. de wettelijke omschrijving van staken = werk neerleggen. trouwens als je dat zou invoeren is er maar 1 beroep dat daar kan op terugvallen. hoe gaan treinbestuurders betaalstakingen houden? hoe gaan seingevers betaalstaking houden? hoe gaat onderhoudspersoneel een betaalstaking houden??Trainspotterke schreef:Waarom geen betaalstaking houden???
trouwens 2/3 van de passagiers heeft een abo, dus wat effect heeft dat dan? twee keer niets.
dat is geen wet, maar officieel is dat evenmin een staking aangezien je wel uw werk doet voor de rest. het woordje betaalstaking zou je dus beter vervangen door een anderTrainspotterke schreef:En waarom mag De Lijn dat dan wel, of staan die boven de wet?

nu ist bij de lijn wel eenvoudig he, de bestuurder en controleur zijn 1 en dezelfde persoon. daar waar bij de treinen de bestuurders niets te zeggen hebben ticketcontrole en dergelijke meer. ge snapt de nuance wel.
Net in de standaard een artikel (van professor Blanpain) gelezen datr mij toch enigszins de wenkbrouwen deed fronsen.
De professor beweert oa dat:
- Bij de NMBS worden geen sociale verkiezingen gehouden.
- OVS zit niet mee aan tafel bij sociaal overleg want dat mag niet van de overige vakbonden.
Klopt dat? Zo ja, waarom komt men daar niet massaal tegen in opstand? Als er mij nu eens iets echt wel een staking waard is, is dat het wel.
De professor beweert oa dat:
- Bij de NMBS worden geen sociale verkiezingen gehouden.
- OVS zit niet mee aan tafel bij sociaal overleg want dat mag niet van de overige vakbonden.
Klopt dat? Zo ja, waarom komt men daar niet massaal tegen in opstand? Als er mij nu eens iets echt wel een staking waard is, is dat het wel.
Maar ze hebben bij De Lijn ook abonnees, hé!Steven schreef:dat is geen wet, maar officieel is dat evenmin een staking aangezien je wel uw werk doet voor de rest. het woordje betaalstaking zou je dus beter vervangen door een anderTrainspotterke schreef:En waarom mag De Lijn dat dan wel, of staan die boven de wet?
nu ist bij de lijn wel eenvoudig he, de bestuurder en controleur zijn 1 en dezelfde persoon. daar waar bij de treinen de bestuurders niets te zeggen hebben ticketcontrole en dergelijke meer. ge snapt de nuance wel.

En staking of nie, het gaat om druk zetten op de NMBS, hé!