Pagina 19 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 28 aug 2009, 21:42
door HLE 2302
prachtig !

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 29 aug 2009, 00:05
door AlexNL
Ziet er erg netjes uit... en met zo'n gele voorkant kan hij in principe zo naar Nederland. Zie ik daar nieuwe treinen in NL binnenkomen? :lol:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 04 jul 2010, 13:46
door 5941
De eerst Desiro ML is in het land
foto's staan op deze pagina http://treinfototeam.blogspot.com/2010/ ... elgie.html

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 04 jul 2010, 17:55
door Boxerke
amai is dat niet wat snel?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 04 jul 2010, 17:58
door Steven
voorstelling voor de directie zoals met de HLE18, nadien gaat die waarschijnlijk terug of doet hij eventueel al paar testritten.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 06 jul 2010, 18:21
door Wilson
5941 schreef:De eerst Desiro ML is in het land
foto's staan op deze pagina http://treinfototeam.blogspot.com/2010/ ... elgie.html
Wow !! Ik ben verliefd :P
Prachtding !!!
Nog een voorbeeld voor Nederland. Ziet er veel beter uit dan die flop SLT sletjes.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 06 jul 2010, 18:53
door bobke
Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 06 jul 2010, 19:18
door HLE 2302
bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 06 jul 2010, 19:23
door melle
Waarom heeft men eigenlijk geen dubbeldekstreinstellen aangekocht met dezelfde rij-eigenschappen?
Daar kan toch veel meer volk in en is toch veel praktischer bij drukke tijden dan een normale rijtuigen?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 06 jul 2010, 20:03
door Shrek
melle schreef:Waarom heeft men eigenlijk geen dubbeldekstreinstellen aangekocht met dezelfde rij-eigenschappen?
Daar kan toch veel meer volk in en is toch veel praktischer bij drukke tijden dan een normale rijtuigen?
Ik denk dat het heel moeilijk is om dubbeldekstreinen te maken die even snel kunnen optrekken als deze desiro's :wink:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 06 jul 2010, 20:21
door Steven
Dubbeldekkers zijn inderdaad zwaarder waardoor je ofwel zwaardere motoren moet steken ofwel moet aanvaarden dat ze minder snel optrekken bij gelijk vermogen. Voor het grootste deel van de tijd volstaan enkeldekstreinen perfect op de lijnen waar de Desiro zal ingezet worden. Ze gaan vooral de klassieke stellen vervangen die heden rondrijden.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 06 jul 2010, 20:26
door Shrek
HLE 2302 schreef:
bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.
Recuperatie is wel mogelijk bij 3kv, maar alleen als er op dat moment andere treinen elektriciteit verbruiken in die bovenleidingssectie. De onderstations kunnen dus geen energie teruggeven aan het hoogspanningsnet, bij wisselspanning (15 of 25 kV) kan dit wel :)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 07 jul 2010, 11:32
door HLE 2302
Shrek schreef:
HLE 2302 schreef:
bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.
Recuperatie is wel mogelijk bij 3kv, maar alleen als er op dat moment andere treinen elektriciteit verbruiken in die bovenleidingssectie. De onderstations kunnen dus geen energie teruggeven aan het hoogspanningsnet, bij wisselspanning (15 of 25 kV) kan dit wel :)
Juist zo was het, bedankt voor de aanvulling ... ik wist dat ik iets belangrijks vergeten was. :mrgreen:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 jul 2010, 19:15
door Pendelaar
Ik zal blij zijn als ze in gebruik worden genomen. Alleen vrees ik ervoor dat op lijn 26 sprinters zullen blijven rijden ondanks dat dit een GEN lijn is en er om de 3 minuten gestopt moet worden. Een moderne tram was daar misschien een betere (lees snellere) optie geweest.
De naam is misschien afgeleid van "desire", omdat ze bloedmooi zijn. :lol:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 jul 2010, 20:41
door AlexNL
Voor mijn telefoon - HTC Desire - gaat dat in ieder geval op... bloedmooi toestelletje.

Kunnen deze Desiro-stellen enigszins worden vergeleken met het Nederlandse SLT, qua geplande inzet? Als ze op het GEN gaan rijden, zal het dus vooral veel korte stukjes zijn, met veel staanplaatsen?