Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008
Geplaatst: 04 feb 2009, 10:45
Thx voor de replies, maar ik moet K V B toch bijtreden: ondanks continue opwaardering van de infrastructuur, slaagt men er niet in om het aanbod naar de reiziger te verbeteren, en stijgt de reistijd evenredig met het tarief. Inderdaad in 1983 had je in Kontich twee keer per uur een snelle verbinding naar Brussel, in Mechelen moest je wel overstappen maar je hoefde niet eens van perron veranderen.
Wat ik hier nu merk in jullie antwoorden is het volgende: ik (reiziger) stel een vraag, en meteen wordt de huidige regeling uitgelegd vanuit het standpunt van de infrastructuur (trage lijn 27, snelle lijn 25 etc).
Blijkbaar wordt er dus een infrastructuur voorzien, wordt de dienstregeling in functie van die infrastructuur geoptimaliseerd, en de wens van de reiziger vergeet men even.
Met wat goede wil kan er nochtans wel wat bereikt worden lijkt me. Als een extra stop op L25 (die hooguit 2 minuten kost) te veel gevraagd is, waarom kan men dan bv. niet alle IR treinen over L27 laten rijden? Dan kan er op L25 om de 3 minuten een IC/Thalys/Benelux laten rijden als het moet, iedereen tevreden toch?
Wat ik hier nu merk in jullie antwoorden is het volgende: ik (reiziger) stel een vraag, en meteen wordt de huidige regeling uitgelegd vanuit het standpunt van de infrastructuur (trage lijn 27, snelle lijn 25 etc).
Blijkbaar wordt er dus een infrastructuur voorzien, wordt de dienstregeling in functie van die infrastructuur geoptimaliseerd, en de wens van de reiziger vergeet men even.
Met wat goede wil kan er nochtans wel wat bereikt worden lijkt me. Als een extra stop op L25 (die hooguit 2 minuten kost) te veel gevraagd is, waarom kan men dan bv. niet alle IR treinen over L27 laten rijden? Dan kan er op L25 om de 3 minuten een IC/Thalys/Benelux laten rijden als het moet, iedereen tevreden toch?