BENELUX
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Punt van orde: In mijn bericht is Fyra de pendeldienst Amsterdam-Schiphol-Rotterdam over de HSL, de Intercity=Amsterdam-Brussel via de Oude Lijn (via Den Haag Holland Spoor dus).
Men had 11 stammen nodig voor de benelux in den beginselen (dus met 11.8+ICRm+ICR-Bs). Daar heeft men -inclusief de eerste extra rijtuigen- 11 stammen voor gekregen van 7 rijtuigen. Toen waren er ineens 12 stammen nodig: 4 voor de Fyra en 8 voor de Intercity. (de extra stam werd toen een vergaarbak van rijtuigen: geel/blauwe A-rijtuigen (de 5661, 5662), twee Bs'en en nog omgestickerde reserve rijtuigen.) Weer even later ging de Benelux (zeer)lang keren in Brussel Zuid/Midi waardoor er nog een stam extra nodig was. Dat was de eerste I6/I10-stam.
Toen kwam 1 december 2009 om de hoek kijken: de Bs-rijtuigen gingen terzijde (aller laatste mogelijkheid om nog daarmee reizigers mee te vervoeren; na alle controlebeuren, etcetc) Mede daardoor ging de Twaalfde stam (de vergaarstam) uit elkaar om _bijna_ alle stammen weer op 7 rijtuigen te krijgen. Daar ging dus de tweede I6/I10-stam voor in de plaats rijden. Ook kreeg de HSA weer extra rijtuigen van NSR om om te stickeren (buiten aangepast, binnenkant niet; dus gele ipv blauwe banken). Daardoor ging de Fyra met 6 ipv 7 rijtuigen rijden, zodat de Benelux met 7 rijtuigen kon rijden.
Per 4 oktober zou de Fyra ipv Rotterdam naar Breda gaan rijden en twee keer per uur. HSA kreeg al eerder ICR tbv ombouw waarbij alleen van Treinstelmodus naar UIC modus omgezet moest worden. (noot: In de serie 1900, 3500 en 3600 (IC DenHaag C-Venlo, Schiphol-Eindhoven en Roosendaal-Zwolle) rijden de ICRm samen met een ICRm-BDs in treinstelmodus). Er moesten extra Fyra-stammen komen. Nu is het het geval dat er niet tussen Rotterdam-Breda gereden ging worden, maar dus wel twee keer per uur tussen Amsterdam-Rotterdam.
Per november moeten dus de I6/I10-stammen terug naar de NMBS, daarvoor in de plaats komen dus Geel/Blauwe rijtuigen. Deze rijtuigen zijn alleen B-rijtuigen (dus tweede klas); maw: tussendoor worden die dus geplaatst ipv een stam Geel/Blauw.
Men had 11 stammen nodig voor de benelux in den beginselen (dus met 11.8+ICRm+ICR-Bs). Daar heeft men -inclusief de eerste extra rijtuigen- 11 stammen voor gekregen van 7 rijtuigen. Toen waren er ineens 12 stammen nodig: 4 voor de Fyra en 8 voor de Intercity. (de extra stam werd toen een vergaarbak van rijtuigen: geel/blauwe A-rijtuigen (de 5661, 5662), twee Bs'en en nog omgestickerde reserve rijtuigen.) Weer even later ging de Benelux (zeer)lang keren in Brussel Zuid/Midi waardoor er nog een stam extra nodig was. Dat was de eerste I6/I10-stam.
Toen kwam 1 december 2009 om de hoek kijken: de Bs-rijtuigen gingen terzijde (aller laatste mogelijkheid om nog daarmee reizigers mee te vervoeren; na alle controlebeuren, etcetc) Mede daardoor ging de Twaalfde stam (de vergaarstam) uit elkaar om _bijna_ alle stammen weer op 7 rijtuigen te krijgen. Daar ging dus de tweede I6/I10-stam voor in de plaats rijden. Ook kreeg de HSA weer extra rijtuigen van NSR om om te stickeren (buiten aangepast, binnenkant niet; dus gele ipv blauwe banken). Daardoor ging de Fyra met 6 ipv 7 rijtuigen rijden, zodat de Benelux met 7 rijtuigen kon rijden.
Per 4 oktober zou de Fyra ipv Rotterdam naar Breda gaan rijden en twee keer per uur. HSA kreeg al eerder ICR tbv ombouw waarbij alleen van Treinstelmodus naar UIC modus omgezet moest worden. (noot: In de serie 1900, 3500 en 3600 (IC DenHaag C-Venlo, Schiphol-Eindhoven en Roosendaal-Zwolle) rijden de ICRm samen met een ICRm-BDs in treinstelmodus). Er moesten extra Fyra-stammen komen. Nu is het het geval dat er niet tussen Rotterdam-Breda gereden ging worden, maar dus wel twee keer per uur tussen Amsterdam-Rotterdam.
Per november moeten dus de I6/I10-stammen terug naar de NMBS, daarvoor in de plaats komen dus Geel/Blauwe rijtuigen. Deze rijtuigen zijn alleen B-rijtuigen (dus tweede klas); maw: tussendoor worden die dus geplaatst ipv een stam Geel/Blauw.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
En een loc kan dat niet door de noord zuid verbinding van antwerpen trekken? Want centraal is geschrapt en Berchem als vervanging.
Re: BENELUX
Wat voor onzin kramen jullie hier?Kristofke schreef:En een loc kan dat niet door de noord zuid verbinding van antwerpen trekken? Want centraal is geschrapt en Berchem als vervanging.
Re: BENELUX
Euh er staat een vraagteken achter. Het is een vraag, geen feit. Kan u anders in al uw wijsheid eens zeggen waarom de 9260 niet in Antwerpen-Centraal stopt maar wel in Antwerpen-Berchem (en dus waarschijnlijk om Antwerpen rijdt ipv eronder?).
Re: BENELUX
http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... r=18:30-60Kristofke schreef:Euh er staat een vraagteken achter. Het is een vraag, geen feit. Kan u anders in al uw wijsheid eens zeggen waarom de 9260 niet in Antwerpen-Centraal stopt maar wel in Antwerpen-Berchem (en dus waarschijnlijk om Antwerpen rijdt ipv eronder?).
Volgens rail time stopt deze vandaag uitzonderlijk in Berchem:
Code: Selecteer alles
Antwerpen-Centraal Geen halte
Antwerpen-Berchem 20:07 20:09 Extra halte
18:37 Er zijn problemen op het Nederlandse net.
Het verkeer van de IC-B treinen (Brussel-Zuid - Amsterdam-Centraal) is verstoord.
Het jij voor hebt is dat de T11 eens een keer vast zat omdat de helling te stijl was voor de loc.
De bergland express mocht er zelfs eens door naar NL in doorrit, deze trein is quasi evenlang en werd door een 25.5 getrokken.



Re: BENELUX
Is dit eenmalig? Of is dit gepland voor de nieuwe dienstregeling?MaartendeJ schreef:Trein 9260 gaat rijden met 12 rijtuigen: 6xI6/I10-rijtuigen + 6x ICRm-rijtuigen.
Re: BENELUX
Dit zal wel overbrenging van materiaal zijn, niet?
Er zijn wat beneluxen afgeschaft geweest vandaag.
Er zijn wat beneluxen afgeschaft geweest vandaag.
Re: BENELUX
de IC van 16:00 ook te Antwerpen richting brusselKristofke schreef:Dit zal wel overbrenging van materiaal zijn, niet?
Er zijn wat beneluxen afgeschaft geweest vandaag.



Re: BENELUX
Kristofke schreef:Euh er staat een vraagteken achter. Het is een vraag, geen feit. Kan u anders in al uw wijsheid eens zeggen waarom de 9260 niet in Antwerpen-Centraal stopt maar wel in Antwerpen-Berchem (en dus waarschijnlijk om Antwerpen rijdt ipv eronder?).
De IC van Essen reed laatst ook niet door de tunnel....lok niet in de vereiste conditie....
Hij ging wel naar Centraal op spoor 6 , zijn reizigers "zoeken" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Op zondag 5 december stopt -in verband met werkzaamheden op Rotterdam-Dordrecht- de Benelux extra op Rotterdam Lombardijen.
Er zijn dan twee sporen buiten dienst, waardoor de Sneltrein Amsterdam C-Haarlem-Dordrecht/Breda (serie 2200) niet ingehaald kan worden. Deze serie is daardoor 1x/u opgeheven op Rotterdam-Dordrecht; in het andere halve uur rijdt de Benelux niet, dus heb je dat probleem van het inhalen ook niet.
Reizigers van Rotterdam Lombardijen richting de sneltreinstations van deze serie 2200 niet te veel reistijd te geven (anders met de stoptrein Roosendaal/Dordrecht-Den Haag C (serie 5100) stopt de 9200 op Rotterdam Lombardijen en geeft hij cross-platform overstap op Rotterdam C (9->8) op de serie (69)2200 naar Amsterdam C.
In de andere richting (dus richting Belgie) is er geen stop gepland.
Er zijn dan twee sporen buiten dienst, waardoor de Sneltrein Amsterdam C-Haarlem-Dordrecht/Breda (serie 2200) niet ingehaald kan worden. Deze serie is daardoor 1x/u opgeheven op Rotterdam-Dordrecht; in het andere halve uur rijdt de Benelux niet, dus heb je dat probleem van het inhalen ook niet.
Reizigers van Rotterdam Lombardijen richting de sneltreinstations van deze serie 2200 niet te veel reistijd te geven (anders met de stoptrein Roosendaal/Dordrecht-Den Haag C (serie 5100) stopt de 9200 op Rotterdam Lombardijen en geeft hij cross-platform overstap op Rotterdam C (9->8) op de serie (69)2200 naar Amsterdam C.
In de andere richting (dus richting Belgie) is er geen stop gepland.
Re: BENELUX
Wat scheelde er dit weekend weer met die treinen? Ik zag rode cijfers tot bijna een uur vertraging komende uit NL...
Re: BENELUX
Ik heb ergens gelezen dat er ten zuiden van den Haag een diesellok van een werktrein in brand stond.
En als de brandweer op het spoor begint te lopen gaat alles plat.
En als de brandweer op het spoor begint te lopen gaat alles plat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Bij Den Haag HollandSpoor stond een 6400-loc in de fik ja.
Overigens werd alleen de serie 1900 (die op dat moment slechts Gilze=Rijen-DenHaag C reed ivm werkzaamheden Tilburg-Gilze=Rijen) opgeheven Rotterdam C-DenHaagC, de sprinters Roosendaal/Dordrecht-DenHaagC mochten zowel heen als terug over spoor 1 (ipv 3 ri Rotterdam en 5 ri DenHaag C). Treinen uit Leiden moesten over spoor 3 (ipv 4), treinen ri Leiden over 4 (ipv 6)
Doordat dus het een en ander over minder sporen moest, krijg je het een en ander vertraagd. Ook zal het een en ander omgeleid zijn via Gouda-Breukelen
Overigens werd alleen de serie 1900 (die op dat moment slechts Gilze=Rijen-DenHaag C reed ivm werkzaamheden Tilburg-Gilze=Rijen) opgeheven Rotterdam C-DenHaagC, de sprinters Roosendaal/Dordrecht-DenHaagC mochten zowel heen als terug over spoor 1 (ipv 3 ri Rotterdam en 5 ri DenHaag C). Treinen uit Leiden moesten over spoor 3 (ipv 4), treinen ri Leiden over 4 (ipv 6)
Doordat dus het een en ander over minder sporen moest, krijg je het een en ander vertraagd. Ook zal het een en ander omgeleid zijn via Gouda-Breukelen
Re: BENELUX
De Belgische rijtuigen zouden inmiddels van de Beneluxdienst verdwenen moeten zijn. En enkele geel-blauwe rijtuigen zouden (vanaf zondag al?) hun comeback maken..