Je bedoelt ter gelegenheid van modernisatie?dentheo schreef:Wordt er iets veranderd dat de minimum boogstraal zou kunnen beïnvloeden ?
Het antwoord daarop is neen.
Je bedoelt ter gelegenheid van modernisatie?dentheo schreef:Wordt er iets veranderd dat de minimum boogstraal zou kunnen beïnvloeden ?
nahoj schreef:Je bedoelt ter gelegenheid van modernisatie?dentheo schreef:Wordt er iets veranderd dat de minimum boogstraal zou kunnen beïnvloeden ?
Het antwoord daarop is neen.
Zoals reeds geschreven op de vorige bladzijde: Gentbrugge neemt een deel van het moderniseringswerk op zich. Alle MR75 (behalve 843 uiteraard) zullen daar passeren.Bibke schreef:Zag de 801 daar vandaag ook staan.
In 2 gelijke delen gesplitst en met de koppen gekoppeld.
Maar wat die daar in Gentbrugge. Dat is een wagonherstelplaats.
Men bekijkt gewoon hoe die rijtuigen het gemakkelijkst binnen kunnen genomen worden (ontkoppelen, eventueel onderdelen demonteren,...). De boogstraal van de inrit in Gentbrugge is namelijk kleiner dan de minimum boogstraal van een rijklare MR75.dentheo schreef:nahoj schreef:Je bedoelt ter gelegenheid van modernisatie?dentheo schreef:Wordt er iets veranderd dat de minimum boogstraal zou kunnen beïnvloeden ?
Het antwoord daarop is neen.
Zou mij ook verbazen... maar toch die metingen ?
misschien twijfelt men aan de vroegere opgave ??![]()
Ik twijfelde vroeger wel eens aan de rijtuigen in de Benelux, die konden geweldig "klappen" op S bochten in de wisselstraat bij het binnenrijden van Antw-Centraal. Voor de aM75 ken ik zo geen speciale punten in het net.
20 jaar? Dan zullen ze hopelijk toch ETCS, airco, maximumsnelheid 160, automatische koppelingen en 2+2 zitplaatsen krijgen?HijDieHetWeet schreef:Normaal toch 20 jaar, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen: de laatst gemoderniseerde tweeledige zullen volgend jaar aan de kant gaan, 10 jaar na modernisatie.
De NMBS renovaties kennende:Shrek schreef:20 jaar? Dan zullen ze hopelijk toch ETCS, airco, maximumsnelheid 160, automatische koppelingen en 2+2 zitplaatsen krijgen?
Even corrigeren. Het is ja (maar in niet in eerste instantie), nee, nee, hebben ze al (hoewel ik meen dat je bedoelt "automatische koppeling type GF"; dan is het nee) en nee.wbrm schreef:De NMBS renovaties kennende:Shrek schreef:20 jaar? Dan zullen ze hopelijk toch ETCS, airco, maximumsnelheid 160, automatische koppelingen en 2+2 zitplaatsen krijgen?
zal het nee, nee, nee, nee en nee zijn
Denk dat het goedkoper is een volledig nieuwe trein te bouwen dan zulke ingrijpende verbouwingen aan een bestaande trein te doen om die dan slechts 20 jaar in dienst te houden.Shrek schreef:20 jaar? Dan zullen ze hopelijk toch ETCS, airco, maximumsnelheid 160, automatische koppelingen en 2+2 zitplaatsen krijgen?
dat was mijn gedacht ook, als het enkel om die airco te doen isDieselfreak schreef:Denk dat het goedkoper is een volledig nieuwe trein te bouwen dan zulke ingrijpende verbouwingen aan een bestaande trein te doen om die dan slechts 20 jaar in dienst te houden.Shrek schreef:20 jaar? Dan zullen ze hopelijk toch ETCS, airco, maximumsnelheid 160, automatische koppelingen en 2+2 zitplaatsen krijgen?
Ik ben dan ook van mening dat ze dat zouden moeten doenDieselfreak schreef:Denk dat het goedkoper is een volledig nieuwe trein te bouwen dan zulke ingrijpende verbouwingen aan een bestaande trein te doen om die dan slechts 20 jaar in dienst te houden.Shrek schreef:20 jaar? Dan zullen ze hopelijk toch ETCS, airco, maximumsnelheid 160, automatische koppelingen en 2+2 zitplaatsen krijgen?