K V B schreef:fitnessboy schreef:als ze willen een oplossing gemaakt binnen de maand
een beperking aan een sein = pos inpuls
een groen sein = neg inpuls
rood sein = geen inpuls
waarom verandert men niet geeft men bij een rood sein een neg inpuls
en in de loc's en de stellen een relais in de waakinrichting
zodat bij het overschrijden van een rood sein je aut. een noodremming krijgt
zoveel goedkoper dan tbl+ en op een dilkke maand klaar als ze willen
Een noodremming als een trein een rood licht overschrijd is geen oplossing. Dan is het namelijk al te laat.
Ten tweede ga je een nieuw veiligheidssysteem nooit in een maand voor elkaar krijgen. Vergeet niet waar een veiligheidssysteem allemaal moet voldoen. Elke ingenieur weet hoe moeilijk het is een systeem in elkaar elkaar te zetten dat zowel weinig "valse positieven" als "valse negatieven" veroorzaakt. En dat is hier absoluut nodig, want naast de eis dat treinverkeer veilig dient te zijn is er ook nog altijd de eis dat treinverkeer _mogelijk_ dient te zijn. Een systeem dat te pas en te onpas treinen doet stoppen is ook niet gewenst.
En als laatste opmerking: Met de trein rijden is veilig. Eigenlijk is het al veilig genoeg. Gooi aub niet het kind met het badwater weg.
Met uw eerste zin kan ik moeilijk akkoord gaan, gezien het feit dat de meeste seinoverschrijdingen gebeuren na een stilstand . Bv in een station na de nodige commerciele akties, en het stopsein ver ervan verwijderd is of als het slecht zichtbaar of al overschreden was zoals in Pecrot.Dus typische fouten in de memorisatie. een ander fenomeen is ook dat de bestuurder heeft geremd om een verwittiging te respecteren en dan voor zichzelf uitmaakt dat het geopende sein in de verte voor hem is ,doch voor een neveliggend spoor.Dus daarmee wil ik zeggen dat het voorbij rijden van gesloten seinen aan hoge snelheid eerder de hoogste uitzondering zijn.
betreffende de systemen: ik denk dat de Belgische spoorwegen zeer goede vakbekwame ingenieurs , techniekers en treinbestuurders heeft. En die systemen die zeer goed zijn en mischien wel tot de top van de wereld kunnen behoren , zijn er nooit gekomen door onwil van bepaalde mensen ,organisaties enz. Laten we het herlijden tot het feit dat het belangrijker is wie je kent dan wat je kent(kan).
Als je ziet dat Frankrijk amper 5 jaar heeft nodig gehad om het systeem "KVB" te ontwikkelen en plaatsen , na het ongeval in Flaujac van augustus 85.Dan hadden ze dat in België ook kunnen doen ,als..........Pécrot is immers al 9 jaar geleden en u wegsteken achter Europa is laag bij de grond.