Pagina 19 van 34
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 nov 2010, 19:07
door bobke
Ik vind eigenlijk ook dat het hoog tijd wordt dat men al die ms96 op "knokke-Tongeren (Genk)" gaat vervangen door M6en. bv de trein van 16.05 in gent richting knokke zijn altijd MS96 stellen (3 stellen, wat op zich al te weinig is (het zouden er altijd vier moeten zijn), als je dan vergelijkt met de trein een uur later (10 M6rijtuigen, is het aantal zitplaatsen bijna dubbel zoveel)). Nu vrijdag reden er zelfs maar twee stellen, we stonden zelfs in de gang van eerste klas op elkaar gedrukt, anders kon niet iedereen mee (wegens (wat ik wel positief vond is dat de TB de oorzaak omriep (wat niet veel gebeurd)) een defect motorstel).
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 nov 2010, 21:15
door ijzeren rijn 82
De IR Neerpelt-Antwerpen C gaan alle treinen maar met 2 motorstellen MW41 rijden in het weekend , dat gaat gezelig druk worden
Mol-Hasselt 1 motorstel , maar word niet meer gekoppeld in mol
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 27 nov 2010, 22:07
door Molenbruch Y.
Dag,
Nog een dienstregelingnieuwtje: te elfder ure is beslist om P 7308 (Tongeren - Brussel) toch niet bijkomend te laten stoppen in Diest en Aarschot, hetgeen voorzien was voor december. Vanuit Limburg kwam er - mijns inziens onterecht - veel protest tegen dit plan. Desondanks wordt de rittijd tussen Hasselt en Brussel-Noord wel een minuutje uitgebreid, hoewel deze trein nu vaak al vijf minuten te vroeg in Brussel-Noord staat. Bovendien heeft men nagelaten om de hierdoor nutteloos geworden vervroeging van P 7329 (Genk - Hasselt) ongedaan te maken
Groeten,
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 nov 2010, 19:51
door ferry
Hoi
Wanneer gaat men eindelijk in het WE(vooral zaterdag) de overvolle treinen type 800 vervangen door wat moderner materiaal op lijn Antwerpen-Essen? De M6 TD stellen staan een gans WE te verkommeren in de bundel Antwerpen Schijnpoort!
f
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 nov 2010, 20:05
door am62
Nog een nieuwtje : trein 7572 Geraardsbergen - Brussel zal worden doorgetrokken naar Antwerpen-Centraal (net als trein 7574 een uur later).
7572
Geraardsbergen 6.17 uur - Brussel Z 07.01 uur
3307
Brussel Z 07.04 uur - Antwerpen C 07.54 uur
Net zoals IR3336/8572 nu al het geval is zal ook trein 3337/8574 worden doorgetrokken vanuit Antwerpen C naar Geraardsbergen.
Materieel van dienst : M5m
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 nov 2010, 22:48
door eagleheart
ferry schreef:Hoi
Wanneer gaat men eindelijk in het WE(vooral zaterdag) de overvolle treinen type 800 vervangen door wat moderner materiaal op lijn Antwerpen-Essen? De M6 TD stellen staan een gans WE te verkommeren in de bundel Antwerpen Schijnpoort!
f
vanavond was het ook weer het geval, overvolle trein tot gevolg
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 nov 2010, 22:51
door dentheo
Laatst waren er enkele zaterdagen met een dienst om de twee uur...ook één varkenssnuitje...vollen bak.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 nov 2010, 22:52
door rvdborgt
eagleheart schreef:ferry schreef:Wanneer gaat men eindelijk in het WE(vooral zaterdag) de overvolle treinen type 800 vervangen door wat moderner materiaal op lijn Antwerpen-Essen? De M6 TD stellen staan een gans WE te verkommeren in de bundel Antwerpen Schijnpoort!
vanavond was het ook weer het geval, overvolle trein tot gevolg
Dat zal ook wel aan de tweeuurdienst hebben gelegen. M6 is verder niet geschikt voor een stoptrein. Eerder zou er moeten worden nagedacht over een versterking van de dienst op ljn 12 in het weekend.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 28 nov 2010, 23:41
door dentheo
Minimum zou zijn dat men bij een twee-uurs dienst, bij werkzaamheden van Infrabel, met 2x800 rijdt.
Of vereist dat twee kaartjesknippers ? Zelfs dan sparen ze nog één machinist.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 29 nov 2010, 06:02
door Robin
rvdborgt schreef:eagleheart schreef:ferry schreef:Wanneer gaat men eindelijk in het WE(vooral zaterdag) de overvolle treinen type 800 vervangen door wat moderner materiaal op lijn Antwerpen-Essen? De M6 TD stellen staan een gans WE te verkommeren in de bundel Antwerpen Schijnpoort!
vanavond was het ook weer het geval, overvolle trein tot gevolg
Dat zal ook wel aan de tweeuurdienst hebben gelegen. M6 is verder niet geschikt voor een stoptrein. Eerder zou er moeten worden nagedacht over een versterking van de dienst op ljn 12 in het weekend.
Groetjes,
Rian
Nog niet zo lang geleden, week of 2 heeft de IC van 16hr17 te antwerpen verder gereden als stoptrein naar Essen.
Niet geschikt is veel gezegd want soms gaat plotseling alles

Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 29 nov 2010, 10:15
door dentheo
"kunnen" en "geschikt zijn" zijn twee totaal verschillende dingen.
Een 27 met tien dubbeldekkers is redelijk "lam".
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 29 nov 2010, 11:43
door LML
Voor mij is (en blijft het) nog steeds een ergernis dat er in de weekends met oud(er) materieel wordt gereden als er in de bundels er modern materieel het weekend doorbrengt.
Ook de korte samenstellingen op zaterdag is eigenlijk schandalig. De eindejaarsperiode komt er weer aan, dus er zal weer heel wat 'geshopt' worden in de steden, Kerstmarkten her en der, Kerstvoorstellingen voor de allerkleinsten (en de iets grotere),... Hopelijk doet de NMBS er iets aan vanaf half december...
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 29 nov 2010, 12:52
door dentheo
Lijn 12 stoptrein
Welk modern materieel mag er nog naar Roosendaal ?
Er worden zelfs oude 800en gereserveerd en NIET omgebouwd op TBL+ om naar Roosendaal te rijden.
Passagiers van Lijn 12 rijden dus "gevaarlijker" dan nodig, omdat men schrik heeft van de Nederlandse paperassen.
Alhoewel nu rijdt men de laatste kms in Nederland ook zonder ATB of memor, dus TBL+ afzetten zou de oplossing kunnen zijn ...
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 29 nov 2010, 14:29
door Dietrich
LML schreef:Voor mij is (en blijft het) nog steeds een ergernis dat er in de weekends met oud(er) materieel wordt gereden als er in de bundels er modern materieel het weekend doorbrengt.
Ook de korte samenstellingen op zaterdag is eigenlijk schandalig. De eindejaarsperiode komt er weer aan, dus er zal weer heel wat 'geshopt' worden in de steden, Kerstmarkten her en der, Kerstvoorstellingen voor de allerkleinsten (en de iets grotere),... Hopelijk doet de NMBS er iets aan vanaf half december...
IC L is een uitzondering.

In het weekend een groot aantal treinen met 5 rijtuigen M6, terwijl op weekdagen zowat alle treinen met Breaks rijden.
Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 29 nov 2010, 19:26
door Steve
Dietrich schreef:LML schreef:Voor mij is (en blijft het) nog steeds een ergernis dat er in de weekends met oud(er) materieel wordt gereden als er in de bundels er modern materieel het weekend doorbrengt.
Ook de korte samenstellingen op zaterdag is eigenlijk schandalig. De eindejaarsperiode komt er weer aan, dus er zal weer heel wat 'geshopt' worden in de steden, Kerstmarkten her en der, Kerstvoorstellingen voor de allerkleinsten (en de iets grotere),... Hopelijk doet de NMBS er iets aan vanaf half december...
IC L is een uitzondering.

In het weekend een groot aantal treinen met 5 rijtuigen M6, terwijl op weekdagen zowat alle treinen met Breaks rijden.
In de dienstregeling 2011 dan? Want momenteel rijdt er bij mijn weten slechts één stam M6 op de IC L tijdens het weekend.
Heb je toevallig een overzicht van ritten die met M6 zullen worden gedaan?