Pagina 19 van 61
Geplaatst: 26 okt 2006, 21:40
door Steven
Duikbril AM86 schreef:
Gelukkig is er geen kippenhokje aanwezig voor de omvormers in op te bergen zoals bij de M5 stuurrijtuigen..

heel eenvoudig, een m6 is daarin ook verschillend.
Bij M5-en heeft enkel het stuurrijtuig een omvormer die alle andere rijtuigen ook van voldoende laagspanning moet voorzien, bij m6 heeft elk rijtuig zijn eigen omvormer.
Geplaatst: 26 okt 2006, 22:12
door prahsharp
dus als ik het goed begrijp kunnen M5'en enkel ingezet worden als er een stuurrijtuig aan hangt?
Geplaatst: 26 okt 2006, 23:40
door Steven
prahsharp schreef:dus als ik het goed begrijp kunnen M5'en enkel ingezet worden als er een stuurrijtuig aan hangt?
heel juist, anders gaan de lichten van het interieur niet en de rest zal ook al ni veel doen wegens gebrek aan laagspanning
Geplaatst: 26 okt 2006, 23:55
door prahsharp
is dat niet verdomd onhandig? of is er een overdaad aan (dure?) stuurrijtuigen?
Geplaatst: 27 okt 2006, 10:18
door e49memling
prahsharp schreef:is dat niet verdomd onhandig? of is er een overdaad aan (dure?) stuurrijtuigen?
De fout zit niet daar.
Het is gewoon een ongehoord ontwerp-miskleun van bij de M5-en, een komplete trein (verlichting-verwarming-deuren...) laten afhangen van één omvormertje in het stuurrijtuig.
Het kwam goedkoper enkel het stuurrijtuig uit te rusten met een omvormer, dan het op elk rijtuig te doen.
Geplaatst: 31 okt 2006, 14:00
door Tim
Gisteren heeft het eerste M6-stuurstandrijtuig Bombardier verlaten, foto's zijn te zien op
Railpassie.
Geplaatst: 31 okt 2006, 14:06
door Wover
volgens mij is die grijze bult boven de eigenlijke stuurpost redelijk lelijk opt eerste gzicht...
Geplaatst: 31 okt 2006, 14:50
door Accelerat
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het er fantastisch uitzien over het algemeen!

Geplaatst: 31 okt 2006, 14:53
door 260689
waarom gaat die in het buitenland testen doen en in welk land gaat dan zijn?? iemand een idee?
Geplaatst: 31 okt 2006, 14:54
door Accelerat
260689 schreef:waarom gaat die in het buitenland testen doen en in welk land gaat dan zijn?? iemand een idee?
Nederland mischien?
Lijkt mij eerder Frankrijk.
Geplaatst: 31 okt 2006, 14:54
door 1607
omdat ze hier geen testpistes hebben. in duitsland heeft men dit wel en oostenrijk dacht ik.
Geplaatst: 31 okt 2006, 14:57
door 260689
merci voor de info

Geplaatst: 31 okt 2006, 17:58
door Bert
In oostenrijk hebben ze dat inderdaad.
Ik dacht dat de eerste reeks M6'en ook eerst naar Oostenrijk moesten om daar testen te ondergaan in een soort van klimatisatietunnel.

Geplaatst: 31 okt 2006, 18:14
door 1607
twas die tunnel dat ik bedoelde.
de I-11'en zijn ook naar daar geweest.
Geplaatst: 31 okt 2006, 19:24
door Tim
Wover schreef:volgens mij is die grijze bult boven de eigenlijke stuurpost redelijk lelijk opt eerste gzicht...
Lelijk? Afgrijselijk ja
