Pagina 182 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 09 mei 2014, 01:37
door Trein30
Stijn91 schreef:08145 is ook al in dienst.
08145 stond zaterdag al klaar in Merelbeke.

08570 rijdt al sinds dinsdag aan één stuk rond tussen Brussel en Antwerpen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 09 mei 2014, 11:23
door rdv
Eimai schreef:
rdv schreef:Blijkbaar is er een tekort aan inzetbare Desiro's (bron: Twitter)
Ietsje specifieker welke bron? :-)
@NMBS schreef:
@bumba86 @stimorolthy Na contact met de onderhoudsdienst blijkt dat momenteel 1 op 4 Desiro stellen aan de kant staat wegens onderhoud. ^mr

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 14 mei 2014, 19:38
door Trein30
08572 & 08573 waren vandaag ook op pad. Nog 24 van de 085-serie te gaan...

Re: desiro

Geplaatst: 06 jul 2014, 15:58
door Winston
Sinds kort rijden de Desiro's nu ook op lijn 42 Luik/Gouvy/Luik zal deze in de gaten gaan houden en gaan melden/spotten

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 06 jul 2014, 17:26
door Shrek
Winston schreef:Sinds kort rijden de Desiro's nu ook op lijn 42 Luik/Gouvy/Luik zal deze in de gaten gaan houden en gaan melden/spotten

Wim
inderdaad, er is zelfs sprake van dat er daar binnen afzienbare tijd enkel nog desiros zouden rijden...

Re: desiro

Geplaatst: 07 jul 2014, 08:34
door Winston
Shrek schreef:
Winston schreef:Sinds kort rijden de Desiro's nu ook op lijn 42 Luik/Gouvy/Luik zal deze in de gaten gaan houden en gaan melden/spotten

Wim
inderdaad, er is zelfs sprake van dat er daar binnen afzienbare tijd enkel nog desiros zouden rijden...
Shrek

Dank voor je reactie gaat dit dan betekenen dat de hle reeks 18 en 19 gaan verdwijnen of dat CFL met de serie 30 gaat stoppen? Eerlijk gezegd overdag zijn er heel weinig passagiers maar in de vroege ochtend en in de namiddag heel veel dit voor vervoer van/naar Luik

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 07 jul 2014, 21:44
door nahoj
Er is sprake van om alle diensten naar Luxemburg ook ooit met Desiro te rijden. Maar daarvoor is het wachten op homologatie in Luxemburg van de Desiro, en het zal een gigantisch succes mogen heten als dat tegen bv. december 2015 rond zou geraken.

Re: desiro

Geplaatst: 08 jul 2014, 09:59
door Shrek
Winston schreef:
Shrek schreef:
Winston schreef:Sinds kort rijden de Desiro's nu ook op lijn 42 Luik/Gouvy/Luik zal deze in de gaten gaan houden en gaan melden/spotten

Wim
inderdaad, er is zelfs sprake van dat er daar binnen afzienbare tijd enkel nog desiros zouden rijden...
Shrek

Dank voor je reactie gaat dit dan betekenen dat de hle reeks 18 en 19 gaan verdwijnen of dat CFL met de serie 30 gaat stoppen? Eerlijk gezegd overdag zijn er heel weinig passagiers maar in de vroege ochtend en in de namiddag heel veel dit voor vervoer van/naar Luik

Wim
HLE 18/19 gaat sowieso van december al wel van L42. Maar het gerucht doet inderdaad de ronde dat ook de CFL 3000 vervangen zou worden door Desiro's. Dat blijft veel makkelijker om te keren op de eindpunten en eventueel stellen bij aan te vullen in de spits.
Voor de eventuele goederentreinen blijven wel 13/3000 hangen uiteraard :wink:

Re: desiro

Geplaatst: 08 jul 2014, 10:03
door overweg13
Shrek schreef: HLE 18/19 gaat sowieso van december al wel van L42. Maar het gerucht doet inderdaad de ronde dat ook de CFL 3000 vervangen zou worden door Desiro's. Dat blijft veel makkelijker om te keren op de eindpunten en eventueel stellen bij aan te vullen in de spits.
Voor de eventuele goederentreinen blijven wel 13/3000 hangen uiteraard :wink:
Luik - Luxemburg en zelfs Luik - Gouvy, dat zal wel het definitieve einde zijn van deze internationale verbinding. Ze zal wel blijven rijden, maar met nog minder reizigers dan nu het geval is, ongetwijfeld. Waarom wil men dit materieel toch inzetten op verbindingen waarvoor het absoluut ongeschikt is?

Re: desiro

Geplaatst: 08 jul 2014, 10:08
door Shrek
overweg13 schreef: Waarom wil men dit materieel toch inzetten op verbindingen waarvoor het absoluut ongeschikt is?
In dit concrete geval: omdat de inbouw van ETCS bij de MS96 op zich laat wachten.
(vanaf 2017 laat Luxemburg enkel treinen met ETCS toe. De NMBS heeft dan enkel Desiro, M6 en HLE 18/19 om mee te rijden)

Re: desiro

Geplaatst: 08 jul 2014, 17:39
door kika
nahoj schreef:Maar daarvoor is het wachten op homologatie in Luxemburg van de Desiro, en het zal een gigantisch succes mogen heten als dat tegen bv. december 2015 rond zou geraken.
Zijn er specifieke struikelblokken opgedoken of is het de spreekwoordelijke papieren mount Everest die overwonnen moet worden (i.c.m. dat het niet prioriteit nummer 1 is)?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 08 jul 2014, 18:25
door Steven
Desiro's hebben enkel tbl1+ en etcs en ik vermoed dat daar een deel van het probleem ligt. Iemand een idee hoe het met de uitrol van etcs gaat in Luxemburg??

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 08 jul 2014, 18:29
door Shrek
Steven schreef:Desiro's hebben enkel tbl1+ en etcs en ik vermoed dat daar een deel van het probleem ligt. Iemand een idee hoe het met de uitrol van etcs gaat in Luxemburg??
Vanaf januari 2015 is dat in orde, dus dat zal waarschijnlijk wel vòòr de papierwinkel van de Desiro zijn :wink:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 08 jul 2014, 19:53
door Steven
Ja maar etcs moet er wel kn orde zijn voor je met testen kan beginnen. Er is geen cfl memor beschikbaar op de Desiro. :-)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 08 jul 2014, 20:20
door Shrek
Steven schreef:Ja maar etcs moet er wel kn orde zijn voor je met testen kan beginnen. Er is geen cfl memor beschikbaar op de Desiro. :-)
De ETCS in Luxemburg is (op de lijn naar Kleinbettingen na) al technisch in orde. CFL-netz is gewoon nog aan het "rommelen" met de homologatie.
Maar testen kunnen vandaag al.