De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Machines met nieuwe soft zal je in de brussel-centraal niet meer horen. Na hard remmen zal je het zeker nog horen (bv in leuven komende van L36 of L2).
Re: De nieuwe loks reeks 18
Wat noem jij hard remmen, om te stoppen in Leuven of Brussel centraal gebruik ik meestal ongeveer dezelfde remkracht, het enige verschil is dat je in Leuven toekomt met een hogere snelheid.HijDieHetWeet schreef:Machines met nieuwe soft zal je in de brussel-centraal niet meer horen. Na hard remmen zal je het zeker nog horen (bv in leuven komende van L36 of L2).
Re: De nieuwe loks reeks 18
lees langdurig remmen waarbij de weerstanden heet worden. Ik kan je anders wel wat nummers doorgeven met machines met nieuwe soft.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Onafhankelijk van de remkracht, begint de loc niet altijd zelf eerst met electrisch remmen ?Steven schreef: Wat noem jij hard remmen, om te stoppen in Leuven of Brussel centraal gebruik ik meestal ongeveer dezelfde remkracht, het enige verschil is dat je in Leuven toekomt met een hogere snelheid.
Lijkt mij voor energiebesparing best.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
ja hij begint altijd elektrisch te remmen en kan dit zelfs lang volhouden (in de zin van => tot zeer lage snelheid).
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dus als je op tijd begint rustig te remmen kun je bijna puur electrisch remmen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
die machines zijn gemaakt om elektrisch te remmen.je remt meer reostatisch(elektrisch) dan met de rechtstreekse rem .hier in belgie was het paniek na een x aantal duizend kilometer dat de remschijven zo versleten waren .en duiste machines zijn er voor gemaakt en met dat siemens een duits bedrijf is 

Re: De nieuwe loks reeks 18
Echt bevorderlijk voor een goede rittijd lijkt het me ook niet. Al speelt het natuurlijk niet zo bij het voorbeeld van de IC-A/-O in Leuven, gezien de riante toegekende buffertijden...dentheo schreef:Dus als je op tijd begint rustig te remmen kun je bijna puur electrisch remmen ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
waarom zou dit niet bevordelijk zijn die machines remmen beter elektrisch dan pneumatisch ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als ik zie hoe "scherp" Duitse machinisten langs een perron komen en remmen dan denk ik dat de electrische rem maar een stukje van het werk mag doen...hle2127 schreef:die machines zijn gemaakt om elektrisch te remmen.je remt meer reostatisch(elektrisch) dan met de rechtstreekse rem .hier in belgie was het paniek na een x aantal duizend kilometer dat de remschijven zo versleten waren .en duiste machines zijn er voor gemaakt en met dat siemens een duits bedrijf is
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
bij de 18 is dit dus helemaal niet en ge kunt da toch niet zien ,weten als ge een trein ziet aankomen op welke manier die remt ..
Re: De nieuwe loks reeks 18
De HLE 18 remt voor zowat 99% elektrisch. De rijtuigen blijven echter pneumatisch remmen hoor.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Wanneer men "rustig" remt kan men bij een 18 "bijna volledig" electrisch remmen.
Bij stevig remmen gaan de remmen van de trein meehelpen.
Dan wordt dus minder energie in de bovenleiding gepompt en meer in verlieswarmte omgezet....
Bij stevig remmen gaan de remmen van de trein meehelpen.
Dan wordt dus minder energie in de bovenleiding gepompt en meer in verlieswarmte omgezet....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Wanneer de rijtuigen remmen is niet bepaald door de hoeveelheid rem.
Rechtstreekse rem = pneumatische rem enkel van de loc
Automatische rem = rem van loc en rijtuigen
Dynamische rem = elektrisch remmen van de loc
De eerste is enkel te gebruiken bij rangeringen.
De tweede is de dienstrem en dient men te gebruiken om een trein aan perron te zetten (tot stilstand brengen in het algemeen), de opmerking hierbij is dat bij de automatische rem voor wat de loc betreft meestal de dynamische en niet de pneumatisch rem zal aangesproken worden. Kortweg in alle gevallen waar een loc rijtuigen sleept mot men deze rem gebruiken.
De dynamische rem kan ook afzonderlijk gebruikt worden doch enkel voorzien om kleine snelheidsverminderingen te veroorzaken of bij afdalingen de snelheid onder controle te houden.
Rechtstreekse rem = pneumatische rem enkel van de loc
Automatische rem = rem van loc en rijtuigen
Dynamische rem = elektrisch remmen van de loc
De eerste is enkel te gebruiken bij rangeringen.
De tweede is de dienstrem en dient men te gebruiken om een trein aan perron te zetten (tot stilstand brengen in het algemeen), de opmerking hierbij is dat bij de automatische rem voor wat de loc betreft meestal de dynamische en niet de pneumatisch rem zal aangesproken worden. Kortweg in alle gevallen waar een loc rijtuigen sleept mot men deze rem gebruiken.
De dynamische rem kan ook afzonderlijk gebruikt worden doch enkel voorzien om kleine snelheidsverminderingen te veroorzaken of bij afdalingen de snelheid onder controle te houden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Niet de remkracht, maar de te absorberen energie is van belang voor de benodigde koeling van de remweerstand. En die is kwadratisch afhankelijk van het snelheidsverschil voor en na remming.Steven schreef:Wat noem jij hard remmen, om te stoppen in Leuven of Brussel centraal gebruik ik meestal ongeveer dezelfde remkracht, het enige verschil is dat je in Leuven toekomt met een hogere snelheid.HijDieHetWeet schreef:Machines met nieuwe soft zal je in de brussel-centraal niet meer horen. Na hard remmen zal je het zeker nog horen (bv in leuven komende van L36 of L2).