Asterix schreef:Vandaag een E2300 naar de luchthaven met Desiro. Komt dat vaker voor?
Normaal niet, maar door de KNIP (dat is modern ) tussen Zottegem en Oudenaarde dit weekend wegens werken, reden de 23xx relaties tussen Luchthaven - Zottegem, en dan dezelfde maar onder andere nr's van Oostende tot Oudenaarde. Dus meer materiaal nodig en vandaar waarschijnlijk de inzet van Desiro's.
Breaks en Varkensneuzen zaten al wat langer in o.a. Actutrein Hoogstwaarschijnlijk is dit echter alleen maar planmatig, dus bijvoorbeeld een Klassiekje naar Maastricht zal je in de app niet te zien krijgen.
Jan-Mark schreef:Breaks en Varkensneuzen zaten al wat langer in o.a. Actutrein Hoogstwaarschijnlijk is dit echter alleen maar planmatig, dus bijvoorbeeld een Klassiekje naar Maastricht zal je in de app niet te zien krijgen.
Actutrein toont bij mij zelfs al een tijdje de geplande materieelinzet van binnenlandse treinen in België.
In een artikel over een gestrande Brugge - Knokke van HLN valt op dat het stammetje uit slechts vier M6 bestaat. Is dat nieuw? Ik dacht dat dat soort stammetjes enkel op Charleroi - Antwerpen reed (in de spits gecombineerd met een andere van vijf stuks, gewoonlijk ook met een HLE 27).
Steve schreef:In een artikel over een gestrande Brugge - Knokke van HLN valt op dat het stammetje uit slechts vier M6 bestaat. Is dat nieuw? Ik dacht dat dat soort stammetjes enkel op Charleroi - Antwerpen reed (in de spits gecombineerd met een andere van vijf stuks, gewoonlijk ook met een HLE 27).
De basissamenstelling is wel degelijk 5M6. Vermoedelijk is een defect rijtuig eruit gehaald en niet vervangen.