Pagina 189 van 412

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 jul 2017, 20:39
door Ducktape
dentheo schreef:Zou een gerenoveerde duikersbril dan ook naar Roosendaal mogen ?
Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 jul 2017, 20:55
door Steve
Rijden er überhaupt nog niet-gemoderniseerde Sprinters rond?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 jul 2017, 23:24
door rvdborgt
Ducktape schreef:
dentheo schreef:Zou een gerenoveerde duikersbril dan ook naar Roosendaal mogen ?
Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.
Hebben ze nog geen TBL1+ dan?

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 jul 2017, 15:27
door Ducktape
Steve schreef:Rijden er überhaupt nog niet-gemoderniseerde Sprinters rond?
Neen, elke Sprinter is al vernieuwd.
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:
dentheo schreef:Zou een gerenoveerde duikersbril dan ook naar Roosendaal mogen ?
Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.
Hebben ze nog geen TBL1+ dan?

Groetjes,
Rian
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 jul 2017, 19:30
door rvdborgt
Ducktape schreef:
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:Er is technisch niks veranderd aan de Sprinters, dus ik zou niet weten waarom die dat niet zouden mogen.
Hebben ze nog geen TBL1+ dan?
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 jul 2017, 20:15
door Eric0641
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:
rvdborgt schreef:Hebben ze nog geen TBL1+ dan?
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.

Groetjes,
Rian
Nou de break rijd ook gewoon naar Maastricht met tbl1+ en de duikbril ( toen nog rood) die wel eens incidenteel naar Roosendaal reden waren ook voorzien van tbl1+

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 jul 2017, 23:33
door rvdborgt
Eric0641 schreef:
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.
Nou de break rijd ook gewoon naar Maastricht met tbl1+ en de duikbril ( toen nog rood) die wel eens incidenteel naar Roosendaal reden waren ook voorzien van tbl1+
Dan is de toelating inmiddels geregeld. Toen er nog maar weinig varkensneuzen zonder TBL1+ waren, zijn er vaak treinen Essen - Roosendaal uitgevallen omdat de toelating naar Roosendaal nog steeds niet rond was.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 jul 2017, 13:42
door Ducktape
rvdborgt schreef:
Ducktape schreef:
rvdborgt schreef:Hebben ze nog geen TBL1+ dan?
Tuurlijk wel, elke trein van NMBS (en ik veronderstel andere operatoren ook al intussen) heeft TBL1+.
Na inbouw van TBL1+ zijn ze technisch zodanig gewijzigd dat er een nieuwe toelating nodig is.
Andere vervoerders hebben niet per se TBL1+ aangezien dat niet verplicht is en ook niet verplicht gesteld kan worden.

Groetjes,
Rian
Ja maar dat heeft dan niks te maken met die vernieuwing, elke trein heeft die wijzigingen moeten ondergaan.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 jul 2017, 17:56
door Nadleeh
Moet zoiets per materieelserie geregeld worden of kan je zeggen "deze variant van TBL1+ komt erin en keuren wij bij deze voor alle series"?

Re: RE: Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 jul 2017, 20:24
door Shrek
Nadleeh schreef:Moet zoiets per materieelserie geregeld worden of kan je zeggen "deze variant van TBL1+ komt erin en keuren wij bij deze voor alle series"?
Elke goedkeuring gebeurt per treintype.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2017, 20:24
door Matthias
Vandaag reed IC 3418 (Binche-Turnhout) met 3 klassieke motorstellen i.p.v. 27 + 10 M4.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2017, 19:46
door trainlovertje
Gisteren, 14 augustus, 2xAM80 als 1540 (Genk - Knokke/Blankenberge)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2017, 20:17
door overweg13
En nog gisteren reed de 1940 (en vermoedelijk nog een resem andere 19xx en 37xx) met 21 + 11 M4 (1A + 1ADX + 9B), een stel dat door de week gebruikt wordt voor een P-trein Moeskroen - Schaarbeek.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 aug 2017, 22:02
door Davy
Vandaag waren meerdere omlopen Brugge <-> Knokke met maar liefst 4x Desiro. Versterkt denk ik door het mooie weer en mogelijks ook door het A11-event vandaag wat een massa volk heeft gelokt.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 29 aug 2017, 11:51
door Asterix
overweg13 schreef: 15 aug 2017, 20:17 En nog gisteren reed de 1940 (en vermoedelijk nog een resem andere 19xx en 37xx) met 21 + 11 M4 (1A + 1ADX + 9B), een stel dat door de week gebruikt wordt voor een P-trein Moeskroen - Schaarbeek.
Vermoedelijk vanwege de brugdag werd toen de weekendsamenstelling gebruikt.