Pagina 189 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 09 nov 2014, 14:27
door Winston
Er stonden dit keer de 08515 en de 08534. Ik heb deze kunnen fotograferen. Toen ik terug liep en even stil stond om er naar te kijken hoorde ik iemand lopen.. Ik heb gevraagd of ik een foto van binnen mocht maken en men gaf als antwoord totaal geen probleem kom maar mee.

Voor het eerst in mijn leven in een Desiro geweest en hier wat plaatjes.

Afbeelding

http://i1175.photobucket.com/albums/r62 ... 94bec8.jpg[/IMG][/URL]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wim

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 10 nov 2014, 23:55
door kika
Bedankt voor de foto's. Waarom zijn er eigenlijk 2 telefoons? De bekerhouder ziet er erg Duits uit: past daar niet zo'n halve liter bierfles in? :mrgreen:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 10 nov 2014, 23:59
door AlexNL
Wellicht is één hoorn bedoeld voor de GSM-R (communicatie met treindienstleiders), en de andere voor de omroepinstallatie?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 11 nov 2014, 00:11
door Steven
de microfoon op de buigzame arm = omroepinstallatie, de hoorn links onderaan is van de GSM-R maar deze kan ook gebruikt worden als omroepinstallatie (wat betreft het model Mesa 24 gebruikt in België)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 11 nov 2014, 13:51
door Eimai
Ietsje preciezer zou zijn om te zeggen dat de hoorn rechts het domein van de treinbegeleider is, die links is van de bestuurder. Dus de linkse hoort bij de Mesa-interface voor de GSM-R, maar zoals hierboven gezegd kan die ook functies zoals omroepen en kan je via de intercom een gesprek voeren met je treinbegeleider die in een andere stuurpost zit. De rechtse is dus vooral omroep en intercom, maar je kan er ook traffic control mee oproepen, en hangt dus eigenlijk ook vast aan de GSM-R.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 11 nov 2014, 14:23
door Steven
De microfoon op de buigzame arm (op de stuurtafel ) is enkel voor de tb. Die uiterst rechts in de hoek is dan weer enkel voor de tbg.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2014, 00:36
door loic1811
kika schreef:Bedankt voor de foto's. Waarom zijn er eigenlijk 2 telefoons? De bekerhouder ziet er erg Duits uit: past daar niet zo'n halve liter bierfles in? :mrgreen:
Eerder een goede 'thermoshouder' :mrgreen:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 nov 2014, 13:29
door Stijn91
In Denderleeuw stonden deze morgen stellen 08183 en 08184, volgens mij gloednieuwe stellen, vaak kwam er een code op de schermen die vanbuiten af te lezen zijn.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 23 nov 2014, 12:06
door Winston
In Gouvy gefotografeerd heden morgen oa de 08529. Deze staat er met lak schade. Ik dacht eerst aan de bekende spuitbussen hobbyisten maar ben er aan gaan voelen maar het is duidelijk lakschade Weet iemand hier meer van?


Afbeelding


Wim

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 23 nov 2014, 12:43
door overweg13
Als ze wat grondig proberen om de boel weer proper te krijgen, gebeurt het wel vaker. Het blijft toch wel een probleem, en ik vraag me af waarop men wacht om er eens echt iets aan te doen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 23 nov 2014, 14:19
door Steven
Het reinigen van die graffiti lukt de ene keer beter dan de andere dat is duidelijk.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 23 nov 2014, 19:44
door 2012
overweg13 schreef:
Lukas schreef:Hoi,

Ik wil ook nog toevoegen dat een Desiro een vertraging van tien minuten kan goedmaken. Hierbij een voorbeeld van wat ik zelf heb meegemaakt. Toen ik enkele maanden een ritje maakte tussen Charleroi en Antwerpen waren we met een vertraging van 10 minuten vertrokken. Toen we aankwamen in Brussel Zuid was de vertraging ingehaald en reden we weer op tijd.

Ik vind een Desiro voor een langere afstand nog steeds een goede trein.

Lukas
Dat die Desiro's dat kunnen, bewijst alleen dat de dienstregelingen erg ruim zijn. Vanaf december zou dat denkbeeldige voordeel in veel gevallen kunnen verdwijnen. En dat je de Desiro een goede trein voor een lange afstand vindt: ieder zijn meug. In mijn ogen is het een veredelde metro, en ik ben zeker niet de enige...
als men met een desiro rijd op een rijpad van een ander stel dan kan die desiro veel retard in halen ... vb een MR 96 heeft na 1 minuut full power ongeveer 100km/u ... een desiro rijd al 120 na 45 seconden. 8 motoren is ni niks natuurlijk. veel defecten zijn er idd, maar meestal kleinere die niet steeds impact hebben op de rit, ze moeten idd vaak naar de werkplaats daardoor.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 10 dec 2014, 12:33
door Steve
Weet iemand wat er aan de hand is met de realtime informatie (schermen dus) in de Desiro's? De laatste tijd lijken ze vaker niet dan wel te werken. Ook lijk ik opnieuw veel vaker de vorige versie van de software te zien, zonder indicatie van eventuele vertraging of aansluitingen. Nahoj weet misschien meer?

Het Twitter-team bevestigde alvast dat er problemen zijn:
@NMBS laatste tijd is de realtime info in de Desiro's zeer vaak onbeschikbaar (blijft bv op beginstation staan)... Iets aan de hand?

NMBS ‏@NMBS 1 dec.
Hey Steve, ik kreeg bevestiging dat het probleem gekend is en dat men aan een oplossing werkt. Hopelijk dus snel terug ok! ^jd

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 10 dec 2014, 17:02
door sippycarlito
Ik dacht dat een Tbgl kon kiezen of hij de realtime of de simpele aanduiding van de dienstregeling opzette

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 10 dec 2014, 22:40
door nahoj
Er zijn enkele problemen, o.a. met de communicatie-functies van het systeem. Zoals hierboven geschreven, kan de treinbegeleider steeds kiezen of hij het systeem met real-time functie activeert, of stand-alone. De ene of de andere werkmodus hangt dus niet af van de softwareversie, behalve dan in die zin dat vòòr een bepaalde software versie de real-time functie niet beschikbaar was.
Er wordt met de leverancier gewerkt om een oplossing te bekomen.