Pagina 190 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 23 sep 2012, 23:24
door Iain Dobson
The most bizarre train which is getting a T18 at the moment is this turn
7993 Kortrijk - Brugge 07.15 - 08.09
8993 Brugge - Kortrijk 16.47 - 17.39
I suspect that the acceleration away from station stops will be quick!
Iain
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 sep 2012, 21:24
door Stijn91
Zijn alle 18'ers tot 1896 nu al in dienst?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 sep 2012, 23:10
door Iain Dobson
Stijn91 schreef:Zijn alle 18'ers tot 1896 nu al in dienst?
If you look in HLE 18 & 19 eerste spots you will see that there are four still not in service.
I do spend an amount of time keeping the information updated, with updates daily in some cases.
Iain
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 29 sep 2012, 01:31
door Shrek
Stijn91 schreef:Zijn alle 18'ers tot 1896 nu al in dienst?
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=40&t=9531
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 12:48
door Shrek
Gisteren zat ik in de 1861 en de 1877, deze 2 locs hebben de F-software en die werkte naar behoren.
Nog enkele probleempjes met de panto oplossen en de IC-A mag 200km/h doen op L36N

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 13:54
door dentheo
Zijn die twee al terug naar München geweest voor het geknutsel aan de draaistellen (?) ?
Moet dat ook gebeuren + nieuwe soft alvorens ze 200 kmh mogen rijden ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 13:55
door Steven
Deze mogen nu al 200 km/u rijden hoor, maar nog niet op de klassieke L36N waar ze dan ook nog is met ETCS 200 moeten rijden ipv met TBL2.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 14:05
door dentheo
Wat wordt er dan nog aan de draaistellen geknutseld ?
Het zal toch geen kleinigheid zijn, anders kon men het wel in Wilderath.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 15:20
door Iain Dobson
dentheo schreef:Zijn die twee al terug naar München geweest voor het geknutsel aan de draaistellen (?) ?
Moet dat ook gebeuren + nieuwe soft alvorens ze 200 kmh mogen rijden ?
So far it is only locomotives from 1801 to 1860 which are returning to München for a retrofit. The T18s were built in two series and I assume that 1861 to 1924 have differences to the first production run. It is these differences that the retrofit is fixing.
1861 and 1877 are test locomotives for Software Version F and this is totally different programme to the bogie retrofit. Siemens have to prove that Software Version F is compliant and therefore has to run test trains to prove this. Siemens will also have to run test trains in the neighbouring Countries where the T18s will work to prove that Version F is compliant there as well. Once the software is passed off then the T18s will be allowed to run in Luxembourg, France, Nederlands, Germany and use the high speed lines in Belgium to a higher speed. I believe that 1861 and 1877 still belong to Siemens and are not the property of NMBS/SNCB to enable Siemens to be able to fully conduct their tests.
Iain
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 20:21
door Lukas
Hoi,
Gisteren zag ik in Brussel Zuid HLE 1849.Op de zijkant zag ik dat deze locomotief gemuteerd werd naar Oostende.
Lukas
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 20:38
door HijDieHetWeet
200 km/u op L36N is niet echt nuttig. De winst is minimaal. De sleet aan de huidige sleepstukken is trouwens ontoelaatbaar (typisch probleem voor 3kV). Proeven tonen aan dat boven 180 km/u er enkel maar een vuurbal te zien is op de camera's van het meetrijtuig. Een veel nuttiger iets is de toelating van M6'en op L2, omringd door 2 T18'en. Dat lost de overbezetting van IC-A op. Normaal zal dit in december van toepassing zijn.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 21:09
door Steve
HijDieHetWeet schreef:200 km/u op L36N is niet echt nuttig. De winst is minimaal. De sleet aan de huidige sleepstukken is trouwens ontoelaatbaar (typisch probleem voor 3kV). Proeven tonen aan dat boven 180 km/u er enkel maar een vuurbal te zien is op de camera's van het meetrijtuig. Een veel nuttiger iets is de toelating van M6'en op L2, omringd door 2 T18'en. Dat lost de overbezetting van IC-A op. Normaal zal dit in december van toepassing zijn.
Wat zal in december van toepassing zijn, de toelating van M6 (behalve stuurrijtuig dan) op lijn 2 of de concrete inzet op de IC-A? In dat laatste geval moeten ook de tunnels voorbij Luik in orde zijn tegen dan, en moet er duidelijkheid zijn over de vraag waar die M6 gehaald wordt...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 okt 2012, 22:25
door Iain Dobson
Lukas schreef:Hoi,
Gisteren zag ik in Brussel Zuid HLE 1849.Op de zijkant zag ik dat deze locomotief gemuteerd werd naar Oostende.
Lukas
Type 18s are allocated as follows
1801 to 1820 Liège Kinkempois
1821 to 1860 Oostende
1861 is unallocated
1862 to 1876 Liège Kinkempois
1877 is unallocated
1878 to 1896 Liège Kinkempois
1901 to 1902 are unallocated
1903 to 1924 Liège Kinkempois
I do not like writing in English on this Nederlands language Forum as it is not very polite, but the level of knowledge among some of the people on here is breathtaking.
Iain
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 29 okt 2012, 01:19
door Shrek
Steven schreef:Deze mogen nu al 200 km/u rijden hoor, maar nog niet op de klassieke L36N waar ze dan ook nog is met ETCS 200 moeten rijden ipv met TBL2.
Maar de ETCS werkt dus naar behoren

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 29 okt 2012, 10:01
door dentheo
Die software updaten hoe moet ik me dat voorstellen ?
Kan hij die actie doen uit één centraal punt op de lok ? Of moet hij verschillende (soort PLC)kasten zijn ?
Kortom mannetje met laptop die half uurtje in elke lok zit en nadien stickertje op de ruit kleeft ?