Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 23 nov 2013, 12:09
Betere treinen dan in 1935, snellere treinen dan in 1935 en toch trager, wat een lachertje. Waarom krijgt enkel Nijvel - Brussel een trein meer, dat GEN stelt dus helemaal niks voor.
Het GEN stelt inderdaad nog niets voor. De opeenvolgende regeringen hebben steeds de budgetten verlaagt of uitgesteld, waardoor infrabel niet kan verder bouwen aan de nodige spoorlijnen. Zonder extra spoorlijnen geen extra capaciteit.Stijn91 schreef:Betere treinen dan in 1935, snellere treinen dan in 1935 en toch trager, wat een lachertje. Waarom krijgt enkel Nijvel - Brussel een trein meer, dat GEN stelt dus helemaal niks voor.
Volgens mij bedoelen ze via L50A. Dan kom je aan IC A, IC E en IR i en de 4de zal dan waarschijnlijk Brugge - Luchthaven worden.Stijn91 schreef:Volgens mij hoort dit zelf al in Dienstregeling 2015 maar dat topic bestaat nog niet volgens mij. Ik las net in HNB dat er volgend jaar sprake is van 4 treinen per uur van Gent naar Brussel.
Ik tel er nu al 5: IC A, IC E, IC K, IR h en IR i, is het de bedoeling dat 1 van deze treinen dan verdwijnt?
Ik heb de neiging om je gelijk te geven, maar spijtig genoeg garanderen langere rittijden absoluut geen aansluitingen, laat staan stiptere treinen. Want laat ons eerlijk zijn: de rittijden zijn op bepaalde verbindingen nu al behoorlijk lang, en toch verbetert de vertragingsscore niet. Het lijkt er wat op dat men een longziekte probeert te genezen door een pleister op de kuit te kleven.dekooiker schreef:Opvallend toch dat TTB zoveel ophef maakt rond de aangepaste rijtijden.
De vertragingen vinden ze niet goed (wie wel?) maar langere rittijden kunnen niet.
Liever iets langer onderweg en betrouwbare aansluitingen hebben dan net dat iets te krap berekend.
De aansluitingen worden op de gegeven uren gebaseerd en niet op de veronderstelling dat de rijtijden niet haalbaar zijn.
Ik heb ook liever correcte rittijden zonder vertraging dan krappe rittijden met grotere kans op vertraging. Maar wat ik niet begrijp is dat er miljarden (EUROs) zijn geïnvesteerd in infrastructuur en rollend materieel, met de belofte van stipter, sneller en performanter treinverkeer, maar als puntje bij paaltje komt, blijken al deze investeringen toch niet hun beloftes te kunnen waarmaken.dekooiker schreef:Opvallend toch dat TTB zoveel ophef maakt rond de aangepaste rijtijden.
De vertragingen vinden ze niet goed (wie wel?) maar langere rittijden kunnen niet.
Liever iets langer onderweg en betrouwbare aansluitingen hebben dan net dat iets te krap berekend.
De aansluitingen worden op de gegeven uren gebaseerd en niet op de veronderstelling dat de rijtijden niet haalbaar zijn.
De tactiek van de wanhoop, hé: de patiënt blijft maar hoge koorts hebben dus we gaan nu wat beginnen morrelen aan de thermometer en dan komt het wel goed.overweg13 schreef:Ik heb de neiging om je gelijk te geven, maar spijtig genoeg garanderen langere rittijden absoluut geen aansluitingen, laat staan stiptere treinen. Want laat ons eerlijk zijn: de rittijden zijn op bepaalde verbindingen nu al behoorlijk lang, en toch verbetert de vertragingsscore niet. Het lijkt er wat op dat men een longziekte probeert te genezen door een pleister op de kuit te kleven.