IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Maar bij de affiche wijkt het vluchtpunt van de reklameborden af van het punt waar de andere vluchtlijnen samenkomen:

EDIT: En bij nader bekijken klopt het vluchtpunt van de onderkant ook niet. Alle lijnen van de reklameborden komen wél samen, MAAR in een ANDER vluchtpunt (ongeveer ergens in de locomotief). Wat er dus op neerkomt dat de reklameborden een ANDER perspectief hebben dan de foto wat dus 200% bewijst dat ze erin geplakt zijn. En omdat de vluchtpunten van de foto en de reklameborden aardig wat uit elkaar liggen valt het des te meer op dat ze erin geplakt zijn.
Bijlagen
DSC00059.JPG
DSC00059.JPG (65.81 KiB) 5423 keer bekeken
Steven

Bericht door Steven »

tja hallo das het enige bedrog die reclameborden, maar de loc staat er wel degelijk hoor
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Terwijl het normaal de I11bdx is die gericht is naar buffer in centraal, maar is mss toeval dat die anders gericht is, ofwel hebben ze wat truckage gedaan met die reclameborden om er layout in te hebben.
Steven

Bericht door Steven »

de foto van die 13 kan gemaakt zijn afgelopen zomer (zonder die reclame panelen wel te verstaan) toen er een tijdje een ram gereden heeft met de loc aan de verkeerde kant (stuurrijtuig dus buiten de luifel in antwerpen)
Shrek

Bericht door Shrek »

bij ons in de krant stond deze versie ervan. links zie je duidelijk een halve MW 41 :P
Bijlagen
de affiche in de krant
de affiche in de krant
affiche2.jpg (178.32 KiB) 5354 keer bekeken
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Als je er goed naar kijkt, lijkt het alsof de wagens M6'en zijn ipv I11...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

zijn zeker geen M6 wegens zwarte band rond vensters terwijl M6 een licht grijze hebben
Beesty

Bericht door Beesty »

Ik weet niet hoe jullie ne grijze of ne zwarte band te zien krijgen op de treinstellen van de 1343 ... ma volgens mij kunde da nie zien :D
TBbart

Bericht door TBbart »

volgens mij is dat M6 zag dat ook op de fiche in't station :wink:
Kalimero

Brievencampagne

Bericht door Kalimero »

Blijkbaar hebben alle bezitters van een treinkaart een mailing ontvangen waarin het nieuwe aanbod uit de doeken gedaan wordt. Vrijdag zag ik op de trein toch enkele mensen aandachtig zo'n brief bestuderen.

Als dagelijkse pendelaar naar Brussel heb ik ook mijn gepersonaliseerde informatie ontvangen.
Mijn dichtsbijzijnde stationnetje is dat van Begijnendijk op de lijn Antwerpen-Leuven. Er stopt in beide richtingen één trein per uur, voor Antwerpen zijn er ook nog een paar piekuurtreinen.

In de veronderstelling dat ik hier opstap, hebben ze verschillende mogelijke verbindingen voorgesteld. Officiëel kan ik kiezen tussen trajecten via Aarschot, Leuven of Lier.
Tot mijn verbazing vermelden ze ook nog een paar alternatieven via de piekuurtrein naar Antwerpen-Berchem. Wellicht hebben ze dit gedaan om het aanbod nog wat op te krikken, maar eigenlijk is dit een blunder van formaat. De online reisinformatie vermeldt bij deze verbindingen het volgende: "Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs". Voor deze route zou ik dus een bijkomend via-biljet moeten kopen. Meer nog, twee van deze routes vind ik helemaal niet terug in de online dienstregeling, wellicht omdat de omweg te groot is.

Ik heb al langer mijn eigen alternatief uitgedokterd en neem gewoon de fiets naar het dichtsbijzijnde IC/IR station in Aarschot. Ik trosteer nog liever weer en wind op de fiets dan op dat perron-in-the-middle-of-nowhere te staan verkleumen. In tijd uitgedrukt komt het quasi op hetzelfde neer, maar het grote verschil zit 'm in het aanbod. In Aarschot zijn er uiteraard een pak meer mogelijkheden naar Brussel, meer dan de helft zelfs rechtstreeks. Gedaan dus met de stress omdat ik die éne trein per uur moet halen. En ik ben meteen ook verlost van dat ellendige overstappen, gemiste aansluitingen en andere frustraties.

Ik doe heel hard mijn best om de NMBS van de positieve kant te bekijken, maar deze brief met ronduit misleidende en foutieve informatie geeft hun geloofwaardigheid alweer een serieuze deuk.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik ga het straks wel zien, hopelijk komen er een paar 13'ers langs in 't stad! :D :P
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

M6 zou ook kunnen, want den 1343 heeft ne ingesloten M6 gehad op IC-G, vanachter moet dan ne 21/27 hangen. Maar de ruituigen steken niet zo echt boven den 1343 uit, dus zullen het wel I11'ven zijn.
260689

Bericht door 260689 »

als ge goe kijkt zijt het I11 maar dan moede wel u ogen super goe opendoen of int station zelf kijken
rvdborgt

Re: Brievencampagne

Bericht door rvdborgt »

Kalimero schreef:Als dagelijkse pendelaar naar Brussel heb ik ook mijn gepersonaliseerde informatie ontvangen.
Mijn dichtsbijzijnde stationnetje is dat van Begijnendijk op de lijn Antwerpen-Leuven. Er stopt in beide richtingen één trein per uur, voor Antwerpen zijn er ook nog een paar piekuurtreinen.
Tot mijn verbazing vermelden ze ook nog een paar alternatieven via de piekuurtrein naar Antwerpen-Berchem. Wellicht hebben ze dit gedaan om het aanbod nog wat op te krikken, maar eigenlijk is dit een blunder van formaat. De online reisinformatie vermeldt bij deze verbindingen het volgende: "Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs". Voor deze route zou ik dus een bijkomend via-biljet moeten kopen.
Niet per se. Die vermelding van ARI wil niets zeggen; dat is al een zeer oude bug. De planner (Hafas in dit geval) geeft b.v. in de nieuwe dienstregeling Begijnendijk 7.59 - Berchem 8.34/8.44 - Brussel-Noord 9.16, die precies tussen twee andere verbindingen via Lier en Aarschot in ligt. Je hoeft daarvoor dus niet bij te betalen.

Groetjes,

Rian
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

terug on-topic.

Naar mijn mening toe zijn er véél positieve veranderingen toe naar de provincies Luik en Limburg toe... Maar ten nadele van de pendelaar in Oost- en West Vlaanderen. ik neem nu mijn reisweg.

De IC-overstap in Kortrijk (23xx/8xx) zal nu nog één minuutje inkrimpen. Deze zal maar amper 3 minuten bedragen, in de terugreis ziet het er nog positief uit met de vervroegde aankomst van de IC 15xx uit Tongeren.

Maar de heenreis.... hmmm... zullen we al raden hoeveel keer dit niet haalbaar wordt.

Nuja... we hadden een bredere overstap via Gent (L 19xx/15xx) die overstap wordt verschranst naar amper 3 minuten jaja 3 minuten...

een ding maar dat ik te zeggen heb... EEN PURE RAMP!!!

Dus wordt het half gokken: Waar wil ik mijn aansluiting missen? Hoeveel keer zal ik hem net halen?

en dan de P-treinen via Gent? vroeger perfecte aansluiting, nu een juist gemiste connectie...

PS. mijn verontschuldigen als ik te hard ben in men woorden maar dit moest er gewoonweg uit. En ja ik weet het dat er nog ergere dingen in mijn streek gebeuren met die dienstregelingswissel
Plaats reactie