Pagina 20 van 415

AM96 op lijn 42 !!!!!

Geplaatst: 22 nov 2008, 18:08
door treinbruno
Daarnet bestond de IRm trein van luik naar gouvy (spitstrein, vertrek om 16:18 in luik) uit een AM96 ipv 15'er met I6 !!!
fotos en filmpje post ik wel als ik thuis ben...

het was de 449
is het nu defnitief gedaan met de 15'ers? of was dit maar een testrit...

er ligt trouwens 10 cm sneeuw in de ardennen en het is nog altijd aan het sneeuwen :D

Re: AM96 op lijn 42 !!!!!

Geplaatst: 22 nov 2008, 22:20
door 260689
treinbruno schreef:Daarnet bestond de IRm trein van luik naar gouvy (spitstrein, vertrek om 16:18 in luik) uit een AM96 ipv 15'er met I6 !!!
fotos en filmpje post ik wel als ik thuis ben...

het was de 449
is het nu defnitief gedaan met de 15'ers? of was dit maar een testrit...

er ligt trouwens 10 cm sneeuw in de ardennen en het is nog altijd aan het sneeuwen :D
Dit zijn opleidingsritten voorde bestuurders van Gouvy.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 nov 2008, 21:55
door everclear
Deze morgen was P 7006 (Oostende-Schaarbeek) met de 1606+ I10. Normale trekkracht van deze trein is een 21, af en toe 27.

Normaal gezien is de samenstelling 16+ I10 voorbehouden voor P7009, die ook het traject Oostende-Schaarbeek rijdt.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 nov 2008, 20:14
door ferry
Vraagje

Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12


f

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 nov 2008, 21:20
door Terminus
ferry schreef:Vraagje

Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12


f
Ik dacht dat de bedoeling was dat bijna alle treinen op de IC-verbinding tussen Brussel en Antwerpen met dubbeldekkers zouden worden gereden. Degene die niet door dubbeldekkers gereden zouden worden, kregen MR 96, ook naar Essen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 nov 2008, 21:06
door dentheo
Terminus schreef:
ferry schreef:Vraagje:
Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12
f
Ik dacht dat de bedoeling was dat bijna alle treinen op de IC-verbinding tussen Brussel en Antwerpen met dubbeldekkers zouden worden gereden. Degene die niet door dubbeldekkers gereden zouden worden, kregen MR 96, ook naar Essen.
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 nov 2008, 16:29
door Adler
dentheo schreef:
Terminus schreef:
ferry schreef:Vraagje:
Is het normaal dat tijdens de daluren de meeste(?) IC N en IC I gereden worden met AM 800 of zelfs klassieke stellen.
Zal dit ook zo zijn bij de doortrekking van de IC nar Essen op 14/12
f
Ik dacht dat de bedoeling was dat bijna alle treinen op de IC-verbinding tussen Brussel en Antwerpen met dubbeldekkers zouden worden gereden. Degene die niet door dubbeldekkers gereden zouden worden, kregen MR 96, ook naar Essen.
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?
Er vallen 2 haltes weg voor de verbinding Essen-Brussel: Mechelen-Nekkerspoel (winst 6 minuten) en Vilvoorde (winst 2 minuten).
Verder is er een winst van 1 minuut tussen Essen en Kalmthout die echter weer wordt verloren tussen Heide en Kapellen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 nov 2008, 19:04
door dentheo
Adler schreef:
dentheo schreef:
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?
Er vallen 2 haltes weg voor de verbinding Essen-Brussel: Mechelen-Nekkerspoel (winst 6 minuten) en Vilvoorde (winst 2 minuten).
Verder is er een winst van 1 minuut tussen Essen en Kalmthout die echter weer wordt verloren tussen Heide en Kapellen.
Tussen AntwC en Kalmthout rijdt en stopt hij 3 minuten langer dan de 800en...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 nov 2008, 19:24
door Adler
dentheo schreef:
Adler schreef:
dentheo schreef:
Hoeveel stops verliest die trein tussen Brussel en Antwerpen ??? Hij zou 8 minuten winnen..stuk of drie ?
Er vallen 2 haltes weg voor de verbinding Essen-Brussel: Mechelen-Nekkerspoel (winst 6 minuten) en Vilvoorde (winst 2 minuten).
Verder is er een winst van 1 minuut tussen Essen en Kalmthout die echter weer wordt verloren tussen Heide en Kapellen.
Tussen AntwC en Kalmthout rijdt en stopt hij 3 minuten langer dan de 800en...
Klopt, 2 minuten langer onderweg tussen Heide en Kapellen (?) en 1 minuut stop in Ekeren.
De winst wordt vooral gemaakt tussen Berchem en Mechelen (15 minuten ipv 21).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2008, 21:33
door Stijn014
IR turnhout-Antwerpen die normaal met M5 gereden wordt werd vandaag door de 2736+stam M6 gereden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2008, 22:22
door dentheo
Adler schreef: Klopt, 2 minuten langer onderweg tussen Heide en Kapellen (?) en 1 minuut stop in Ekeren.
De winst wordt vooral gemaakt tussen Berchem en Mechelen (15 minuten ipv 21).
Daar is toch maar één stop vervallen Nekkerspoel...stop van 6 minuten (all -in) groots.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 jan 2009, 16:13
door Beesty
Deze morgen werd de IC-A Oostende - Eupen door een 21/27 + 12x M4 gereden (wellicht door de vele problemen van gisteren).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 jan 2009, 16:49
door JayBeeke
Trein P7352 werd totnogtoe altijd gereden met een reeks 21 + 3 rijtuigen I6 + 3 rijtuigen I10. Sinds de Kerstperiode is dit blijkbaar volledig I10 geworden. Iemand een idee waar de (nog aangenamere) I6 naartoe zijn?

Thx!
JJN

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 07 jan 2009, 19:54
door everclear
Beesty schreef:Deze morgen werd de IC-A Oostende - Eupen door een 21/27 + 12x M4 gereden (wellicht door de vele problemen van gisteren).
Deze avond iets gelijkaardigs gezien. De IC-A nr 518 werd ook gereden met M4, maar deze keer met een 13 ervoor. Ik spotte hem rond 19u30 in Gent-Sint-Pieters. Hij vertrok trouwens met 12 min vertraging.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 jan 2009, 14:29
door 13'erke
everclear schreef:
Beesty schreef:Deze morgen werd de IC-A Oostende - Eupen door een 21/27 + 12x M4 gereden (wellicht door de vele problemen van gisteren).
Deze avond iets gelijkaardigs gezien. De IC-A nr 518 werd ook gereden met M4, maar deze keer met een 13 ervoor. Ik spotte hem rond 19u30 in Gent-Sint-Pieters. Hij vertrok trouwens met 12 min vertraging.
Vandaag had een ic A +1.30, de volgende +1.20
En de A'pen-Gent sint pieters (-Rijsel) werd met een viertje gereden! Uiteraard beperkt tot Gent natuurlijk.