Na ja, ik vind eigenlijk dat we het er wel ff over moeten hebben hoor

Het gebruik van afkortingen is echt een beetje onzin, en wel om minimaal twee redenen.
1. Bij afkortingen ligt nog veel meer dan bij *gewoon korte woorden* de kans om stiekem snel een ander woord te pakken als het te snel geraden dreigt te worden. Stel dat je na 10 beurten S N C _ hebt staan, dan kun je altijd die 2 punten binnen hengelen. Raadt iemand de B dan zeg je de F en omgekeerd.
2. Daarbij komt, dat je bij gewone woorden aan de context van de letters steun hebt in welke richting je ongeveer moet denken (zie bijvoorbeeld gisteren met die locomotief). Bij een afkorting kan elke letter opnieuw iets totaal anders zijn.
Ik ben dan ook van mening dat het gebruik van een afkorting de quizmaster een oneerlijk voordeel verschaft, en derhalve verboden zou moeten worden

Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken, en wat het standpunt van de scheidsrechter in deze kwestie is. En mocht men deze gedachtegang inderdaad volgen, dan doe ik uiteraard ook afstand van het met dit "woord" gescoorde punt