Exit HLE 16?
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
ZE STAAN ER NOG ....
Afgelopen zaterdag 12 juni , bij de terugkeer van de historische trein ( 125 j Kusttram) bij het voorbijrijden van TW Oostende
HLE 1605 op kop
Wat staat ze te wachten , het duurt nogal vooraleer er beslissingen genomen worden ...
Sounds good ....or bad ????!!!!

Wat staat ze te wachten , het duurt nogal vooraleer er beslissingen genomen worden ...
Sounds good ....or bad ????!!!!

Re: Exit HLE 16?
Kijk eens goed naar waar de bovenleidingmasten staan op zijn foto's en vergelijk dat met die van jouThe_gold schreef:Je had geluk, de vorige keer stond deze goederenwagen FERM in de weg![]()

Verder: Wat een prachtige machines zijn dit toch <3
Re: Exit HLE 16?
Wat bedoel je met de bovenleidingsmasten?
De foto's van Locomotief 5175 en van mij zijn van op hetzelfde spoor aleen stond hij aan de andere kant. Op dat moment was de 1604 en 1605 niet aanwezig op dat spoor maar stonden ze voor de Tw normaal gezien.
In volgorde staat normaal gezien de buitendienstgestelde 1606 en 1603 vervolgd door de 1602,1608,1601,1604,1605.
Op de foto van Etoile staan ze blijkbaar nu op een ander spoor volgens mij. Zal binnekort nog eens moeten binnenwippen.
De foto's van Locomotief 5175 en van mij zijn van op hetzelfde spoor aleen stond hij aan de andere kant. Op dat moment was de 1604 en 1605 niet aanwezig op dat spoor maar stonden ze voor de Tw normaal gezien.
In volgorde staat normaal gezien de buitendienstgestelde 1606 en 1603 vervolgd door de 1602,1608,1601,1604,1605.
Op de foto van Etoile staan ze blijkbaar nu op een ander spoor volgens mij. Zal binnekort nog eens moeten binnenwippen.
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
GEEN NIEUWS = ? GOED NIEUWS ?
Weet iemand iets meer over de huidige toestand van onze prachtige machientjes ?
Weet iemand iets meer over de huidige toestand van onze prachtige machientjes ?

Re: Exit HLE 16?
Geen idee, mag wel nog eens binnenspringen in de TW binnekort. Als je zin hebt kan je ook mee hoor!
Re: Exit HLE 16?
even een vraagje
zijn er nog rijvaardige 16'en ?
zo ja rijden deze nog sporadisch ?
zijn er nog rijvaardige 16'en ?
zo ja rijden deze nog sporadisch ?
Re: Exit HLE 16?
Hallo,
Alle 16'ers staan jammergenoeg definitief buiten dienst.
Groeten,
Joris De Mol
Alle 16'ers staan jammergenoeg definitief buiten dienst.
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Exit HLE 16?
Iemand nog nieuws over onze 16'en ? Staan er ergens binnen ? >!>!>!>!Het wordt tijd dat ze nog eens RIJDEN !<!<!<!<
Geen nieuws bij TSP , geen nieuws bij de NMBS ?
Geen nieuws bij TSP , geen nieuws bij de NMBS ?

Re: Exit HLE 16?
Ik hoop dat men een 16 gaat bewaren zoals de reeks 15. Het zou jammer zijn dat er geen enkele loc reeks16 zou bewaren.
Re: Exit HLE 16?
Wat ? Is dat een grap ofzo ? Eén van de laatste nieuwe EU-lidstaten (dus Polen, Roemenië, Hongarije enz) plus Servië zou ik nog kunnen aannemen, maar Moldavië..poyaud schreef:De 16'en staan in afwachting van verkoop aan Moldavië gewoon buiten.
Edit: korte opzoeking leert dat Moldavië breedspoor heeft en het netwerk niet geëlektrificeerd is. Het kan dus al niet om Moldavië gaan, tenzij men het netwerk gaat omvormen naar normaalspoor en beginnen met elektrificatie. Maar in de huidige financiële toestand van dat land zie ik dat nog niet gebeuren..
Re: Exit HLE 16?
dan staan ze er noglang he....Maar in de huidige financiële toestand van dat land zie ik dat nog niet gebeuren..
Re: Exit HLE 16?
Ik denk niet dat er nog echt een rijvaardige toekomst is voor de 16'nen.
Het onderhoud van zo'n oude locs is zeer duur (denk maar aan de unieke wisselstukken).
Als je niet veel locs nodig hebt kan je beter een standaardmodel leasen dan de reeks 16 op te kopen. Ook zijn deze locs specifiek gebouwd voor lange-afstandsverkeer met dan nog liefst geen al te zware treinen.
Ik denk dat iedereen het wel met mij eens is dat de inzetmogelijkheden van deze machines zo goed als 0 zijn.
We kunnen enkel hopen dat de nmbs niet te moeilijk doet en toelaat dat er eentje rijvaardig blijft
Het onderhoud van zo'n oude locs is zeer duur (denk maar aan de unieke wisselstukken).
Als je niet veel locs nodig hebt kan je beter een standaardmodel leasen dan de reeks 16 op te kopen. Ook zijn deze locs specifiek gebouwd voor lange-afstandsverkeer met dan nog liefst geen al te zware treinen.
Ik denk dat iedereen het wel met mij eens is dat de inzetmogelijkheden van deze machines zo goed als 0 zijn.
We kunnen enkel hopen dat de nmbs niet te moeilijk doet en toelaat dat er eentje rijvaardig blijft
