BENELUX
Re: BENELUX
Hoi
Waarom die Belgische rijtuigen moesten verdwijnen is mij een raadsel.
Men zal zeker niet gebruiken om bijkomende (binnenlandse) treinen in te leggen!
f
Waarom die Belgische rijtuigen moesten verdwijnen is mij een raadsel.
Men zal zeker niet gebruiken om bijkomende (binnenlandse) treinen in te leggen!
f
Re: BENELUX
Je kan natuurlijk een trein of zes met twee rijtuigen verlengen.... in deze tijd dat 25% stilstaat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
InterCity Brussel wordt verlengd
vrijdag 10 december 2010
InterCity Brussel wordt verlengd
NS Hispeed zet vanaf eind 2010 langere treinen in op de druk bezette InterCity Brussel (Amsterdam - Brussel). Dat meldt het spoorbedrijf in een nieuwsbrief.
Vanaf eind december zullen er langere treinen beschikbaar zijn. Dat betekent meer zitplaatsen en minder volle treinen.
Ook meldt het bedrijf dat er enkele verbeteringen in de stroomvoorziening zijn doorgevoerd. "U zult minder vaak geconfronteerd worden met rijtuigen waarvan de verlichting of verwarming het niet doen" schrijft het bedrijf.
bron: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ngd-143143
vrijdag 10 december 2010
InterCity Brussel wordt verlengd
NS Hispeed zet vanaf eind 2010 langere treinen in op de druk bezette InterCity Brussel (Amsterdam - Brussel). Dat meldt het spoorbedrijf in een nieuwsbrief.
Vanaf eind december zullen er langere treinen beschikbaar zijn. Dat betekent meer zitplaatsen en minder volle treinen.
Ook meldt het bedrijf dat er enkele verbeteringen in de stroomvoorziening zijn doorgevoerd. "U zult minder vaak geconfronteerd worden met rijtuigen waarvan de verlichting of verwarming het niet doen" schrijft het bedrijf.
bron: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ngd-143143
Re: BENELUX
Een Nederlandse- treinenthousiast is al in de tegenaanval gegaan.
Hij heeft NS Hi-speed gevraagd of ze dan weer zolang worden als vorig jaar ... zij schijnen toegegeven te hebben, dat het zo is.
Spindokters noemt men dat.
Hij heeft NS Hi-speed gevraagd of ze dan weer zolang worden als vorig jaar ... zij schijnen toegegeven te hebben, dat het zo is.
Spindokters noemt men dat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
De Beneluxtreinen zijn tijdelijk ingekort geweest omdat men rijtuigen nodig had voor de frequentieverhoging van dat mislukte prestigeproject a.k.a. Fyra. De rijtuigen afkomstig van NSR moesten nog worden aangepast maar dit was niet op tijd klaar... nu is dat wel zo. In de Benelux komen dus geelblauwe rijtuigen te rijden, enkele zuurstokken vervoeren hoofdzakelijk lucht over de HSL.
Re: BENELUX
Jammer dat de I6 en I10 rijtuigen eruit zijn. Vond ze altijd wel goed rijden. Waarom zijn ze er eigenlijk uitgehaald?
Hoeveel rijtuigen worden de treinen nu dan? Een paar meer is inderdaad geen overbodige luxe. Kan soms behoorlijk druk zijn.
Groetjes,
Marianne
Hoeveel rijtuigen worden de treinen nu dan? Een paar meer is inderdaad geen overbodige luxe. Kan soms behoorlijk druk zijn.
Groetjes,
Marianne



Re: BENELUX
Omdat NS zelf weer genoeg rijtuigen heeft. Want dat is de overeenkomst voor de Benelux: NS zorgt voor de rijtiuigen, NMBS voor de locs.Marianne schreef:Jammer dat de I6 en I10 rijtuigen eruit zijn. Vond ze altijd wel goed rijden. Waarom zijn ze er eigenlijk uitgehaald?
Net zo lang als voor de zomer: 7 rijtuigen. Er is geen verlenging, tenzij je niet verder dan een paar maanden terug kijkt.Marianne schreef:Hoeveel rijtuigen worden de treinen nu dan?
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
de beneluxen reden met 6 rijtuigen of rijden nog altijd met 6.rvdborgt schreef:Omdat NS zelf weer genoeg rijtuigen heeft. Want dat is de overeenkomst voor de Benelux: NS zorgt voor de rijtiuigen, NMBS voor de locs.Marianne schreef:Jammer dat de I6 en I10 rijtuigen eruit zijn. Vond ze altijd wel goed rijden. Waarom zijn ze er eigenlijk uitgehaald?Net zo lang als voor de zomer: 7 rijtuigen. Er is geen verlenging, tenzij je niet verder dan een paar maanden terug kijkt.Marianne schreef:Hoeveel rijtuigen worden de treinen nu dan?
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Dank u voor de antwoorden.
Er stond vandaag een apart artikeltje in de krant:
Rover geeft machinisten Beneluxtrein cadeautjes
door Frank Timmers. maandag 13 december 2010 | 08:10 | Laatst bijgewerkt op: maandag 13 december 2010 | 08:11
ROOSENDAAL - Reizigersvereniging Rover heeft gistermiddag op het station van Roosendaal cadeaus uitgereikt aan de machinisten van de Beneluxtrein tussen Brussel en Amsterdam.
Een doos Belgische pralines voor de Nederlandse machinist en een zak Haagse Hopjes voor zijn Belgische collega.
Rover is blij dat de intercity tussen beide landen ook komend jaar rijdt, zodat de reizigers de keuze hebben tussen de hogesnelheidstrein en de klassieke verbinding. "Wij vinden dat de NS beide reismogelijkheden moet blijven aanbieden. Zoals een supermarkt de klant de keuze laat tussen het goedkopere en wellicht kwalitatief wat mindere huismerk en het dure A-merk", zegt woordvoerder Kees Rotteveel van Rover.
Als de hsl volledig benut wordt, blijft er tussen Antwerpen en Roosendaal een stoptrein rijden. "Een boemeltje dat tot Antwerpen-Centraal tien keer stopt, dat is geen reëel alternatief", zegt Jan Vanseveren van TreinTramBus, de Belgische reizigersvereniging.
Omdat de hogesnelheidstrein pas in 2012 volgens de planning rijdt, blijft de intercity via Roosendaal naar Antwerpen nog een jaar rijden. "Wat daarna gebeurt weten we nog niet", zegt NS-woordvoerder Henk van den Broek op het Roosendaalse station.
Bron: BN/de Stem
Groetjes,
Marianne
Er stond vandaag een apart artikeltje in de krant:
Rover geeft machinisten Beneluxtrein cadeautjes
door Frank Timmers. maandag 13 december 2010 | 08:10 | Laatst bijgewerkt op: maandag 13 december 2010 | 08:11
ROOSENDAAL - Reizigersvereniging Rover heeft gistermiddag op het station van Roosendaal cadeaus uitgereikt aan de machinisten van de Beneluxtrein tussen Brussel en Amsterdam.
Een doos Belgische pralines voor de Nederlandse machinist en een zak Haagse Hopjes voor zijn Belgische collega.
Rover is blij dat de intercity tussen beide landen ook komend jaar rijdt, zodat de reizigers de keuze hebben tussen de hogesnelheidstrein en de klassieke verbinding. "Wij vinden dat de NS beide reismogelijkheden moet blijven aanbieden. Zoals een supermarkt de klant de keuze laat tussen het goedkopere en wellicht kwalitatief wat mindere huismerk en het dure A-merk", zegt woordvoerder Kees Rotteveel van Rover.
Als de hsl volledig benut wordt, blijft er tussen Antwerpen en Roosendaal een stoptrein rijden. "Een boemeltje dat tot Antwerpen-Centraal tien keer stopt, dat is geen reëel alternatief", zegt Jan Vanseveren van TreinTramBus, de Belgische reizigersvereniging.
Omdat de hogesnelheidstrein pas in 2012 volgens de planning rijdt, blijft de intercity via Roosendaal naar Antwerpen nog een jaar rijden. "Wat daarna gebeurt weten we nog niet", zegt NS-woordvoerder Henk van den Broek op het Roosendaalse station.
Bron: BN/de Stem
Groetjes,
Marianne



Re: BENELUX
Ja, we dachten: Laten we eens een ludieke actie houden. Het was in ieder geval leuk en het personeel kon het waarderen.Marianne schreef:Dank u voor de antwoorden.
Er stond vandaag een apart artikeltje in de krant:
Rover geeft machinisten Beneluxtrein cadeautjes
Groetjes,
Rian (gisteren ook in Roosendaal)
Re: BENELUX
Op de website heb ik het niet kunnen ontdekken, wellicht alleen voor abonnés?Marianne schreef:Er stond vandaag een apart artikeltje in de krant:
Bron: BN/de Stem
Re: BENELUX
http://www.bndestem.nl/algemeen/brabant ... 789547.ece zoals ik al op de ROVER-lijst postte.FLV-FGSP schreef:Op de website heb ik het niet kunnen ontdekken, wellicht alleen voor abonnés?Marianne schreef:Er stond vandaag een apart artikeltje in de krant:
Bron: BN/de Stem
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Nu, ik vindt het een sympathieke actie. Het vestigt de aandacht er weer eens op, op een leuke manier. En het laat ook waardering voor het personeel zien.rvdborgt schreef:Ja, we dachten: Laten we eens een ludieke actie houden. Het was in ieder geval leuk en het personeel kon het waarderen.
Groetjes,
Rian (gisteren ook in Roosendaal)
Of het veel helpt is natuurlijk de vraag. De verbinding zal toch wel verdwijnen vrees ik, als eens de Fyra gaat rijden.
Groetjes,
Marianne



Re: BENELUX
Dat weet ik nog niet zo zeker, immers heeft voormalig minister Eurlings de kamer toegezegd dat de Beneluxtrein zou blijven rijden, en na de kennisgeving van HSA dat Fyra waarschijnlijk nooit winstgevend zal zijn gedurende de looptijd van de concessie liet o.a. VVD-kamerlid Charlie Aptroot al vrij snel weten dat verlaging van de concessietarieven niet aan de orde is.
Ik denk dat we niet verbaasd hoeven te zijn mocht de Beneluxtrein onder druk van de politiek blijven rijden naast de Fyra.
Ik denk dat we niet verbaasd hoeven te zijn mocht de Beneluxtrein onder druk van de politiek blijven rijden naast de Fyra.
Laatst gewijzigd door AlexNL op 16 apr 2011, 04:36, 1 keer totaal gewijzigd.