Pagina 20 van 87
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 feb 2014, 21:23
door The_Knitter
Dat moet allemaal net kunnen, toch? Maar dan zitten ze ook wel op hun maximaal...
Ik krijg er een idee bij van de Klassiekjes, of juist de Plan V's uit Nederland.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 feb 2014, 23:16
door nahoj
Voor de duidelijkheid: er komt wèl een stuurpost-airco in. Zoals bij de Breaks.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 feb 2014, 23:42
door groentje
In Zwitserland heeft er materieel rondgereden dat ouder was, en niet bij de kleine privaten, maar bij SBB. Goed onderhoud en regelmatig vernieuwen kunnen treinen een flinke verjongingskuur bezorgen. Maar of de kosten opwegen tegen de baten? Op een bepaald moment is en nieuwe trein gewoon economischer.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 15 mar 2014, 18:41
door Dieselfreak
Ik vind de varkensneuzen leuke treinen, heb er gisteren nog in gereisd tussen Antwerpen en Roosendaal. Nu de rode klassiekjes er niet meer zijn, is de AM75 het oudste materieel dat nog het oorspronkelijke interieur heeft. Het is het laatste type trein met vlinderraampjes en bovenliggende bagagerekken. En dan de eerste klasse met die bijzondere, oranje zetels.

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 22 mar 2014, 02:42
door groentje
Het is alleen niet erg geschikt voor stoptreinmaterieel omdat ze nogal traag optrekken, is mijn indruk, en voor IC's verwacht ik toch écht wel wat beter dan deze oude bakken... Al is eerste klasse inderdaad bijzonder, dat geef ik toe.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 22 mar 2014, 18:50
door nahoj
groentje schreef:Het is alleen niet erg geschikt voor stoptreinmaterieel omdat ze nogal traag optrekken, is mijn indruk, en voor IC's verwacht ik toch écht wel wat beter dan deze oude bakken... Al is eerste klasse inderdaad bijzonder, dat geef ik toe.
Ze trekken even snel op als een dubbel klassiekje.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 22 mar 2014, 20:41
door groentje
Klopt, en klassiekjes zijn ook vrij traag, nu we de Desiro gewoon geraken...
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 23 apr 2014, 22:40
door Klassiekje
Geen updates meer zeker?

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 23 apr 2014, 23:14
door Shrek
Klassiekje schreef:Geen updates meer zeker?

We hopen denk ik allemaal dat die renovatie een stille dood sterft

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 23 apr 2014, 23:22
door Dieselfreak
Het is nog steeds onduidelijk wat er met de AM75 gaat gebeuren. Als ze niet gerenoveerd worden, hebben ze misschien nog 5, hooguit nog 10 jaar te gaan.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 24 apr 2014, 00:00
door Trein30
Dieselfreak schreef:Het is nog steeds onduidelijk wat er met de AM75 gaat gebeuren. Als ze niet gerenoveerd worden, hebben ze misschien nog 5, hooguit nog 10 jaar te gaan.
Zowiezo maximaal 10 jaar, gezien ze dan geen ETCS zouden krijgen.
Volgens de berichten en spots is de situatie momenteel als het volgt:
843: al sinds jaar en dag in CW Mechelen als prototype voor de modernisering
801: in CW Gentbrugge voor verwijdering van asbest
811: in park
824: in park
Verder staat de 822 ook in de CW Mechelen wegens herstellingen (sinds maart 2013), en ontbreekt de 835 al sinds september vorig jaar op het appel (sindsdien blijkbaar niet meer gespot)
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 24 apr 2014, 00:16
door Steve
Als het zo doorgaat, hoeven ze in de Kempen zelfs helemaal niets meer te vrezen...

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 24 apr 2014, 08:57
door Bart3049
Ik heb gehoord dat de 843 vorige week een proefrit zou hebben gedaan, klopt dat?
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 24 apr 2014, 12:27
door groen1976
Van de 801 staat het 1e klasse gedeelte en het gedeelte met de panto's in de bocht tussen de werkplaats van Gentbrugge en Merelbeke.
Wel vreemd : van elk gedeelte is er één raam er volledig uitgehaald.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 24 apr 2014, 12:40
door poyaud
groen1976 schreef:Van de 801 staat het 1e klasse gedeelte en het gedeelte met de panto's in de bocht tussen de werkplaats van Gentbrugge en Merelbeke.
Wel vreemd : van elk gedeelte is er één raam er volledig uitgehaald.
Klopt, omdat langs daar het interieur er is uitgegaan.