Pagina 20 van 82
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 18 jul 2013, 14:38
door dentheo
Disneyland heeft al en Eurostar perron meen ik. Dat moet dus vlot kunnen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 18 jul 2013, 14:59
door Steven
dentheo schreef:Disneyland heeft al en Eurostar perron meen ik. Dat moet dus vlot kunnen.
klopt

Re: Eurostar wil permanente verbinding met Zuid-Frankrijk
Geplaatst: 18 jul 2013, 14:59
door ReisThijs
carlos schreef:iemand een idee van hoe deze trein Parijs gaat bedienen?
ik heb het idee dat deze treinen Parijs helemaal niet gaan bedienen. Dat doen de zaterdagse Eurostars naar Avignon of naar Ski-bestemmingen ook niet.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 19 jul 2013, 11:34
door Shrek
Vandaag stond het nieuwe stel in Leuven, zou de TBL2-installatie al werken?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 23 jul 2013, 11:09
door Patrick
Och arme die reizigers... Kijk even naar die foto van de VRT-reporter. Zou dat wel zweet zijn of heeft hij een koude douche genomen?
600 passagiers vast met Eurostar, net buiten station Rijsel
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 24 jul 2013, 12:15
door Glodenox
Jammer voor hen dat het niet net in station Rijsel was. In die kelder is het meestal veel draaglijker van temperatuur.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 25 jul 2013, 19:52
door tomdg
Zet toch gewoon de deur open...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 25 jul 2013, 21:21
door Patrick
Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 25 jul 2013, 22:20
door pietje
Patrick schreef:Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
Heel logisch: om "veiligheidsredenen" wordt er met de veiligheid van de reiziger gespeeld.
Of is het veilig om met deze temperaturen mensen urenlang in een overhitte trein op te sluiten?
Dit soort onnozelheden zal pas ophouden als er de eerste keer iemand overlijdt omdat hij niet mocht uitstappen "omwille van de veiligheid"
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 26 jul 2013, 10:57
door tomdg
Patrick schreef:Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
Als er kabels van de boveleiding voor de deur hangen dan zou ik het nog ergens kunnen begrijpen dat het eerste half uur niet zeker is of daar nog spanning op zit. Maar in andere gevallen kan men toch gerust langs 1 kant de deuren openen, desnoods leggen ze het treinverkeer op het andere spoor ook maar stil of een snelheidsbeperking op die plaats. Of een ketting met een brodje "uitstappen op eigen risco" voor de opening van de deur hangen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 26 jul 2013, 18:45
door nahoj
tomdg schreef:Patrick schreef:Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
Als er kabels van de boveleiding voor de deur hangen dan zou ik het nog ergens kunnen begrijpen dat het eerste half uur niet zeker is of daar nog spanning op zit. Maar in andere gevallen kan men toch gerust langs 1 kant de deuren openen, desnoods leggen ze het treinverkeer op het andere spoor ook maar stil of een snelheidsbeperking op die plaats. Of een ketting met een brodje "uitstappen op eigen risco" voor de opening van de deur hangen.
Je eerste argumenten kan ik volgen. Maar dat laatste (over het eigen risico) is nooit hard te maken voor een rechter. Die zou terecht kunnen oordelen dat de reiziger de specifieke risico's niet kàn inschatten.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 26 jul 2013, 20:24
door groentje
En daar gaat ook de regelgeving vanuit. Een treinbegeleider mag de deur pas openen als hij zeker is dat hij de veiligheid van alle reizigers kan verzekeren. Wat natuurlijk nooit het geval is, zelfs een verstuikte enkel omwille van de balast kan bij die arme man/vrouw ten laste gelegd worden. En dan nog, moet er een snelheidsbeperking worden opgelegd zodra de deuren zijn geopend, en het verkeer stilgelegd zodra er iemand buiten loopt...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 27 jul 2013, 10:35
door tomdg
Is de stations kan je ook op de sporen gaan lopen, struikelen,...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 27 jul 2013, 10:39
door Steven
tomdg schreef:Is de stations kan je ook op de sporen gaan lopen, struikelen,...
Maar voor dat deel is de treinbegeleider niet verantwoordelijk want dan is dat niet tijdens zijn rit die hij aan het begeleiden is. Daar ligt de situatie dus volledig anders. Een station is een plaats waar de treinen voorzien stoppen en waar de deuren voorzien open zijn. Tijdens een onvoorziene stilstand ergens ten velde heb je dus altijd een andere situatie.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 28 jul 2013, 07:23
door groentje
Toegegeven, de regelgeving is voor een stuk ingegeven door paranoïa, maar bijna alles is het gevolg van problemen in het verleden, zoals een reiziger die zijn verstuikte enkel ging beklagen bij de rechtbank, en gelijk heeft gekregen...