Pagina 20 van 34

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 19:43
door pietje
dentheo schreef:Lijn 12 stoptrein

Welk modern materieel mag er nog naar Roosendaal ?

Er worden zelfs oude 800en gereserveerd en NIET omgebouwd op TBL+ om naar Roosendaal te rijden.

Passagiers van Lijn 12 rijden dus "gevaarlijker" dan nodig, omdat men schrik heeft van de Nederlandse paperassen.
Alhoewel nu rijdt men de laatste kms in Nederland ook zonder ATB of memor, dus TBL+ afzetten zou de oplossing kunnen zijn ...
Afzetten volstaat niet, want de loc is technisch gewijzigd, zelfs aan de buitenkant, dus moet die terug de paperassen doorlopen.

Die truc met de niet omgebouwde 800en kan wel even werken, maar men zal toch ooit een degelijke oplossing moeten verzinnen.
Gaan ze eventueel Desiro's geschikt maken voor NL?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 19:45
door Dietrich
In de dienstregeling 2011 dan? Want momenteel rijdt er bij mijn weten slechts één stam M6 op de IC L tijdens het weekend.

Heb je toevallig een overzicht van ritten die met M6 zullen worden gedaan?
Kan zijn dat het maar 1 stam is, en deze de hele dag pendelt tussen Poperinge en Dendermonde. 2340 is alvast één trein met M6. Ik weet dat er de hele dag rijden maar al de treinnummers ken ik spijtig genoeg niet.

Geen idee hoe het volgend jaar zal zijn, op weekdagen zou er meer M6 komen, in het weekend weet ik niet. Het is goed mogelijk dat die stam dan die diensten niet meer doet.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 19:46
door 260689
pietje schreef:
dentheo schreef:Lijn 12 stoptrein

Welk modern materieel mag er nog naar Roosendaal ?

Er worden zelfs oude 800en gereserveerd en NIET omgebouwd op TBL+ om naar Roosendaal te rijden.

Passagiers van Lijn 12 rijden dus "gevaarlijker" dan nodig, omdat men schrik heeft van de Nederlandse paperassen.
Alhoewel nu rijdt men de laatste kms in Nederland ook zonder ATB of memor, dus TBL+ afzetten zou de oplossing kunnen zijn ...
Afzetten volstaat niet, want de loc is technisch gewijzigd, zelfs aan de buitenkant, dus moet die terug de paperassen doorlopen.

Die truc met de niet omgebouwde 800en kan wel even werken, maar men zal toch ooit een degelijke oplossing moeten verzinnen.
Gaan ze eventueel Desiro's geschikt maken voor NL?
De 2 spannige versie van de Desiro kunnen naar Roosendaal/Maastricht/Aken/Luxemburg/ Athus-Meuselijn/Lille.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 19:53
door pietje
260689 schreef:
pietje schreef:
dentheo schreef:Lijn 12 stoptrein

Welk modern materieel mag er nog naar Roosendaal ?

Er worden zelfs oude 800en gereserveerd en NIET omgebouwd op TBL+ om naar Roosendaal te rijden.

Passagiers van Lijn 12 rijden dus "gevaarlijker" dan nodig, omdat men schrik heeft van de Nederlandse paperassen.
Alhoewel nu rijdt men de laatste kms in Nederland ook zonder ATB of memor, dus TBL+ afzetten zou de oplossing kunnen zijn ...
Afzetten volstaat niet, want de loc is technisch gewijzigd, zelfs aan de buitenkant, dus moet die terug de paperassen doorlopen.

Die truc met de niet omgebouwde 800en kan wel even werken, maar men zal toch ooit een degelijke oplossing moeten verzinnen.
Gaan ze eventueel Desiro's geschikt maken voor NL?
De 2 spannige versie van de Desiro kunnen naar Roosendaal/Maastricht/Aken/Luxemburg/ Athus-Meuselijn/Lille.
Ik vind het dan wel raar dat de enkel 3000VDC versie niet onder Nederlandse 1500VDC zou kunnen rijden, terwijl de 3000VDC/25000VAC versie dat wel zou kunnen.
Zal waarschijnlijk te maken hebben dat ze zodoende maar 1 volledig uniforme subreeks moeten geschikt houden om zowat alle grenzen te mogen oversteken.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 20:07
door Molenbruch Y.
Kan zijn dat het maar 1 stam is, en deze de hele dag pendelt tussen Poperinge en Dendermonde. 2340 is alvast één trein met M6. Ik weet dat er de hele dag rijden maar al de treinnummers ken ik spijtig genoeg niet.
Dag,

In de huidige dienstregeling rijden 2307, 2333, 2314 en 2340 in het weekend met 5 M6, dus zeker geen groot deel van de ritten. Deze stam rijdt uiteraard het hele traject, dus niet Poperinge - Dendermonde, maar Poperinge - Lokeren.

Groeten,

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 20:19
door 260689
Dietrich schreef:
In de dienstregeling 2011 dan? Want momenteel rijdt er bij mijn weten slechts één stam M6 op de IC L tijdens het weekend.

Heb je toevallig een overzicht van ritten die met M6 zullen worden gedaan?
Kan zijn dat het maar 1 stam is, en deze de hele dag pendelt tussen Poperinge en Dendermonde. 2340 is alvast één trein met M6. Ik weet dat er de hele dag rijden maar al de treinnummers ken ik spijtig genoeg niet.

Geen idee hoe het volgend jaar zal zijn, op weekdagen zou er meer M6 komen, in het weekend weet ik niet. Het is goed mogelijk dat die stam dan die diensten niet meer doet.
met de nieuwe dienstregeling rijd de IC-L met 5M6en 2307, 2314, 2333, 2340, 2344,

rijden met 2 breaks: 2308, 2312, 2313, 2318, 2321, 2332, 2334, 2338, 2339.

Alle andere treinen rijden met 1 Break.

dit is enkel in het weekend

in het weekend de IC Antwerpen-Charleroi
treinnr:
2 DMT's: 2006, 2008, 2011, 2013, 2014, 2017, 2018, 2021, 2027, 2030, 2032, 2035, 2037, 2040, 2042,
8 M6 rijtuigen: 2007,2009, 2012, 2019, 2028, 2031, 2033, 2036, 2038, 2041, 2043,
6 M6 rijtuigen: 2005, 2010, 2015, 2016, 2029, 2034, 2039,
1 MS800: 2020

in het weekend Knokke/Blankenberge-Luik/Genk

4 DMT's: 1505, 1510, 1512, 1517, 1519, 1529, 1531, 1536, 1538,
3 DMT's: 1508, 1515, 1522, 1527, 1534, 1541,
2Muxen M6: 1506, 1507, 1509, 1511, 1513, 1514, 1516, 1518, 1520, 1521, 1528, 1530, 1532, 1533, 1535, 1537, 1539, 1540, 1542, 1544
1 Mux M6: 1523, 1543,

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 20:46
door Dietrich
Hmm ik heb mij vergist, had de indruk dat het er meer waren. Het word tijd dat ik terug eens wat begin te reizen voor vrije tijd. :)

Dank voor de info Yves en Nick.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 21:23
door 260689
in het weekend de IC Antwerpen-Charleroi
treinnr:
2 DMT's: 2006, 2008, 2011, 2013, 2014, 2017, 2018, 2021, 2027, 2030, 2032, 2035, 2037, 2040, 2042,
8 M6 rijtuigen: 2007,2009, 2012, 2019, 2028, 2031, 2033, 2036, 2038, 2041, 2043,
6 M6 rijtuigen: 2005, 2010, 2015, 2016, 2029, 2034, 2039,
1 MS800: 2020

in het weekend Knokke/Blankenberge-Luik/Genk

4 DMT's: 1505, 1510, 1512, 1517, 1519, 1529, 1531, 1536, 1538,
3 DMT's: 1508, 1515, 1522, 1527, 1534, 1541,
2Muxen M6: 1506, 1507, 1509, 1511, 1513, 1514, 1516, 1518, 1520, 1521, 1528, 1530, 1532, 1533, 1535, 1537, 1539, 1540, 1542, 1544
1 Mux M6: 1523, 1543,

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 nov 2010, 21:56
door dentheo
260689 schreef: De 2 spannige versie van de Desiro kunnen naar Roosendaal/Maastricht/Aken/Luxemburg/ Athus-Meuselijn/Lille.
Tractietechnisch of beveiligingstechnisch ATB ?

Sorry verdient ander draadje.....

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 30 nov 2010, 07:11
door Kalimero
Molenbruch Y. schreef:Nog een dienstregelingnieuwtje: te elfder ure is beslist om P 7308 (Tongeren - Brussel) toch niet bijkomend te laten stoppen in Diest en Aarschot, hetgeen voorzien was voor december. Vanuit Limburg kwam er - mijns inziens onterecht - veel protest tegen dit plan.
Misschien maar beter zo. Ik ken de bezetting van de 7308 niet, maar als die de trend volgt van zijn voorgangers 7305, 7306 en 7307 dan kan er in Aarschot toch geen kat meer op.
Trouwens, de IC naar de kust is een paar minuten vervroegd en komt daardoor praktisch op hetzelfde moment aan in Brussel. De 7305 en 7307 komen bijna altijd te laat op hun eindbestemming, de tijdswinst is verwaarloosbaar. Het enige voordeel is dat je iets later kan vertrekken, maar als straf mag je dan wel de hele rit rechtstaan.

Afscheid van de 7349

Geplaatst: 10 dec 2010, 17:50
door LHOON
Vanmorgen voor het laatst de P7349 genomen van Mechelen naar Etterbeek. Twee gerenoveerde klassiekjes maakten de dienst uit.

De laatste weken van zijn bestaan was deze trein behoorlijk druk beklant, ook in Schaarbeek stapten nog velen op.
Hij vormde een tweede rechtstreekse verbinding met Etterbeek en Brussel-Lux, maar was een beetje op de achtergrond geraakt gezien reizigers in Mechelen eerder voor de 3378 gingen, enkele minuten eerder via lijn 26.

Het was echter best een aangename trein.

Nu ook de P7200 terugkeert naar lijn 26 zal het dus niet meer mogelijk zijn om vanuit Mechelen lijn 161 te bereiken. Ook het berijden van lijn 27 tussen vilvoorde en Schaarbeek was een zeldzaam kenmerk van deze trein.

Van de terugrit P8349 had ik woensdag al afscheid genomen....

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 11 dec 2010, 12:03
door melle
Ik heb een klein overzicht gemaakt van alle IC verbindingen tijdens de weekdagen:
Elke IC verbinding heeft zijn eigen kleur.

Klein voorbeeldje: Afbeelding Klik hier voor de übergrote versie!! :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 11 dec 2010, 14:58
door melle
Hte valt me wel op dat de IC L nogal lang is. Heeft deze verbinding eigenlijk vaak last van vertragingen in de pits?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 11 dec 2010, 23:17
door 260689
P trein 8302 rijd met:
1x 21
8x M4B
1x M4ADX
1X M4A

P trein 8305 rijd met:
1x 21
7x M5B
1x M5A
1x M5BDX

P trein 8306 rijd met:
1x 23
6x M4B
1x M4A
1x M4AD
1x M4BDK

P trein 8307 rijd met:
2x 23
6x I6B
1x I6A
4x M4B
1x M4AD

P trein 8308 rijd met:
1x 23
1x I6A
7x I6B

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 12 dec 2010, 10:40
door melle
ijzeren rijn 82 schreef:De IR Neerpelt-Antwerpen C gaan alle treinen maar met 2 motorstellen MW41 rijden in het weekend , dat gaat gezelig druk worden
Mol-Hasselt 1 motorstel , maar word niet meer gekoppeld in mol
En wat is de reden hiervoor dat men maar met 2 MW's gaat rijden? :roll: