Pagina 192 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 12:58
door groentje
dentheo schreef:En is het aantal zitplaatsen dramatisch lager ?
Het zijn er sowieso minder, ook voor de regionale versie. De NMBS-versie heeft 264 zitplaatsen, 282 met de klapstoelen bijgeteld. De regionale ÖBB-Desiro heeft er 259, de IC-versie 244, toch wel een stevig verschil.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 13:13
door Steven
Dit filmpje laat zien hoe de indeling is voorzien tussen de verschillende delen in de trein
https://www.youtube.com/watch?v=VH1VvEVTrtg
In de volgende url zie je dan de officiële voorstelling van de eerste Cityjet (Desiro ML voor ÖBB)
https://www.youtube.com/watch?v=6Yrbh-UDyls
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 13:14
door Steven
groentje schreef:dentheo schreef:En is het aantal zitplaatsen dramatisch lager ?
Het zijn er sowieso minder, ook voor de regionale versie. De NMBS-versie heeft 264 zitplaatsen, 282 met de klapstoelen bijgeteld. De regionale ÖBB-Desiro heeft er 259, de IC-versie 244, toch wel een stevig verschil.
Altijd opletten met dat soort cijfers. Onze Desiro's zijn langer als de Duitse, geen idee hoe lang de Oostenrijkse versie is. Maar als je per rijtuig 1,5m verschil zou hebben dan scheelt hem dan steeds in de zitplaatsen of ander comfort.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 13:19
door msts.be
Het enige wat ze wel gemeen hebben met onze Desiro's is dat ze lokale werkgelegenheid moeten verschaffen: zo wordt de eindassemblage niet gedaan in Krefeld-Uerdingen zoals gewoonlijk bij Siemens-motorstellen, maar wel in de centrale werkplaats Jedlersdorf van de ÖBB in Wenen. Enkel het eerste stel is net zoals bij ons in Krefeld geassembleerd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 15:57
door Winston
Is dat een reden dat je maar met je stift moet gaan werken? Respecteer een andermans eigendom. als je het niet zint neem dan een ander soort van vervoer, maar doe geen agressie in een treinstel
Wim
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 19:09
door AlexNL
De ÖBB heeft doelbewust gekozen voor een iets lagere zitplaatsdichtheid maar een hoger comfort. Iedere stoel heeft een tafel, is verstelbaar, heeft een voetensteun, enzovoorts. Daarmee wil ÖBB een nieuwe norm zetten in het Nahverkehr, zoals ze al eerder is gelukt in het 'conventionele' langeafstandsverkeer (Railjet).
Tijdens InnoTrans was de leverancier van de CityJet-stoelen aanwezig (het Tsjechische Borcad), zij hadden een proefopstelling met 2x3 CityJet-stoelen achter elkaar. Als dat de uiteindelijke opstelling in de trein is zullen reizigers daar erg blij mee zijn: het geheel is hoogwaardig, comfortabel en ruim. Bij Borcad zijn ze behoorlijk trots op hun stoelen, het is voor hun voor het eerst dat ze zulke stoelen leveren voor het Nahverkehr.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 19:31
door Winston
Zoals reeds eerder hier gemeld wordt de Desiro afgestempeld als een soort tram. Respecteer deze uitspraak maar moet je dan als je twee of drie haltes moet rijden een tafeltje hebben? straks verlang de klant om 500 mtr te kunnen reizen ook nog internet of Ipod aansluiting anders gaat men niet meer met die tram.
Is men dan zo tegenwoordig bezig dat voor welke afstand je ook kiest met een Desiro je van alle luxe moet worden voorzien? Moet ik als ik naar Luxembourg Stad of Luik zoveel luxe hebben omdat ik dan anders maar het treinstel met een stift ga bewerken. Hoeveel zitplaatsen men ook heeft dat maakt geen verschil.
Wim
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 20:14
door groentje
Er is hier voor zover ik weet niemand die graffiti of ander vandalisme goedkeurt. Het wil niet zeggen dat die vandaal een punt heeft. Het feit dat je wat kan werken, ontbijten, of gewoon wat lezen is een van de belangrijke argumenten voor pendelaars om de trein te nemen. Een tafeltje is hierbij uiterst nuttig. Bovendien zitten heel wat reizigers een pak langer dan 2 of 3 haltes. Een beetje comfort, zeker op IC, maar ook op een stoptrein, is m.i.geen overbodige luxe.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 20:19
door Henk
Winston schreef:Zoals reeds eerder hier gemeld wordt de Desiro afgestempeld als een soort tram. Respecteer deze uitspraak maar moet je dan als je twee of drie haltes moet rijden een tafeltje hebben? straks verlang de klant om 500 mtr te kunnen reizen ook nog internet of Ipod aansluiting anders gaat men niet meer met die tram.
Is men dan zo tegenwoordig bezig dat voor welke afstand je ook kiest met een Desiro je van alle luxe moet worden voorzien? Moet ik als ik naar Luxembourg Stad of Luik zoveel luxe hebben omdat ik dan anders maar het treinstel met een stift ga bewerken. Hoeveel zitplaatsen men ook heeft dat maakt geen verschil.
Wim
Ik keur elke vorm van graffiti en ander vandalisme ook absloluut af. Maar ik reis ook niet graag met de tram van Oostende naar Antwerpen. Ik doe vaak papierwerk in de trein als ik op langere afstand reis, en dan verwacht je een tafeltje.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 20:40
door Bibke
Onlangs reed ik van Antwerpen Centraal naar Oostende en had verbeterwerk op een notebook mee. Plezant om met een computermuis op uw been te moeten werken en die notebook op het andere been.
Het probleem is gewoon dat die Desiro's niet op IC mogen ingezet worden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 20:52
door LHOON
Bibke schreef:Onlangs reed ik van Antwerpen Centraal naar Oostende en had verbeterwerk op een notebook mee. Plezant om met een computermuis op uw been te moeten werken en die notebook op het andere been.
Het probleem is gewoon dat die Desiro's niet op IC mogen ingezet worden.
Zoals reeds een keer gezegd hier: Desiro's zijn de opvolgers van de klassiekjes.
Deze laatste werden door de NMBS voor alle mogelijke diensten ingezet: IC, IR, L, P,...
Dus zal men ook de Desiro's op alle diensten mogen verwachten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 jan 2015, 20:55
door Henk
LHOON schreef:Bibke schreef:Onlangs reed ik van Antwerpen Centraal naar Oostende en had verbeterwerk op een notebook mee. Plezant om met een computermuis op uw been te moeten werken en die notebook op het andere been.
Het probleem is gewoon dat die Desiro's niet op IC mogen ingezet worden.
Zoals reeds een keer gezegd hier: Desiro's zijn de opvolgers van de klassiekjes.
Deze laatste werden door de NMBS voor alle mogelijke diensten ingezet: IC, IR, L, P,...
Dus zal men ook de Desiro's op alle diensten mogen verwachten.
Maar de klassiekjes hebben tafeltjes...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 28 jan 2015, 19:18
door Winston
Deze creatuur schiep iemand in zijn vrije uur. Dan wel op een Desiro van de NMBS
Wim
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 28 jan 2015, 19:29
door Henk
Er stond, net voor de vorige post, hier een verdere discussie over het comfort van de Desiro, waarbij werd vergeleken met trams enerzijds en Duitse dubbeldekstreinen anderzijds. Waar zijn die posts naartoe?
En er werd ook geargumenteerd dat het verspreiden van foto's van graffiti op treinen niet zo'n goed idee is.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 28 jan 2015, 19:44
door byter
Henk schreef:Er stond, net voor de vorige post, hier een verdere discussie over het comfort van de Desiro, waarbij werd vergeleken met trams enerzijds en Duitse dubbeldekstreinen anderzijds. Waar zijn die posts naartoe?
En er werd ook geargumenteerd dat het verspreiden van foto's van graffiti op treinen niet zo'n goed idee is.
Een gevolg van een update maar dit wordt blijkbaar nog opgelost.
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=2&t=12075