Pagina 193 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 31 okt 2012, 22:07
door nahoj
dentheo schreef:Rijden die andere 3Kv-landen met stroomafnemers strips van hetzelfde materiaal als Belgie ?
Op HLE 18 zal dat waarschijnlijk hetzelfde zijn als de andere Siemens-locs, want het concept is van Siemens.
Maar algemeen gesproken bestaan er vele concepten en varianten van sleepstukken.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 31 okt 2012, 22:09
door dentheo
Inderdaad, maar ligt er nu op de 18 iets anders dan de NMBS gewoonlijk gebruikt ? (grafiet? koper ?)
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 31 okt 2012, 22:19
door nahoj
dentheo schreef:Inderdaad, maar ligt er nu op de 18 iets anders dan de NMBS gewoonlijk gebruikt ?
Voor toepassing op een loc, onder 3kV: ja, zowel qua dimensies als materiaal.
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 06 nov 2012, 21:13
door Mechanik
wat is binnenkort en wat wordt er in de software versie F gestoken? op uizondering van ETCS dan natuurlijk

Re: ETCS in België.
Geplaatst: 06 nov 2012, 21:33
door Shrek
Mechanik schreef:wat is binnenkort en wat wordt er in de software versie F gestoken? op uizondering van ETCS dan natuurlijk

Het enige waar ik weet van heb is de ETCS en de STM's voor KVB en TBL. Maar dat was ook het enige waar ik naar vroeg aan de siemens mensen

Re: ETCS in België.
Geplaatst: 06 nov 2012, 21:45
door dentheo
Sturing van de bijkomende poetsremblokken ?
Re: ETCS in België.
Geplaatst: 07 nov 2012, 12:06
door kika
dentheo schreef:poetsremblokken ?
Dat is een prachtig woord. Geen idee wat het is, maar als ik mag raden: traditionele (gietijzeren?) blokkenrem? Is die extra toegevoegd? Ik dacht dat ik het hele topic had doorgelezen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 12:18
door Steven
het is niet zeker dat ze die remblokken gaan plaatsen, er is een andere oplossing mogelijk ook door het gebruik te maken van een spoel. Alles heeft te maken met de manier waarop de fransen hun treindetectie doen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 19:58
door dentheo
Ik meen dat de 18en daarvoor naar München terug moesten ??
Er zijn er al enkele weer terug, dus iemand moet het al weten...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 20:02
door LRDArdo
Wat mij wel al is opgevallen is dat de ventilatie stukken stiller is of heeft dat gewoon te maken met het koudere weer?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 20:10
door dentheo
LRDArdo schreef:Wat mij wel al is opgevallen is dat de ventilatie stukken stiller is of heeft dat gewoon te maken met het koudere weer?
Dat kan , er is aan de ventilatie geknutseld.
Misschien meet men nu wel de resterende temperatuur (bv. in de uitlaatlucht) en die valt bij dit kouder weer sneller iets terug, zodat men de ventilator trager kan laten verder draaien zonder kans op "te hete" weerstanden.
Anderzijds kan men met TBL ook niet meer op "zijn duits" langs het perron komen, wat maakt dat er de laatste minuut toch minder energie in de weerstand gestoken wordt, ook dat geeft een verschil in de goede "lawaai" richting.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 20:15
door Steven
De locs zijn aangepast. Je zal de ventilatie nog zelden horen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 20:28
door LRDArdo
haha "op zijn duits" = vol in de remmen? xD
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 20:54
door AlexNL
LRDArdo schreef:haha "op zijn duits" = vol in de remmen? xD
Jazeker.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 nov 2012, 21:35
door Steven
Dat op zijn "Duits" kan wel als het sein open staat natuurlijk. Verder komen we nu meer op zijn Duits aan dan tien jaar terug. Maar dan op een andere reden.
=> hle18 = Siemens en dus Duits.
=> Desiro = ook Siemens en dus evengoed Duits.
