NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En er werd ook geargumenteerd dat het verspreiden van foto's van graffiti op treinen niet zo'n goed idee is.
Henk,
Dat zou heel jammer zijn. Want waar dan ook rijden ontzettend veel treinen/treinstellen rond die volgespoten zijn. Ja helaas hoort dit bij onze maatschappij en bepaalde figuren vinden dat nu eenmaal een zaligheid om andermans spullen onder te spuiten. Ik betreur het net zo als jij en vele andere op dit forum.
Maar het zou inhouden dat we vele foto's niet zouden kunnen plaatsen en denk niet dat dit ook de bedoeling is? Laten we het gewoon vrolijk houden. Ik weet zeker dat jij en ik en vele andere liefhebbers op dit forum het ook niet fijn vinden om dat te zien en ook het vandalisme in de treinen betreuren. Maar helaas zoals eerder gezegd er lopen er een paar rond in de maatschappij die een andere gedachte hebben. Die lopen met een subsidie rond die wij met z'n allen betalen.
We zullen er mee moeten leven (helaas). Gelukkig is het hier nog alles goed en rustig maar voor hoe lang?
Wim
Henk,
Dat zou heel jammer zijn. Want waar dan ook rijden ontzettend veel treinen/treinstellen rond die volgespoten zijn. Ja helaas hoort dit bij onze maatschappij en bepaalde figuren vinden dat nu eenmaal een zaligheid om andermans spullen onder te spuiten. Ik betreur het net zo als jij en vele andere op dit forum.
Maar het zou inhouden dat we vele foto's niet zouden kunnen plaatsen en denk niet dat dit ook de bedoeling is? Laten we het gewoon vrolijk houden. Ik weet zeker dat jij en ik en vele andere liefhebbers op dit forum het ook niet fijn vinden om dat te zien en ook het vandalisme in de treinen betreuren. Maar helaas zoals eerder gezegd er lopen er een paar rond in de maatschappij die een andere gedachte hebben. Die lopen met een subsidie rond die wij met z'n allen betalen.
We zullen er mee moeten leven (helaas). Gelukkig is het hier nog alles goed en rustig maar voor hoe lang?
Wim
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik volg de mening van Overweg 13 die bij dit onderwerp stond, maar helaas verdwenen is:Winston schreef:En er werd ook geargumenteerd dat het verspreiden van foto's van graffiti op treinen niet zo'n goed idee is.
Henk,
Dat zou heel jammer zijn. Want waar dan ook rijden ontzettend veel treinen/treinstellen rond die volgespoten zijn. Ja helaas hoort dit bij onze maatschappij en bepaalde figuren vinden dat nu eenmaal een zaligheid om andermans spullen onder te spuiten. Ik betreur het net zo als jij en vele andere op dit forum.
Maar het zou inhouden dat we vele foto's niet zouden kunnen plaatsen en ik dat dit ook niet bedoeling is? Laten we het gewoon vrolijk houden. Ik weet zeker dat jij en ik en vele andere liefhebbers op dit forum het ook niet fijn vinden om dat te zien en ook het vandalisme in de treinen betreuren. Maar helaas zoals eerder gezegd er lopen er een paar rond in de maatschappij die een andere gedachte hebben.
We zullen er mee moeten leven (helaas)
Wim
Graffiti-vandalisten hebben graag aandacht en zullen dus nog meer tot vandalisme overgaan als ze merken dat ze succes hebben en mensen hun "kunstwerken" beginnen te verspreiden.
Je zou op z'n minst een onderscheid moeten maken tussen functionele foto's die bv. een uitzonderlijke samenstelling tonen of een uitzonderlijke inzet enerzijds en foto's alleen maar omwille van de graffiti anderzijds. Die laatste zie ik liever niet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, op die ene foto kwam de graffiti als onderwerp aan bod en net dat is hun doel. Als je gaan inzoomen op hun werk en er specifiek aandacht gaat aan geven ga je ze aanmoedigen. Ik heb bewust heel wat foto's waarbij de graffiti dominant is nooit online gezet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik moet eerlijk toegeven dat de zin om treinfoto's te gaan nemen er de laatste jaren door de graffiti is uit gegaan. Ik volgde nogal strikt de numerieke volgorde van de lijnen, en eigenlijk zou lijn 40 aan de beurt moeten zijn, maar met wat pech zie je daar de hele dag dezelfde volgekliederde breaks rondrijden. Als de graffiti verwijderd zijn, is het resultaat trouwens vaak even droevig.
Zelf zul je er me zelden op betrappen dat ik treinen met herkenbare graffiti publiceer. Ik probeer ze in eerste instantie weg te werken met photoshop, maar soms is de beschadiging zo extreem dat zelfs dat niet meer lukt. Ik plak er dan soms een bloem of iets dergelijks over; als de graffitischoft zich maar niet beloond weet voor zijn wandaden.
En, Winston, je mag er zeker van zijn dat jouw foto's met graffiti nu al prijken op een of andere gespecialiseerde site.
Zelf zul je er me zelden op betrappen dat ik treinen met herkenbare graffiti publiceer. Ik probeer ze in eerste instantie weg te werken met photoshop, maar soms is de beschadiging zo extreem dat zelfs dat niet meer lukt. Ik plak er dan soms een bloem of iets dergelijks over; als de graffitischoft zich maar niet beloond weet voor zijn wandaden.
En, Winston, je mag er zeker van zijn dat jouw foto's met graffiti nu al prijken op een of andere gespecialiseerde site.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar toch vrees ik dat een trein die acht uur per dag door Belgie rijdt en dat soms dagen achter elkaar, zeker zoveel en waarschijnlijk nog meer propaganda is voor de "artiest".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Behalve dat het aantal reizigers of aanwonenden dat echt naar de graffiti kijkt waarschijnlijk veel beperkter is dan het aantal liefhebbers dat doelbewust op zoek gaat op het internet.dentheo schreef:Maar toch vrees ik dat een trein die acht uur per dag door Belgie rijdt en dat soms dagen achter elkaar, zeker zoveel en waarschijnlijk nog meer propaganda is voor de "artiest".
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En al de rest: een beetje trein (en zeker frequent geplaagde motorstellen als de MS80 en MS08) is gemiddeld makkelijk van 6 tot 22 u onderweg, wat dus op zo'n 16 u "expotijd" per dag neerkomt...dentheo schreef:Maar toch vrees ik dat een trein die acht uur per dag door Belgie rijdt en dat soms dagen achter elkaar, zeker zoveel en waarschijnlijk nog meer propaganda is voor de "artiest".
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik ben het met jullie helemaal eens en zal dus dergelijke opnames niet meer plaatsen. Hoe minder hoe beter. Het zou eigenlijk ook met andere zaken zo moeten zo ook, op het nieuws met bepaalde zaken en dat zou de gemoederen best wat beter uit komen en een andere partij tot bedaren brengen die nu teveel aandacht krijgt.
Wim
Wim
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
We gaan dus aan eigen censuur doen ...netjes ... wij WAREN Charlie ?




Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
dentheo schreef:We gaan dus aan eigen censuur doen ...netjes ... wij WAREN Charlie ?![]()
![]()
Zo zou je het inderdaad kunnen noemen. Maar ach ik stoor mij daar niet aan dan plaats ik toch geen foto's meer? Binnenkort zal wel iemand anders komen waar hij zich aan stoort. Inderdaad Je suisse Charlie
Wim
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb al enkele keren gezien dat er op de desiro van rit 8281 iemand zit die zijn plooifiets naast hem zet zodat er niemand op die plaats kan zitten. Ook de tbg laat dit toe want doet gewoon verder zijn controle. Dit terwijl er mensen recht staan. 
Daarstraks was er een man met een fiets met bagage op die in Booischot instapte op het moment dat de deuren dicht gingen. Hij viel op het perron. Blijkbaar zijn die deuren niet zo gevoelig.

Daarstraks was er een man met een fiets met bagage op die in Booischot instapte op het moment dat de deuren dicht gingen. Hij viel op het perron. Blijkbaar zijn die deuren niet zo gevoelig.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Moet aannemen dat de deuren weer opengaan of stil blijven staan als er een blokkade optreed. Ik hoop dat de betreffende persoon er goed vanaf is gekomen. Maar erg slordig dat dit kon gebeuren. Is het ook niet zo dat als de deuren niet gesloten zijn de trein niet kan vertrekken?
Wim
Wim
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De bestuurder moet nazien dat alle deuren gesloten zijn als hij aanzet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De deuren van een desiro sluiten altijd na 10 seconden, ook zonder vertrek 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoe moet ik mij dat voorstellen ? Voorwiel tussen de deur en man geschrokken ?ronny schreef: Daarstraks was er een man met een fiets met bagage op die in Booischot instapte op het moment dat de deuren dicht gingen. Hij viel op het perron. Blijkbaar zijn die deuren niet zo gevoelig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide