Pagina 194 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 nov 2012, 21:42
door loic1811
nu we hier toch over de rem bezig zijn mag de EP rem weer gebruikt worden of niet ?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 nov 2012, 22:38
door Steven
Neen tot nader order niet te gebruiken

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 nov 2012, 00:12
door Retard
Nu dat we hier ook over bezig zijn, vind ik het toch enorm jammer dat er minder 'op z'n Duits' wordt binnengereden :( . Dat was nog eens plezant :D :mrgreen:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 nov 2012, 07:21
door Shrek
Retard schreef:Nu dat we hier ook over bezig zijn, vind ik het toch enorm jammer dat er minder 'op z'n Duits' wordt binnengereden :( . Dat was nog eens plezant :D :mrgreen:
Vanwaar haal je die informatie?
In Leuven zie ik nog bijna dagelijks IC's toekomen aan het perron met open vertreksein. Die komen echt wel snel aan hoor...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 nov 2012, 09:31
door Steven
Shrek schreef:
Retard schreef:Nu dat we hier ook over bezig zijn, vind ik het toch enorm jammer dat er minder 'op z'n Duits' wordt binnengereden :( . Dat was nog eens plezant :D :mrgreen:
Vanwaar haal je die informatie?
In Leuven zie ik nog bijna dagelijks IC's toekomen aan het perron met open vertreksein. Die komen echt wel snel aan hoor...
Dat is niet volledig correct daar op dit moment. Ongeacht of het sein er open staat of niet is er in leuven op de sporen 2 en 3 een rijdelijke beperkte snelheid van toepassing. Meer als 90 km/u is er niet toegestaan, zelfs niet in doorrit.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 nov 2012, 10:56
door brouckie
In de meeste stations houden de vrienden van infrabel hun vertrekseinen mooi dicht. Zelfs als er binnen de eerste 10 min geen kruising is. Plezant is anders.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 nov 2012, 12:45
door groentje
In veel EBP-stations met automatic routing system (ARS) komt het sein pas open ca. 1 minuut voor vertrektijd, dit om de exploitatiemogelijkheden zoveel mogelijk gaaf te houden. Vooral bij treinen in vertraging is dat inderdaad spijtig...

De snelheidsbeperking in Leuven zou over een week of 2-3 afgeschaft moeten zijn, Steven. De kruising die de oorzaak was, wordt/is uitgebroken. Met alle moeilijkheden voor de exploitatie tot gevolg, natuurlijk...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 nov 2012, 12:50
door Steven
Dat laatste had ik ook in gedachten. Terug naar de HLE18.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 15 nov 2012, 21:25
door wrpint
Steven schreef:Bij de reeks 18 zal het opduwen nog veel minder voorkomen.
Achteraan de trein mag dus maar max 1 loc zijn indien daar een tweede komt te staan mag het dus NIET.
Ter info bij het opduwen koppelt men geen luchtslangen door. bij achteraan opduwen zal men zelfs totaal niets koppelen.
Zondag 11 november werden de IC 531 en IC 537 dmv een niet-aangehaakte lichterlocomotief 21/27 opgedrukt op het baanvak Luik-Ans. Gebeurt dit eigenlijk bij elke IC A-relatie (12 rijtuigen) of enkel bij verminderde tractie/vettige sporen? Het weer was die dag alleszins mooi en droog. Zou denken dat een HLE18/HLE19 dit zaakje wel omhoog getrokken krijgt? Iemand meer info?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 15 nov 2012, 21:33
door Steven
blijkbaar (zoals ik recent heb ondervonden en ook morgen) heeft men alsnog beslist om de treinen op te duwen, andere jaren deed men dit vanaf 1/10, nu is men er blijkbaar later mee begonnen, alle IC A treinen van 12 rijtuigen hebben dus een opdrukloc.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 nov 2012, 00:15
door Robin
inderdaad men is er laat mee begonnen dit jaar.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 nov 2012, 00:37
door Retard
Toen dat ik er op 31 oktober en 4 november was, stonden de 2709 en de 2742 paraat voor het opduwen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 dec 2012, 01:00
door Retard
Ik durfde dit hier eerst niet te vragen, maar in de Financieƫl Economische Tijd van 29 september stond dat er een directeur gezegd heeft dat: "de komst van de nieuwe locomotieven T18 een verbetering was voor de stiptheid, tot ze binnen gingen voor een eerste onderhoud. Ze reden weer buiten met meer mankementen dan voorheen."

Kan dit waar zijn?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 dec 2012, 00:13
door nahoj
Retard schreef:Ik durfde dit hier eerst niet te vragen, maar in de Financieƫl Economische Tijd van 29 september stond dat er een directeur gezegd heeft dat: "de komst van de nieuwe locomotieven T18 een verbetering was voor de stiptheid, tot ze binnen gingen voor een eerste onderhoud. Ze reden weer buiten met meer mankementen dan voorheen."

Kan dit waar zijn?
Dat zijn boutades die niet met cijfers te staven zijn, integendeel.
HLE 18 heeft momenteel een betere gemiddelde betrouwbaarheid dan HLE 13. Vele locomotieven rijden zonder enig probleem van schouwing/onderhoud naar schouwing/onderhoud (ca. maandelijks interval).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 22 dec 2012, 20:53
door bobke
De stiptheidscijfers van afgelopen november waren nog slechter dan vorig jaar. Terwijl er nu volop overal loks reeks 18 al rondrijden. Blijkbaar heeft nieuw materieel voor geen enkele verbetering gezorgd. En nee, kom niet af met kinderziektes, die moeten nu toch wel al ondertussen opgelost zijn in de laatste 5 jaar tot nu het laatste jaar dat ze eindelijk in dienst zijn. :(