Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat is mij genoegzaam bekend, maar zowel 's-Gravenbrakel als Merelbeke liggen toch op enige afstand van die verbindingen. Hebben de betrokken depots (is er überhaupt eentje in 's-Gravenbrakel?) er misschien diensten op?
Re: Ongewone samenstelling.
Deze namiddag een IC Oostende Eupen gezien te Brugge waarbij de loc vooraan zat, net voor de stuurstand. Achterop zat dan gewoon een I10-rijtuig zonder loc. Normaalgezien zit de loc altijd achterop als men richting Eupen rijdt.
Re: Ongewone samenstelling.
's Gravenbrakel heeft inderdaad een depot, ze doen ondere andere diensten op de S2 en op stoptreinen richting La Louvière en Mons. Wat betreft de MS 86: er zijn ook diensten waarbij er ledig wordt gereden tot in Halle om daar een L-trein te voorzien op de verbinding Mechelen-Halle-(Edingen) en vv.
Re: Ongewone samenstelling.
Zonet L583 gezien bij Lissewege met een oude Break, normaal is dat Desiro.
Re: Ongewone samenstelling.
Deze was zelfs voorzien met 2 breaks vandaag gedurende de hele dag. Echter liet de andere break het vanmorgen al vrij snel afweten voor de rest van de dag

Re: Ongewone samenstelling.
S10 (ex-P) 8016 Brussel-Zuid - Aalst vandaag met 6 I6-rijtuigen, waarvan eentje ontoegankelijk! Dat was lang geleden... uitzonderlijk of structureel vanaf nu? De stam kwam met 13 minuten vertraging aangereden aan het perron in Brussel-Zuid, dus ik sluit niet uit dat het ter depannage was. Er zullen in Europa alvast niet veel voorstadstreinen zijn die met coupé-rijtuigen gereden worden...
Re: Ongewone samenstelling.
Normaal een kort m4 stammetje meen 5 rijtuigen. Welke lok zat ervoor? 13,18,21,27?Steve schreef: ↑02 feb 2018, 18:50 S10 (ex-P) 8016 Brussel-Zuid - Aalst vandaag met 6 I6-rijtuigen, waarvan eentje ontoegankelijk! Dat was lang geleden... uitzonderlijk of structureel vanaf nu? De stam kwam met 13 minuten vertraging aangereden aan het perron in Brussel-Zuid, dus ik sluit niet uit dat het ter depannage was. Er zullen in Europa alvast niet veel voorstadstreinen zijn die met coupé-rijtuigen gereden worden...




Re: Ongewone samenstelling.
Vanaf maandag is dit de voorziene samenstelling van deze trein.Steve schreef: ↑02 feb 2018, 18:50 S10 (ex-P) 8016 Brussel-Zuid - Aalst vandaag met 6 I6-rijtuigen, waarvan eentje ontoegankelijk! Dat was lang geleden... uitzonderlijk of structureel vanaf nu? De stam kwam met 13 minuten vertraging aangereden aan het perron in Brussel-Zuid, dus ik sluit niet uit dat het ter depannage was. Er zullen in Europa alvast niet veel voorstadstreinen zijn die met coupé-rijtuigen gereden worden...
E7015: FLS - FBMZ (FOVR)
E7016: FLS - FBMZ (FOVR) word ER7016 FBMZ - FSD (ledig) word RE8015 FSD - FDD - FBMZ (ledig) word E8015 FBMZ - FLS
E2105: FBMZ - LUX, word E2134 LUX - FBMZ, word E8016
Samenstelling; 5x I6B + 1x I6A + 1xT21
E 2107 FBMZ - Arlon en E2142 Arlon - FBMZ
Samenstelling: 5xM5B + 1xM4AD + 1xT18
Re: Ongewone samenstelling.
Begrijp ik het goed dat dit de samenstelling wordt voor alle genoemde treinen? Of enkel voor de 8016, waarbij er dan 's avonds of 's nachts dan misschien leeg terug wordt gereden van Aalst naar Vorst om de volgende ochtend de 2105 te kunnen verzekeren?260689 schreef: ↑03 feb 2018, 03:50 Vanaf maandag is dit de voorziene samenstelling van deze trein.
E7015: FLS - FBMZ (FOVR)
E7016: FLS - FBMZ (FOVR) word ER7016 FBMZ - FSD (ledig) word RE8015 FSD - FDD - FBMZ (ledig) word E8015 FBMZ - FLS
E2105: FBMZ - LUX, word E2134 LUX - FBMZ, word E8016
Samenstelling; 5x I6B + 1x I6A + 1xT21
Andere vraag, mag de HLE 21 überhaupt Luxemburg binnen? Tot nu toe hing er een HLE 13 voor de 2105/2134.
Re: Ongewone samenstelling.
Sorry for posting in English.
IC1911 today (Saturday) is 08124+08125 and not the usual type 21 + M4 stock.
Also cancelled after 10 minutes at Zuid - no driver was the reason given.
The next train in the diagram, IC3734, started from Zuid with 502+514.
IC1911 today (Saturday) is 08124+08125 and not the usual type 21 + M4 stock.
Also cancelled after 10 minutes at Zuid - no driver was the reason given.
The next train in the diagram, IC3734, started from Zuid with 502+514.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: Ongewone samenstelling.
De genoemde samenstellingen geld dus voor de E7015, E7016, E8015, E8016. 5xI6B 1xI6A 1xT21.Steve schreef: ↑03 feb 2018, 07:32Begrijp ik het goed dat dit de samenstelling wordt voor alle genoemde treinen? Of enkel voor de 8016, waarbij er dan 's avonds of 's nachts dan misschien leeg terug wordt gereden van Aalst naar Vorst om de volgende ochtend de 2105 te kunnen verzekeren?260689 schreef: ↑03 feb 2018, 03:50 Vanaf maandag is dit de voorziene samenstelling van deze trein.
E7015: FLS - FBMZ (FOVR)
E7016: FLS - FBMZ (FOVR) word ER7016 FBMZ - FSD (ledig) word RE8015 FSD - FDD - FBMZ (ledig) word E8015 FBMZ - FLS
E2105: FBMZ - LUX, word E2134 LUX - FBMZ, word E8016
Samenstelling; 5x I6B + 1x I6A + 1xT21
Andere vraag, mag de HLE 21 überhaupt Luxemburg binnen? Tot nu toe hing er een HLE 13 voor de 2105/2134.
De treinen naar Luxemburg rijden nog steeds onder de vlag van 1xT13.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag de 8016, 17:04 bru s10 naar aalst. 5 i6 + i10 en 'n 21er voorop en in aalst weg gerangeerd.




Re: Ongewone samenstelling.
Klopt, de I10 hing helemaal achteraan. Een van de I6'en was al sinds het begin ontoegankelijk voor de reizigers (defect?), ik vermoed dat ze die nu vervangen hebben door die I10. Altijd fijn, een trein met de twee zeldzaamste materieelsoorten van het land in je achtertuin.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag een Varkensneus gezien in Ternat, na de stop reed deze richting Denderleeuw.