De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hoeveel slechter zijn die cijfers? Wat voor andere verschillen zijn er tussen vorige november en afgelopen: weer, infraproblemen, 'buitenlandse net', calamiteiten, ...?
Laatst gewijzigd door kika op 22 dec 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Kinderziektes heeft de reeks 18 niet echt meer. Maar de vertragingen zijn niet enkel te wijten aan locs. Je hebt ook nog rijtuigen en motorstellen. Bovenal heb je dan ook nog is seinen en verschillende werven. Kortweg met de reeks 18 en Desiro ga je niet het vertragingsprobleem oplossen.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hoeveel vertragingen zijn er niet door personen te dicht bij de sporen en kabeldiefstal?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Treinen nog minder stipt in november 2012
In november zijn 82,2 procent van de treinen stipt met minder dan 6 minuten vertraging aangekomen. Dat is minder dan in november 2011: toen kwam 83,7 procent op tijd aan. Dat blijkt uit de maandelijkse stiptheidscijfers van spoornetwerkbeheerder Infrabel.
In november 2012 werden ook 1.596 treinen afgeschaft - of 1,5 procent van het totaal aantal treinen. Dat zijn er dan weer (een beetje) minder dan in 2011: toen werden nog 1.614 treinen geschrapt, een verschil van 18 treinen of bijna één per twee dagen.
De belangrijkste vertragingsoorzaken:
- schade aan het rollend materieel
- storingen aan de infrastructuur
- incidenten op buitenlandse netwerken
- de reizigersbewegingen
- kabeldiefstallen
Uitleg van Infrabel zelf vind je hier:
http://www.infrabel.be/nl/over-infrabel ... en/2012/11
In november zijn 82,2 procent van de treinen stipt met minder dan 6 minuten vertraging aangekomen. Dat is minder dan in november 2011: toen kwam 83,7 procent op tijd aan. Dat blijkt uit de maandelijkse stiptheidscijfers van spoornetwerkbeheerder Infrabel.
In november 2012 werden ook 1.596 treinen afgeschaft - of 1,5 procent van het totaal aantal treinen. Dat zijn er dan weer (een beetje) minder dan in 2011: toen werden nog 1.614 treinen geschrapt, een verschil van 18 treinen of bijna één per twee dagen.
De belangrijkste vertragingsoorzaken:
- schade aan het rollend materieel
- storingen aan de infrastructuur
- incidenten op buitenlandse netwerken
- de reizigersbewegingen
- kabeldiefstallen
Uitleg van Infrabel zelf vind je hier:
http://www.infrabel.be/nl/over-infrabel ... en/2012/11
Re: De nieuwe loks reeks 18
De uitleg van Descheemaecker (niet dat ik aan die vent veel geloof hecht) vorig jaar in De Zevende dag was dat met het nieuwe materieel de vertragingen veel gaan verminderen. Want de oudste stellen en locs zouden er uit vliegen. Dat verhaaltje blijkt, uiteraard, zever in pakjes te zijn (zoals vorig jaar na die uitspraak reeds voorspelt).Steven schreef:Kinderziektes heeft de reeks 18 niet echt meer. Maar de vertragingen zijn niet enkel te wijten aan locs. Je hebt ook nog rijtuigen en motorstellen. Bovenal heb je dan ook nog is seinen en verschillende werven. Kortweg met de reeks 18 en Desiro ga je niet het vertragingsprobleem oplossen.




Re: De nieuwe loks reeks 18
Met het nieuw materieel kunnen we inderdaad stipter rijden. Maar daarom zijn de andere problemen nog niet opgelost. Trouwens van dat oud materieel is er nog genoeg op de sporen te zien als je het mij vraagt.
Re: De nieuwe loks reeks 18
toch wel straf, dat de stiptheid totaal niet vooruit gaat, terwijl het materieel als hoofdoorzaak wordt aangeduid, en het materiaal nu gemiddeld genomen toch beter is.
Er zijn nog redelijk wat klassiekjes rond, maar zijn dat de grootste veroorzaker van pannes?
Er zijn nog redelijk wat klassiekjes rond, maar zijn dat de grootste veroorzaker van pannes?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Je kan u beter de vraag stellen of materieel zoveel vertraging veroorzaakt dan dat men doet uitschijnen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens mij wel hoor. De reden van vertraging wordt zeer goed opgevolgd, als die mensen uitkomen op +-30% lijkt mij dat een betrouwbaar cijfer.Steven schreef:Je kan u beter de vraag stellen of materieel zoveel vertraging veroorzaakt dan dat men doet uitschijnen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Maar als ik vertraging heb op mijn diensten ligt het amper in 1% van de gevallen aan een technisch defect. Adhesieproblemen tel ik niet mee als technische defecten.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Er zijn een heel aantal problemen die moeilijk in te delen zijn qua verantwoordelijkheid. Adhesie is er één van. Vorst + stroomafname is er nog zo één. Die problemen moet je niet op elkaar afschuiven, maar samen aanpakken.
Ook is het heel gemakkelijk om verantwoordelijkheid door te schuiven naar materieel; het terugschuiven is veel moeilijker. Men meldt bv. 'problemen aan deuren' als reden, terwijl het in werkelijkheid iets anders was, dat iemand liever niet toegeeft. De werkplaats stelt na lang zoekwerk geen enkel probleem vast. Toch blijft de verantwoordelijkheid bij materieel liggen. Gevolg: veel tijd verloren, probleem nìet opgelost en verkeerde verantwoordelijke. Gebeurt ook meer dan men denkt.
Men zou minder moeten zwartepieten en meer moeten problemen oplossen. Maar goed, dat is iedailistisch zeker?
Ook is het heel gemakkelijk om verantwoordelijkheid door te schuiven naar materieel; het terugschuiven is veel moeilijker. Men meldt bv. 'problemen aan deuren' als reden, terwijl het in werkelijkheid iets anders was, dat iemand liever niet toegeeft. De werkplaats stelt na lang zoekwerk geen enkel probleem vast. Toch blijft de verantwoordelijkheid bij materieel liggen. Gevolg: veel tijd verloren, probleem nìet opgelost en verkeerde verantwoordelijke. Gebeurt ook meer dan men denkt.
Men zou minder moeten zwartepieten en meer moeten problemen oplossen. Maar goed, dat is iedailistisch zeker?
Re: De nieuwe loks reeks 18
De meeste kinderziektes komen maar duidelijk tot uiting door volop commerciële diensten te rijden. Het aantal km is enkele grootte-ordes groter dan tijdens proefritten, en je hebt een meer werkelijkheidsgetrouw gebruik, i.p.v. een instructeur vergezeld van enkele specialisten.bobke schreef:De stiptheidscijfers van afgelopen november waren nog slechter dan vorig jaar. Terwijl er nu volop overal loks reeks 18 al rondrijden. Blijkbaar heeft nieuw materieel voor geen enkele verbetering gezorgd. En nee, kom niet af met kinderziektes, die moeten nu toch wel al ondertussen opgelost zijn in de laatste 5 jaar tot nu het laatste jaar dat ze eindelijk in dienst zijn.
Maar de grofste problemen zouden inderdaad moeten weggewerkt zijn, iets wat bij HLE 18 het geval was. Bij V250 helaas niet.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik weet niet of het eventueel een staatsgeheim is ..
Wat zijn eigenlijk de meest "populaire" problemen bij de Fyra ?
Het opstarten zelf ? Ombouwen bij kopmaken ? Deuren ? Spanningsomschakelingen ?
Wat zijn eigenlijk de meest "populaire" problemen bij de Fyra ?
Het opstarten zelf ? Ombouwen bij kopmaken ? Deuren ? Spanningsomschakelingen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Mensen kunnen we het hier over de HLE18 houden, best in de juiste onderwerpen verder praten over het andere materieel, over de Fyra zijn er al meerdere onderwerpen. Dank u. Gewoon een kwestie om het in dit onderwerp terug over HLE18 te hebben.