De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Bedankt jullie beiden en heb het getest en het gaat goed. Heb dus op mijn leeftijd vandaag weer iets mogen leren. Ik ben nog maar pas bezig met het spoor en vraag mij af wat hle eigenlijk betekend.
Groet
Wim
Groet
Wim
Winston,Winston schreef:Bedankt jullie beiden en heb het getest en het gaat goed. Heb dus op mijn leeftijd vandaag weer iets mogen leren. Ik ben nog maar pas bezig met het spoor en vraag mij af wat hle eigenlijk betekend.
Groet
Wim
Ik heb wat gegoogled en kwam op dit topic terecht: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=17&t=5193
Welkom in de treinwereld, geniet er van.
Bedankt Bibke
Weet dus nu ook wat de afkortingen betekenen. Ik woon dus in de Belg.Ardennen ongeveer 10km van Gouvy. Volgens mij kan je Gouvy een grens station noemen daar de volgende stop Troisvierges in het G H Luxembourg is.
Normaal zie je hier overdag de 1800 van NMBS en de 3000 van CFL een enkele keer een 4000 van CFL en een paar weken geleden een diesel lok uit de 77 reeks.
Wat ik mij afvraag waarom die treinstellen hier het weekend geparkeerd staan. Normaal hebben we hier een loc met 3 a 4 treinstellen maar in het weekend zijn die heel erg lang. Enig idee waarom dit is. Zoals gisteren heb ik de 1829 getrokken en zag later op het forum dat deze op 30./01 in Oostende was, op 31/01 in Brugge en op 01/02 in Brussel zuid.
Voor ene traject Luik/Leuven/Brussel kan ik mij voorstellen dat je dergelijke lange treinstellen nodig hebt maar hier in deze regio??
Ik hoor graag en fijne avond verder
Wim
Weet dus nu ook wat de afkortingen betekenen. Ik woon dus in de Belg.Ardennen ongeveer 10km van Gouvy. Volgens mij kan je Gouvy een grens station noemen daar de volgende stop Troisvierges in het G H Luxembourg is.
Normaal zie je hier overdag de 1800 van NMBS en de 3000 van CFL een enkele keer een 4000 van CFL en een paar weken geleden een diesel lok uit de 77 reeks.
Wat ik mij afvraag waarom die treinstellen hier het weekend geparkeerd staan. Normaal hebben we hier een loc met 3 a 4 treinstellen maar in het weekend zijn die heel erg lang. Enig idee waarom dit is. Zoals gisteren heb ik de 1829 getrokken en zag later op het forum dat deze op 30./01 in Oostende was, op 31/01 in Brugge en op 01/02 in Brussel zuid.
Voor ene traject Luik/Leuven/Brussel kan ik mij voorstellen dat je dergelijke lange treinstellen nodig hebt maar hier in deze regio??
Ik hoor graag en fijne avond verder
Wim
Dat materieel is afkomstig van IC 0 trein 467, die Brussel Luik Gouvy doet in de spits, tijdens de week is er 1 trein heen en terug per dag die gouvy rechtrstreeks met Brussel verbindt. Alle andere IC O treinen met nrs 4xx rijden tussen Brussel en Visé.
Steven
Nooit geweten dat er een treinstel dagelijks vanuit Gouvy naar Brussel rijdt. Ik zie alleen maar op de vertrekborden Luik en/of Luxembourg stad staan. Maar ik ben pas een beginneling. Weet dat er in het verleden hier in Gouvy heel veel treinverkeer was dat jammerlijk genoeg is verdwenen.
Er komt een nieuw stuk spoor bij. Ben er vanwege het slechte weer al 2 maanden niet meer geweest maar bij Halconreux even buiten Gouvy wordt een nieuwe houtfabriek gebouwd. Er komt ook een spoor aansluiting. Dus interessant genoeg straks
groetjes en nogmaals dank voor de informatie
Wim
Nooit geweten dat er een treinstel dagelijks vanuit Gouvy naar Brussel rijdt. Ik zie alleen maar op de vertrekborden Luik en/of Luxembourg stad staan. Maar ik ben pas een beginneling. Weet dat er in het verleden hier in Gouvy heel veel treinverkeer was dat jammerlijk genoeg is verdwenen.
Er komt een nieuw stuk spoor bij. Ben er vanwege het slechte weer al 2 maanden niet meer geweest maar bij Halconreux even buiten Gouvy wordt een nieuwe houtfabriek gebouwd. Er komt ook een spoor aansluiting. Dus interessant genoeg straks
Wim
-
En die vetrekt zelfs al om 05:07 uit Gouvy, vroeg opstaan dus om hem te zien vetrekken.Winston schreef:Steven
Wim
Heb hem er eens in het weekend zien staan ondersneeuwen

's avonds heb je kans om hem reeds te zien toekomen om 20:00. Weet nu niet of hij dan al op het afstelspoor/perron komt of achteraf nog wat manoeuvreerwerk moet uitvoeren.
Re, De nieuwe loks reeks 18
Bedankt, dan moet dan de hle loc zijn die ik ieder weekend zie staan en op de foto zet zoals jl zaterdag de 1829 Heel af en toe straan er 2 1800 locs
Ik zal het in de gaten gaan houden en nogmaals dank
Wim
Ik zal het in de gaten gaan houden en nogmaals dank
Wim
Het moeten dan deze treinstellen zijn die om 05.07 vertrekken van Gouvy via Luik naar Brussel:
Deze hle werd door mij getrokken op zondag 30/12/2012 op station Gouvy Je ziet het zijn errug lange treinstellen
en voor mij een aardig eindje lopen.
Groet
Wim

Groet
Wim
Inderdaad, die is het... maar let toch maar goed op waar je je foto's neemt, want volgens mij staat je daar helemaal niet op een plaats die toegankelijk is voor het publiek...
Steve
Ik ben op het station in Gouvy heel bekend en kom er al ruim een jaar en kent men mij. Ik hou mij aan de regels anders weet ik dat het afgelopen is en dat wil ik zelf ook voorkomen. Men is hier een stuk soepeler en het is niet zo als in Antwerpen Centraal of Brussel Noord. Er is een wereld van verschil. Maar altijd eerst even laten zien dat je er bent en als je weggaat even bedanken.
Doet men dat niet dan ben jij de volgende;
Grapje Dit was een teken van protest hier op Gouvy. Men ging in december een lijn sluiten daar in de buurt van Marloie en de heren van NMBS op Gouvy waren solidair met hun collegae
Groet
Wim
Ik ben op het station in Gouvy heel bekend en kom er al ruim een jaar en kent men mij. Ik hou mij aan de regels anders weet ik dat het afgelopen is en dat wil ik zelf ook voorkomen. Men is hier een stuk soepeler en het is niet zo als in Antwerpen Centraal of Brussel Noord. Er is een wereld van verschil. Maar altijd eerst even laten zien dat je er bent en als je weggaat even bedanken.
Doet men dat niet dan ben jij de volgende;

Groet
Wim
Dan nog hier kunnen nog anderen mensen zitten en als ze echt moeilijk doen kunnen ze wel die foto's tegen u gebruiken. Die laatste is wel leuk maar hoort hier niet thuis ( hier wordt in feite enkel over de T 18/19 gesproken .) ga anders ééns een kijkje nemen bij fotografie en daar eventueel een onderwerp maken met bv foto's van winston ? 

Hoeveel M6 rijtuigen zou een HLE 18 maximaal kunnen trekken (dus aan zijn snelheid van 160 km/h) komen?
Met 6000 kW zullen dat er wel meer zijn dan de max toegelaten 12bobke90 schreef:Hoeveel M6 rijtuigen zou een HLE 18 maximaal kunnen trekken (dus aan zijn snelheid van 160 km/h) komen?

als je weet dat men vroeger eens 100 rijtuigen heeft getrokken met 1loc (dacht een 27) dan zal een T18 er wel wat meer aan kunnen denk ik
.