Pagina 199 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 mar 2016, 18:12
door b-loc
wbrm schreef:Omdat de zon op deze tijd van het jaar lager staat viel het op: stel 08010 mist enkele zonneschermen. Is dit door vandalisme, (wat mij betreft vroegtijdige) slijtage of gewoon vergeten werk? Het valt amper op dus ze lijken niet losgerukt te zijn maar waarom zitten ze er dan niet gewoon in? En al zal ik vandalen wel nooit begrijpen, je stapt toch niet zomaar de trein uit met zo'n rolgordijn?
Aan de displays zijn alvast geen zonneschermen voorzien.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 mar 2016, 21:16
door wbrm
Als ik het me goed herinner (zag het later ook in sommige andere stellen maar let er al een tijdje niet meer op) was het bij één van de ramen boven de draaistellen. Deze ramen hebben zonneschermen en sowieso was er een bevestiging te zien.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 mar 2016, 21:27
door Steven
b-loc schreef:
wbrm schreef:Omdat de zon op deze tijd van het jaar lager staat viel het op: stel 08010 mist enkele zonneschermen. Is dit door vandalisme, (wat mij betreft vroegtijdige) slijtage of gewoon vergeten werk? Het valt amper op dus ze lijken niet losgerukt te zijn maar waarom zitten ze er dan niet gewoon in? En al zal ik vandalen wel nooit begrijpen, je stapt toch niet zomaar de trein uit met zo'n rolgordijn?
Aan de displays zijn alvast geen zonneschermen voorzien.
Maar daar zijn hoe dan ook de afdekplaten die op de andere plaatsen het het rolsysteem verbergt wel aangebracht. Er zijn inderdaad een paar stellen waarop de zonneschermen en bijhorende afscherming verdwenen zijn.

Re: desiro

Geplaatst: 17 apr 2016, 21:48
door nahoj
Winston schreef:(...)
Voor alle treinstellen: De panto's waren omhoog, sluit verlichting (beide kanten) aan en draaiende compressors.
Wat je hoort draaien zal wel de climatisatie en de ventilatie van de omvormers e.d. zijn. De compressor draait, zeker wanneer er niet gereden wordt, maar zeer sporadisch, telkens gedurende hooguit enkele minuten.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 aug 2016, 10:53
door Matthias
Ik zie de laatste tijd op Desiro-treinen op de schermen nooit meer de real-time informatie (theoretische aankomsttijd en real-time tijd + aansluitingen in elk station); is daar een reden voor of gewoon dom toeval? Nu is het altijd de meest basic versie van de info die ik op de schermen zie: de eerstvolgende vier haltes en dat is het.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 aug 2016, 13:23
door profke
is mij ook al opgevallen. Pakweg 1x op 5 of 1X op 10 dat er nog eens echte real-time info staat. en de rest van de tijd niets...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 20 aug 2016, 13:35
door Eimai
Er zijn gewoon soms van die momenten dat het niet meteen werkt, de treinbegeleider zal meestal de realtimecode ingeven, en soms weigert die die code aan te nemen, en dan moet je dus wel de andere gebruiken. Maar vandaag op mijn treintjes werkte het weer allemaal perfect voor zover ik kon zien.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 aug 2016, 00:11
door profke
Eimai schreef:Er zijn gewoon soms van die momenten dat het niet meteen werkt
Als die "momenten" wekenlang duren is het een ander probleem

Re: RE: Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 aug 2016, 19:13
door traxie
profke schreef:
Eimai schreef:Er zijn gewoon soms van die momenten dat het niet meteen werkt
Als die "momenten" wekenlang duren is het een ander probleem
Ik denk dat mensen het soms ook wat moe zijn om 2-3 keer per rit het telkens in te stellen, als gevolg spelen ze misschien gewoon op veilig.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 aug 2016, 22:22
door Matthias
Het zal uiteindelijk toch maar een indruk geweest zijn, vandaag werkte het systeem nog eens, inclusief de vertraging die in real-time werd aangepast en real-time aansluitingen in de stations!

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 aug 2016, 22:24
door profke
ik denk echt dat het een aan-uit situatie is. als de juiste persoon op de "start" knop klikt, dan werkt het. en anders niet.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 21 aug 2016, 22:26
door Steven
hel dat systeem werkt met codes waarin het treinnummer verwerkt zit.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 aug 2016, 21:46
door Larch
Het is vrij eenvoudig. Wanneer de online code niet werkt- en dat komt jammer genoeg al te vaak voor- blijft het systeem tevergeefs minuten lang zoeken. Dat kan je niet onderbreken. De offline code werkt altijd en direct. Als je een ruime keertijd hebt kan je de online code proberen, heb je een krappe keertijd dan kiezen de meeste voor de bedrijfzekere offline code.
Waarom de activatie van het online systeem nu vaker moeilijker verloopt dan vroeger is me trouwens niet geheel duidelijk.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 28 nov 2016, 09:04
door b-loc
In de 08100 zijn binnendeuren geplaatst.
Deze bevinden zich op het einde van het koprijtuig en 1 op het einde van het middenrijtuig kant koprijtuig met wc.
De deuren werken zoals de kopdeuren in een M4. Opduwen en sluiten vanzelf als je ze loslaat.
Ook al bleef de ene deur opeens wel open staan. Waar ze ervoor nog een ergernis was van passagiers die met koffers door die deur wouden. De andere deur kon enkel geopend worden met een vierkantssleutel wanneer deze terug gesloten was.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 28 nov 2016, 12:22
door Steven
De desiro's hebben altijd binnendeuren gehad. Dat zijn branddeuren. Ze sluiten bij brandalarm en als de trein buiten dienst. Dat is niets nieuw. Als deze in normale dienst sluiten zal er wel een storing geweest zijn.
Kijk gerust in andere desiro's op dezelfde plaatsen. Einde koprijtuig en tussenrijtuig en je zal ze zien zitten.