Driebubbele tractie ?
Re: Driebubbele tractie ?
Hoezo?
Als je keurig alle kabels aansluit kan je 4x62 of 4x 55 of 4x 52 laten rijden.
Ergens in een vorige eeuw stonden we in Bertrix te wachten op onze excursie trein (59+60) en er kwam eerst een goederentrein langs met 4x 52 en ik heb een foto met alle maal rook pluimjes. Dus gelijktijdig tractie leveren.
De regel is niet meer als 2 locs werkend omdat je anders de koppelingen kan laten breken. (Oke met 1 loc kan je het ook al.)
Als je keurig alle kabels aansluit kan je 4x62 of 4x 55 of 4x 52 laten rijden.
Ergens in een vorige eeuw stonden we in Bertrix te wachten op onze excursie trein (59+60) en er kwam eerst een goederentrein langs met 4x 52 en ik heb een foto met alle maal rook pluimjes. Dus gelijktijdig tractie leveren.
De regel is niet meer als 2 locs werkend omdat je anders de koppelingen kan laten breken. (Oke met 1 loc kan je het ook al.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Driebubbele tractie ?
4x typ 52 ??? dat zou ik wel eens willen zien.Mark7758 schreef:Hoezo?
Als je keurig alle kabels aansluit kan je 4x62 of 4x 55 of 4x 52 laten rijden.
Ergens in een vorige eeuw stonden we in Bertrix te wachten op onze excursie trein (59+60) en er kwam eerst een goederentrein langs met 4x 52 en ik heb een foto met alle maal rook pluimjes. Dus gelijktijdig tractie leveren.
De regel is niet meer als 2 locs werkend omdat je anders de koppelingen kan laten breken. (Oke met 1 loc kan je het ook al.)

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Driebubbele tractie ?
Maar evengoed omdat je geen controle hebt. Er is maar controle tot 2 machines. Als op de derde loc of meer er een defect optreed heb je geen controle bij de oude diesels. De reeks 77 heeft die controle wel. Hoe ga je anders weten dat er iets scheelt aan die locs???Mark7758 schreef:Hoezo?
Als je keurig alle kabels aansluit kan je 4x62 of 4x 55 of 4x 52 laten rijden.
Ergens in een vorige eeuw stonden we in Bertrix te wachten op onze excursie trein (59+60) en er kwam eerst een goederentrein langs met 4x 52 en ik heb een foto met alle maal rook pluimjes. Dus gelijktijdig tractie leveren.
De regel is niet meer als 2 locs werkend omdat je anders de koppelingen kan laten breken. (Oke met 1 loc kan je het ook al.)
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Driebubbele tractie ?
En waarom niet 6X62???Mark7758 schreef:Hoezo?
Als je keurig alle kabels aansluit kan je 4x62 of 4x 55 of 4x 52 laten rijden.
Ergens in een vorige eeuw stonden we in Bertrix te wachten op onze excursie trein (59+60) en er kwam eerst een goederentrein langs met 4x 52 en ik heb een foto met alle maal rook pluimjes. Dus gelijktijdig tractie leveren.
De regel is niet meer als 2 locs werkend omdat je anders de koppelingen kan laten breken. (Oke met 1 loc kan je het ook al.)
meer dan 2 gaat niet ,omdat relais in de stuurkringen/ traktiekringen die dat onmogelijk maken via het Faivley bord.
1 faivleybord in dienst en op de 3 anderen bovenste rij alle knoppen omhoog.
Heb met T62 gereden in KFR.
4 rookpluimen ? ja met 2 bestuurders....toezicht via traktie indicatoren tussen de kopruiten.
Re: Driebubbele tractie ?
Nee hoor. Je kan keurig met 3 dubbel tractie rijden. Oke. Je krijgt een melding maar je weet niet van welke loc.
Vraag maar aan een TBer(Diesel)
Vraag maar aan een TBer(Diesel)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Driebubbele tractie ?
Ik heb zelf met de 62 gereden en spreek uit ervaring. Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg waarom het niet mag. Net om de reden dat je maar melding kan krijgen van fouten bij een tweede loc. Bij drie locs heb je dus een probleem.
Re: Driebubbele tractie ?
Ik dacht ook dat alarmen doorkomen, maar dat je niet meer weet van welke lok..
Is toch het amerikaans systeem met acht tractietrappen ?
Of zit ik hier dingen te mixen ?
Is toch het amerikaans systeem met acht tractietrappen ?
Of zit ik hier dingen te mixen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Driebubbele tractie ?
Erg hoe sommige personen hier denken beter te weten tegen besturingspersoneel met jaren ervaring.Mark7758 schreef:Nee hoor. Je kan keurig met 3 dubbel tractie rijden. Oke. Je krijgt een melding maar je weet niet van welke loc.
Vraag maar aan een TBer(Diesel)

Trouwens, 3x dubbel-tractie = trein met 3 treinbestuurders, in elke locomotief één.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Driebubbele tractie ?
Het zit hem niet zozeer in die delen, eerder in de elektrische kringen waarin men beperkingen inbouwd.dentheo schreef:Ik dacht ook dat alarmen doorkomen, maar dat je niet meer weet van welke lok..
Is toch het amerikaans systeem met acht tractietrappen ?
Of zit ik hier dingen te mixen ?
Re: Driebubbele tractie ?
Jammer zo'n opmerking. (Voor de rest hou ik mijn mond uit beleefdheid.)HLE 2302 schreef:Erg hoe sommige personen hier denken beter te weten tegen besturingspersoneel met jaren ervaring.Mark7758 schreef:Nee hoor. Je kan keurig met 3 dubbel tractie rijden. Oke. Je krijgt een melding maar je weet niet van welke loc.
Vraag maar aan een TBer(Diesel)
Trouwens, 3x dubbel-tractie = trein met 3 treinbestuurders, in elke locomotief één.
Terwijl ik naast een TCT stond die het uitlegde aan ons dat het wel kon. Maar niet mag.
Hij legde het allemaal uit. En daarna liet hij zien dat er 3 loc's werken. Maar dat de meldingen niet goed te zien zijn.
Hij legde ook uit dat het vroeger wel vaker gedaan werd, maar dat het zeer onveilig was.
Het ging zoveel sneller. Even de loc's koppelen. Daarna doorrijden naar het grote station en dan de loc's ieder zijn weg vervolgen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Driebubbele tractie ?
Je moet dat niet verkeerd opnemen; De NMBS ingenieurs waren geen geen uilen. je kon ook geen 3X 23 in tsMark7758 schreef:Jammer zo'n opmerking. (Voor de rest hou ik mijn mond uit beleefdheid.)HLE 2302 schreef:Erg hoe sommige personen hier denken beter te weten tegen besturingspersoneel met jaren ervaring.Mark7758 schreef:Nee hoor. Je kan keurig met 3 dubbel tractie rijden. Oke. Je krijgt een melding maar je weet niet van welke loc.
Vraag maar aan een TBer(Diesel)
Trouwens, 3x dubbel-tractie = trein met 3 treinbestuurders, in elke locomotief één.
Terwijl ik naast een TCT stond die het uitlegde aan ons dat het wel kon. Maar niet mag.
Hij legde het allemaal uit. En daarna liet hij zien dat er 3 loc's werken. Maar dat de meldingen niet goed te zien zijn.
Hij legde ook uit dat het vroeger wel vaker gedaan werd, maar dat het zeer onveilig was.
Het ging zoveel sneller. Even de loc's koppelen. Daarna doorrijden naar het grote station en dan de loc's ieder zijn weg vervolgen.
laten rijden net zomin 3 X 21 of 3X27, net zomin 3X59...Dit had niks met koppelingsbreuken te maken. We spreken over de jaren 70 en 80 met hun technische beperkingen.
Re: Driebubbele tractie ?
Voor mij is het eenvoudig.
Volgens ARE 511 mogen er maximum 2 elektrische locomotieven of maximum 3 typen 77/78.
Dus is er verder geen discussie, mogelijk of niet.
Volgens ARE 511 mogen er maximum 2 elektrische locomotieven of maximum 3 typen 77/78.
Dus is er verder geen discussie, mogelijk of niet.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Driebubbele tractie ?
Maar dit zijn tevens ook de technische lilmiten. Doch hier opperde men dat technisch3X62 in TS kon.markske schreef:Voor mij is het eenvoudig.
Volgens ARE 511 mogen er maximum 2 elektrische locomotieven of maximum 3 typen 77/78.
Dus is er verder geen discussie, mogelijk of niet.
De 77/78 is van dezelfde konstrukteur als de DE64 ,en ook deze kunnen treinschakeling rijden met 2 of 3.
Indien foutmelding op 1 van de andere twee krijg je de melding "fout op andere loc" zonder te weten welke precies. (op de vraag van Theo)
Re: Driebubbele tractie ?
Een class 66 kan in dubbeltractie rijden maar mag niet meer omdat ooit een spoorstaaf spontaan brak bij het aanzetten.
Re: Driebubbele tractie ?
En ik die dacht dat de koppeling het zwakke punt was... Pleit niet voor kwaliteit van onze rails...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide