extratreinen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steve

Re: extratreinen?

Bericht door Steve »

hle2127 schreef:Ik heb gisteren op de 2119 gezeten( trein van Oostende naar Luxemburg ) met maar 2 x am96 het was letterlijk over de koppen lopen .ik weet dat dit de "klassieke" samenstelling is maar met die warme dagen hadden ze toch meer stellen kunnen voorzien of een HLE 13 met M6en
Best gek, want 's morgens (2129) is het normaal gesproken een 13 + 5 M6 (nog niet extreem ruim, maar vier rijtuigen tweede klas M6 zijn toch al een pak beter dan evenveel rijtuigen tweede klas in een MS96). Wat doet die stam dan na aankomst in Oostende, als er 's avonds blijkbaar MS96 ingezet worden?!
overweg13

Bericht door overweg13 »

hle2127 schreef:Ik heb gisteren op de 2119 gezeten( trein van Oostende naar Luxemburg ) met maar 2 x am96 het was letterlijk over de koppen lopen .ik weet dat dit de "klassieke" samenstelling is maar met die warme dagen hadden ze toch meer stellen kunnen voorzien of een HLE 13 met M6en
Vanaf Gent komen daar nog 2 stellen bij als ik me niet vergis. Dus langer kun je die niet meer maken. In dit geval zou het een goed idee zijn om de trein te verbieden voor reizigers naar Brugge, Gent en de NZV. Zo zou die zijn eigenlijke functie van kusttrein op de lijnen 161 en 162 ten volle kunnen waarmaken. Het is een principe dat tot voor enkele decennia met succes werd toegepast. Gezien het grote aantal beschikbare treinen voor de terugkeer kan dit niet echt ene probleem zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Retard

Bericht door Retard »

In het heengaan was deze trein ook 13+M6, namelijk de 1357.
Steven

Bericht door Steven »

De 13 + M6 doet s avonds de 2118
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Inderdaad, er zijn in het weekend dus meerdere IC J-treinen die van/naar de kust rijden. Eén treinpaar (2128/2119) rijdt met AM96-stellen, omdat deze ritten bestaan uit een deel van/naar De Panne en een deel van/naar Oostende, allebei met 2x AM96. De overige treinen (2129, 2130 en 2118) zijn weldegelijk met een HLE 13 + M6 voorzien. Eén van die samenstellingen keert leeg terug van Oostende naar Brussel.

Groeten,
Merijn

Bericht door Merijn »

Molenbruch Y. schreef:Inderdaad, er zijn in het weekend dus meerdere IC J-treinen die van/naar de kust rijden. Eén treinpaar (2128/2119) rijdt met AM96-stellen, omdat deze ritten bestaan uit een deel van/naar De Panne en een deel van/naar Oostende, allebei met 2x AM96. De overige treinen (2129, 2130 en 2118) zijn weldegelijk met een HLE 13 + M6 voorzien. Eén van die samenstellingen keert leeg terug van Oostende naar Brussel.

Groeten,
Ik kan mis zijn hoor, maar ik dacht dat deze naar De Panne niet meer reed?
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Ik zie dat je gelijk hebt. Er zit blijkbaar zo'n typisch foutje in Railtime, waardoor de afkoppeling/aankoppeling wel nog wordt weergegeven in het ritschema van de 2128/2119, maar de link achter het treinnummer leidt dan inderdaad naar een onbestaande rit. Dat is me niet opgevallen toen ik aan het begin van dit seizoen mijn overzicht van de samenstellingen van de ICT-treinen van verleden jaar heb bijgewerkt, waarvoor excuus.

Wat dan met de opmerking van Vic? Is het dan werkelijk zo dat 2 stellen beperkt zijn te Gent, hoewel ze niet meer De Panne als herkomst/bestemming hebben? Overigens moet het dan nu inderdaad mogelijk zijn om ook dit treinpaar met gesleept materieel te rijden.

Groeten,
overweg13

Bericht door overweg13 »

Molenbruch Y. schreef:Ik zie dat je gelijk hebt. Er zit blijkbaar zo'n typisch foutje in Railtime, waardoor de afkoppeling/aankoppeling wel nog wordt weergegeven in het ritschema van de 2128/2119, maar de link achter het treinnummer leidt dan inderdaad naar een onbestaande rit. Dat is me niet opgevallen toen ik aan het begin van dit seizoen mijn overzicht van de samenstellingen van de ICT-treinen van verleden jaar heb bijgewerkt, waarvoor excuus.

Wat dan met de opmerking van Vic? Is het dan werkelijk zo dat 2 stellen beperkt zijn te Gent, hoewel ze niet meer De Panne als herkomst/bestemming hebben? Overigens moet het dan nu inderdaad mogelijk zijn om ook dit treinpaar met gesleept materieel te rijden.

Groeten,
Ik denk dat we dezelfde fout gemaakt hebben. Ik was er vast van overtuigd dat de trein nog altijd gesplitst werd in Gent, maar blijkbaar is dat niet meer het geval. Je kunt je dan wel afvragen waarom de 4 stellen (van vroeger) niet allemaal naar Oostende kunnen rijden. Maar mogelijk heeft het iets te maken met het chronisch tekort aan ms 96 in Stockem, hetzelfde tekort dat ook al voor andere eigenaardige samenstellingen op lijnen 161/162 zorgt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie