Pagina 3 van 3
Re: "NMBS logistics moet locomotieven verkopen uit geldnood"
Geplaatst: 09 jul 2012, 14:03
door dentheo
Misschien moet men zorgen dat het niet gekocht kan worden door één partij ???
Het europese "kartelambt" wil niet dat een firma die reeds 33% van de markt heeft, groeit door er nog onderdelen bij te kopen.
Deel B-Logistics in drie x 33% en bingo, dan kunnen de stukken niet meer door één partij gekocht worden.
Re: "NMBS logistics moet locomotieven verkopen uit geldnood"
Geplaatst: 10 jul 2012, 22:46
door wbrm
Shrek schreef:wbrm schreef:Hoe lang duurt het dan voor je een lok hebt?
en hoe lang gaat die dan mee?
Dat zal wel zeer snel gaan, zo'n locomotief verkopen, ze hebben het geld hard nodig. Met goed onderhoud moet zo'n 77 nog zeker 30 jaar meegaan.
Ik doelde eigenlijk op de blauwe 62'ers van Infrabel...
Re: "NMBS logistics moet locomotieven verkopen uit geldnood"
Geplaatst: 01 feb 2013, 14:44
door msts.be
Heeft iemand nu al meer nieuws rond de plannen voor de HLR77 ? Laatste nieuws was dat in Augustus vorig jaar er een koppeltje naar de OHE in Celle afgereisd was:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7& ... 75#p173815
Het probleem met deze locs is natuurlijk dat ze met hun stuurpost aan de linkerkant onvoldoende zicht bieden op seinen in landen waar ze rechts rijden. Dus de enige landen waar de locs iets of wat bruikbaar kunnen zijn zijn Zwitserland, Frankrijk en Italië. Zwitserland heeft al hun eigen G1700-versie (met eveneens een linker stuurpost, maar die blijkbaar geen problemen in Duitsland oplevert ?), en in Frankrijk zou de hele keuroperatie dan moeten overgedaan worden. En dat terwijl de standaard G1206 al lang in dienst is bij privé-maatschappijen, en men anders BB60000'en koopt zoals E-Genie.
In Italië is het de kleinere G1000 die een toelating heeft, ook hier zou er een heel toelatingstraject moeten afgelegd worden. Uit ervaring weten we dat dit lang kan duren en niet altijd het verhoopte resultaat oplevert (zie klassiekjes Sangritana).