Onderhoud van treinen in binnen en buitenland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hobbes

Re: Onderhoud van treinen in binnen en buitenland

Bericht door Hobbes »

Teach2 schreef:
Hobbes schreef:Ik zal het nog eens zeggen, en het is me vandaag nogmaals opgevallen: In Nederland zie je tegenwoordig meer en meer materiaal rondrijden met graffiti.
Zelfs een Fyra ram had ervan.
Ik heb vorige week nog een hele dag met de trein in NL rondgereden, en heb er speciaal op gelet. Op een hele dag 5 treinen gezien met graffiti, allemaal duidelijk recente. Tijdens mijn korte overstap in Antwerpen 's morgens en 's avonds had ik er al 9 gezien. In Nederland ging het telkens om 1 'piece' of tag of hoe je die dingen ook noemt per trein, hier staan er op eenzelfde rijtuig vaak meerdere, en vaak ook op meerdere rijtuigen per trein.

Echt niet te vergelijken hoor...
Uiteraard rijden er in België veel meer treinen rond met graffiti, soms moet je al moeite doen om een trein te zien zonder. (vooral de M6 rijtuigen...)
Ik wil gewoon maar aanhalen dat ik de laatste tijd meer en meer treinen in Nederland zie rondrijden met graffiti, waar dit normaalgezien een uitzondering is.

Ik rij als machinist op de Benelux bijna elke dag naar Nederland, dus ik denk dat ik er ook wel een beetje zicht op heb.
Teach2

Re: Onderhoud van treinen in binnen en buitenland

Bericht door Teach2 »

Ik weet niet wat er de afgelopen week gebeurd is, maar het lijkt wel alsof op een week tijd het aantal ondergekliederde treinen verdubbeld is! Vorige week leek de situatie me nog vrij 'normaal' (naar NMBS-normen dan...), vandaag leek het alsof echt zowat alles ondergeschilderd was...

Oh, en een triest dieptepunt: Als ik de kans heb, kijk ik eens naar de stickertjes die vaak op de graffiti worden geplakt, naar de datum (om te kijken hoe lang het er al op zit). Vaak staat er geen datum op, maar als er een op staat zie je niet zelden dat het al een maand of twee geleden is. Vandaag het dieptepunt tot hiertoe: AM96 nr 533, langs een kant alledrie de rijtuigen geschilderd, bijzonder lelijk en amateuristisch trouwens (met spuitbus geschreven, ne goeie 'fuck you' ertussen, enfin, zelfs naar graffitinormen gewoon lelijk), én er hingen stickers op. De datum? 14 januari. Jawel, een half jaar geleden. En nog steeds niet gekuist! Kom me dus niet meer vertellen dat dat er 'bij de eerste mogelijkheid' af wordt gehaald he! Nog straffer: één klein plekje was gekuist: vooraan de trein aan de onderkant: daar hing een splinternieuw 'TBL 1+' stickertje te blinken! Kennelijk is die dus recent met TBL1+ uitgerust. Je zou denken dat ze die dan kuisen. Zelfs dan dus niet. Buitengewoon triestig.
Plaats reactie