Pagina 3 van 4
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 22 sep 2012, 20:19
door 2012
Retard schreef:De TBG zal wel schrik gehad hebben van boze reacties.
Mja, maar als hij enkel zegt da ze "op verkeerd spoor terecht gekomen zijn" dan kan je wel reacties teweeg brengen bij de mensen die dan gaan denken da ze net geen botsing gehad hebben he ... als hij da beter uitgelegd had door vb te zeggen dat "men heef ons richting gent gestuurd heeft in plaats van naar denderleeuw" ... daar zullen de reizigers niet van schrikken.
Dat zou al meteen de heisa die er nu ontstaan is vermeden hebben en al die verhalen over treinrampen ...
Men kan de TBG niet verwijten dat die trein rechtdoor gegaan is he, hij zit ook maar in de trein zoals de rest he, dus schrik zou die niet mogen hebben, hij mag de mensen geen schrik aanjagen door het incident zo te verwoorden ...
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 12:04
door Kristofke
Het zou me niet verbazen moest de TBG Franstalig geweest zijn en geen deftige uitleg kunnen geven in het Nederlands en dan maar zwijgt en zich in zijn kot opsluit.
Het is trouwens niet meer van deze tijd dat klassiekjes in moderne en oude samenstelling geen communicatieoverdacht hebben, dit is onacceptabel.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 12:27
door Steve
Kristofke schreef:Het zou me niet verbazen moest de TBG Franstalig geweest zijn en geen deftige uitleg kunnen geven in het Nederlands en dan maar zwijgt en zich in zijn kot opsluit.
Het is trouwens niet meer van deze tijd dat klassiekjes in moderne en oude samenstelling geen communicatieoverdacht hebben, dit is onacceptabel.
Is bijna opgelost...
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 13:10
door gysev
Kristofke schreef:Het zou me niet verbazen moest de TBG Franstalig geweest zijn en geen deftige uitleg kunnen geven in het Nederlands en dan maar zwijgt en zich in zijn kot opsluit.
TBG depot Oudenaarde of Aalst, dus dat zal wel meevallen... Het is niet ALTIJD de schuld van de Walen hé.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 13:48
door Kristofke
Maar toch bijna altijd

Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 14:25
door Horatio
gysev schreef:Kristofke schreef:Het zou me niet verbazen moest de TBG Franstalig geweest zijn en geen deftige uitleg kunnen geven in het Nederlands en dan maar zwijgt en zich in zijn kot opsluit.
TBG depot Oudenaarde of Aalst, dus dat zal wel meevallen... Het is niet ALTIJD de schuld van de Walen hé.
De CR treinen 22xx (Brussel zuid -> denderleeuw -> Zottegem) wordt op bepaalde uren gedaan door TBG van Brussel-Zuid.
Weet wel niet of het voor de betrokken trein het geval was.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 14:39
door markske
De betrokken treinbegeleider was een Vlaming.
Ik weet wel niet wat dit met het probleem te maken heeft, of worden Waalse treinbegeleiders meer miszonden dan Vlaamse.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 20:22
door groentje
gysev schreef:groentje schreef:Zeker, @gysev? Je zal wel gelijk hebben, hoor, maar ik dacht de Y Klein Eiland toch al op de EBP-beelden gezien te hebben. Ik zal het vanavond eens nakijken.
Aangezien ik al 20 jaar op B1 werk denk ik dat toch redelijk zeker te weten.

Je hebt gelijk, hoor, ik was wat in de war. Vraag me iets over lijn 1 of 2, en ik zal je zonder veel moeite kunnen antwoorden, maar elders durf ik de bal wel al eens misslaan.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 21:22
door caroline
Naar mijn mening was de TBG zelf niet echt op de hoogte van wat er op dat ogenblik aan de hand was.
Ik heb deze week nog gesproken over deze situatie met een medereiziger die op diezelfde trein zat, maar dan wel in het vernieuwde deel. Op dat deel werd geen paniek veroorzaakt want ze kregen dan ook niet echt informatie. Dit gebeurde via de intercom. Als ik mij niet vergis kregen zij te horen dat er een probleem was en dat er aangewerkt werd en dat ze meer informatie zouden krijgen. Ze kregen echter achteraf ook geen informatie meer doorgespeeld zoals voorziene tijd van aankomst, oplossingen, ... niets. De reizigers in het nieuwe treingedeelte waren dan ook chagrijnig deze dag.
En als jarenlange reizigers kan ik alleen maar zeggen dat een TBG, die een situatie met een grap kan brengen, zeker geen moeilijke reacties zal krijgen. Dagelijkse treinreizigers weten sowieso dat ze altijd rekening moeten houden met een mogelijke vertraging van 5 à 10 minuten. Uiteindelijk hoort deze korte vertraging gewoon bij je reistijd die je aflegt dagelijks.
Ik herinner mij wel eens een langere vertraging waarbij wij een TBG had die ons constant op de hoogte bracht van elk detail. Hij dacht waarschijnlijk dat hij een Komiek was. En ik moet zeggen: dit was de leukste treinreis die ik ooit had.
Dus als er TBG's zijn die dit lezen: durf eens lollig uit de hoek komen. Vooral 's morgens

Er zitten ook reizigers op de trein die in zijn voor een grapje.
Kort gezegd: de manier waarop een mededeling wordt gemaakt kan veel uitmaken.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 21:31
door groentje
Niet iedereen is gediend met een grappenmaker als treinbegeleider, zeker 's ochtends, maar en beetje een vlotte babbel hebben helpt wel om een bittere pil door te slikken...
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 22:08
door dentheo
Klopt natuurlijk, maar dat type heeft meestal ook informatie...(Zoeken zij die, omdat ze ook graag info verdelen ?)
Hier was een beetje logische uitleg zeker op zijn plaats geweest.
Er was geen gevaar, dan moet je niet over wissels beginnen die verkeerd liggen.
De waarheid was hier nog het meest geruststellende.
Als ik in een trein zit die een noodstop maakt en men zegt doodlekker dat een wissel verkeerd lag....
Dan ligt er waarschijnlijk nog wel ééntje verkeerd "voor" de trein... toch maar naar achteren wandelen ?
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 23 sep 2012, 22:12
door Steven
dentheo schreef:Klopt natuurlijk, maar dat type heeft meestal ook informatie...(Zoeken zij die, omdat ze ook graag info verdelen ?)
Hier was een beetje logische uitleg zeker op zijn plaats geweest.
Er was geen gevaar, dan moet je niet over wissels beginnen die verkeerd liggen.
De waarheid was hier nog het meest geruststellende.
Als ik in een trein zit die een noodstop maakt en men zegt doodlekker dat een wissel verkeerd lag....
Dan ligt er waarschijnlijk nog wel ééntje verkeerd "voor" de trein... toch maar naar achteren wandelen ?
nochtans is een miszending niet meer dan een wissel die verkeerd ligt en de trein een andere eindbestemming krijgt. Dat is niet om iemand schrik aan te jagen.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 24 sep 2012, 10:08
door dentheo
Wanneer een wissel "verkeerd" ligt wil dat zeggen t.o.v. de gekozen rijweg, dat is een ander paar mouwen....
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 24 sep 2012, 10:47
door Steven
Je hebt natuurlijk leukere meldingen dan deze laat dat duidelijk zijn.
Re: verkeerde wisselsturing treinen
Geplaatst: 24 sep 2012, 11:24
door gysev
dentheo schreef:Wanneer een wissel "verkeerd" ligt wil dat zeggen t.o.v. de gekozen rijweg, dat is een ander paar mouwen....
Het probleem was niet dat de wissel verkeerd lag, maar wel dat er een verkeerde reisweg werd aangelegd. Die wissel lag perfect voor treinen naar Gent, alleen moest de CR daar niet zijn natuurlijk. Er waren gewoon twee nummers verward in het systeem: de IC naar Oostende is Denderleeuw binnengereden omdat die op het scherm met het nummer van de CR reed.