Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Geplaatst: 05 mei 2013, 03:06
Voor de mensen met lijnkennis: is het correct dat men daar maar 40km/u mag vanwege de staat van de wissel, zoals N-VA schrijft?
Ontspoorde trein België kwam van Kijfhoekdentheo schreef:Dit lijkt mij rond dat uur de Kijfhoek Zelzate van Railion ?
Nope, klopt niet, komende van Dendermonde mag men 120 rijden richting Gent, komende van Gent naar Dendermonde mag men 80 rijden. Komende van Aalst is het 90 en naar Aalst is het 60, de beide laatste snelheden hebben te maken met de vertakking van L50 en L53. Ik spreek hier wel elke keer als men op normaal spoor rijd. Als men naar tegenspoor moet of terug moet keren naar normaalspoor, dan moet je wel over wissels (welke dan gedraaid liggen) van 40km/u.Jeroen schreef:Voor de mensen met lijnkennis: is het correct dat men daar maar 40km/u mag vanwege de staat van de wissel, zoals N-VA schrijft?
Op railtime.be beweren ze met "De treindienst is aangepast vanaf 06/05/2013, tot nader bericht." wel een geüpdatete situatie te blijven geven.Retard schreef:Als vanaf maandag pendelbussen zullen rijden, zullen ze toch tot Aalst rijden en niet vanaf Denderleeuw weer treinen inzetten, anders kan alleman daar toch niet op?
Als ik de foto's bekijk dan heb ik telkens de indruk dat de trein kwam vanaf het zijspoor dat het dichtste tegen het station ligt, dus dat aan de noordkant.2012 schreef:Nope, klopt niet, komende van Dendermonde mag men 120 rijden richting Gent, komende van Gent naar Dendermonde mag men 80 rijden. Komende van Aalst is het 90 en naar Aalst is het 60, de beide laatste snelheden hebben te maken met de vertakking van L50 en L53. Ik spreek hier wel elke keer als men op normaal spoor rijd. Als men naar tegenspoor moet of terug moet keren naar normaalspoor, dan moet je wel over wissels (welke dan gedraaid liggen) van 40km/u.Jeroen schreef:Voor de mensen met lijnkennis: is het correct dat men daar maar 40km/u mag vanwege de staat van de wissel, zoals N-VA schrijft?
Ik weet niet welk reisweg de betreffende goederen trein aan het doen was, hij kwam wel van Dendermonde en reed naar Gent maar als die ofwel van/naar tegenspoor moest of misschien op de wijksporen heeft gereden weet ik niet, in dat geval is het allemaal aan 40km/u te doen.
Op de eerste foto uit de luchtfotoreeks die Het Nieuwsblad publiceerde kun je helemaal rechtsboven als je goed kijkt zien dat de achterste wagens op het tegenspoor staan en niet op het daarnaast zichtbare wijkspoor. En de twee locs zijn op het normaalspoor komen te staan.2012 schreef:Ik weet niet welk reisweg de betreffende goederen trein aan het doen was, hij kwam wel van Dendermonde en reed naar Gent maar als die ofwel van/naar tegenspoor moest of misschien op de wijksporen heeft gereden weet ik niet, in dat geval is het allemaal aan 40km/u te doen.
Het valt me wel op dat Infrabel niet reageert op de beweringen van N-VA.franksken schreef:'t Is toch duidelijk dat de N-VA hier doet waar ze top in zijn.Populisme.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
Ik vind dat een heel verstandige keuze van Infrabel. Eerst het onderzoek afwachten, dan pas commentaar geven.Cipallieter schreef:Het valt me wel op dat Infrabel niet reageert op de beweringen van N-VA.franksken schreef:'t Is toch duidelijk dat de N-VA hier doet waar ze top in zijn.Populisme.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
Voor wat de oorzaak van het ongeval zelf betreft vind ik dat inderdaad een verstandige keuze.BlubBlub schreef:Ik vind dat een heel verstandige keuze van Infrabel. Eerst het onderzoek afwachten, dan pas commentaar geven.Cipallieter schreef:Het valt me wel op dat Infrabel niet reageert op de beweringen van N-VA.franksken schreef:'t Is toch duidelijk dat de N-VA hier doet waar ze top in zijn.Populisme.
En de pers gaat daar natuurlijk gretig in mee.
Als Infrabel nu naar buiten komt met een mededeling dat er het laatste half jaar drie kleine herstellingen aan die wissel gebeurd zijn (naast het gewone onderhoud), dan kan dat door gelijk wie overgebracht worden naar 'opgelapt'. Als er in diezelfde periode niets is geweest, dan is die verwaarloosd... behalve 'het is een nieuwe wissel sinds 3 maanden' is gelijk welk antwoord fout.Cipallieter schreef:Op de bewering van N-VA dat de wissel reeds lange tijd problemen geeft en regelmatig werd 'opgelapt' zou men wel al kunnen reageren want daarvoor moet men de uitslag van het onderzoek niet afwachten.