Pagina 3 van 5

Geplaatst: 13 sep 2006, 12:45
door Miljaarde
ik geloof je wel hoor, en ik ben er ook niet tegen dat we (nog) flexibeler moeten worden (per slot van rekening weet jij ook wel dat we al op ieder uur van de dag kunnen worden ingezet) Ik sta nu buiten reeks en ik moet nu vrijdagnacht werken en zondagmorgen opnieuw, ik klaag daar niet over hoor, maar kvind dat al redelijk flexibel. Als ze van het personeel iets vragen, dan zal daar iets moeten tegenover staan. Dat is toch de logica zelve? En als je meer weet over raillion, laat het me zeker weten en vermeld ook efkes uw bron, want ik heb mijn info van een duitse tb waar ik in Montzen ooit eens een klapke mee heb gedaan. (ik heb dus geen cijfers of zo)

Geplaatst: 13 sep 2006, 13:51
door wimpiespoor
groentje schreef:Ik zou het eens moeten opzoeken (maar daar ga ik toch maar mee wachten tot ik wat meer tijd heb), of Railion inderdaad een stabiele vracht heeft.
zie http://www.railion.com/site/railion/de/ ... ueren.html

Moraal van het verhaal:
- Bij Railon als geheel blijft het volume min of meer stabiel
- Verschuiving van het vervoer naar de langere afstanden
- voortgaande prijsdruk
Voor Railion Nederland geldt:
- Jaarlijkse groei van het volume met enkele procenten
- Achterblijvende groei van de omzet door prijsdruk
Met name door de prijsdruk voortgaande reorganisaties om uit de rode cijfers te komen of te blijven:
- doorgaande vermindering overhead
- optimalisatie inzet mensen en middelen
- terughoudendheid met investeringen tenzij dit tot kostenreducties op korte termijn leidt
- onderaanneming (B-Cargo!)
groet
Wim

Geplaatst: 13 sep 2006, 14:14
door Miljaarde
waarvoor dank Wimpie, Enfin, groentje,we hebben dus allebei gelijk en ongelijk: flexibilisering zal nodig zijn (maar het is nog maar de vraag hoe?) Maar blijkt ook dat staatsbedrijven helemaal niet gedoemd zijn om te verdwijnen of achteruit te gaan, tot spijt van wie het benijdt. De prive zal wel nog groeien , en ik vind da niet eens slecht, want zo komen er meer treinen en minder files en minder vervuiling van de groentjes

Geplaatst: 13 sep 2006, 14:23
door Miljaarde
groentje schreef:Ik zou het eens moeten opzoeken (maar daar ga ik toch maar mee wachten tot ik wat meer tijd heb), of Railion inderdaad een stabiele vracht heeft. Maar ongetwijfeld heeft Railion zijn personeel ook bijgeschoold, flexibeler ingezet, geknabbeld aan het loon en de werkvoorwaarden, kortom, alle maatregelen waar de NMBS nog maar amper mee begonnen is.
Overigens, zo groen achter mijn oren ben ik niet meer, hoor. Maar vooral, ik hoor hetzelfde vertellen door heel wat NMBS-treinbestuurders. Voor wie het oude forum nog kent, ze zullen ze denk ik wel kennen...
Over dat knabbelen aan dat loon: Nog maar pas was het Dlc die zijn lonen aangepast heeft aan die van de nmbs, dus de feiten spreken dit tegen. Het is dus niet nmbs die zijn voorwaarden moet verminderen , maar wel de prive die het moet verbeteren. Ben jij een leerlingbestuurder groentje? Zoja, dan vind ik het wel raar dat je je eigen ruiten constant ingooit door uw eigen beroep lastiger en minder aantrekkelijk te willen maken. Of zie ik dat verkeerd?
Groeten

Geplaatst: 13 sep 2006, 22:22
door Steelwheels
Raf schreef:Lejeune heeft volgens mij een beetje last van grootheidswaanzin :?
Naar mijn weten werken er maar met moeite 20 Belgische treinbestuurders.

In die paar jaar dat DLC bestaat hebben er misschien 40 gewerkt.

De grote multinational DLC met 12 locs werft 100 TB's aan...Laat me niet lachen... :x

Volgens mij heeft Lejeune een lijntje gesnoven voor hij aan dat interview begon.
DLC rijdt ook in den Nederlande niet alleen in Belgique :-).
Maar eigenlijk is dit slecht nieuws want dan gaan ze dus geen extra bestuurders meer inhuren via derden. :-(
100 lijken mij wel een paar teveel. Wellicht dat ze rekening houden met afvallers?

Geplaatst: 13 sep 2006, 22:31
door groentje
Nee, O/STCH in opleiding.
En ik vind het niet onmiddellijk mijn eigen ruiten ingooien. Ik bedoelde ook niet zozeer met flexibeler werken, dat we nog meer uren zullen moeten kloppen (hoewel dat ook een mogelijkheid is), maar vooral, dat we meer zelf zullen moeten doen. Ook bij ons, worden factageklerken, seingevers en heel wat ander personeel langzamerhand overbodig gemaakt, door dat werk naar ons door te schuiven, krijgen we er meer taken zelf bij, etc. De regionale dispatchings verdwijnen binnenkort en worden gecentraliseerd (en dat is ook om te kunnen besparen op mensen), het aantal regio's verminderd nog verder, het aantal seinposten is gewoon in vrije val...
Maar ik zie echt nog wel een toekomst voor de NMBS, hoor. Er zijn al veel dingen ten goede veranderd bij NMBS, en als de productiviteit hoog is, mag de prijs ook hoger zijn.

Geplaatst: 07 nov 2006, 17:24
door tb-DLC
Steelwheels schreef:
Raf schreef:Lejeune heeft volgens mij een beetje last van grootheidswaanzin :?
Naar mijn weten werken er maar met moeite 20 Belgische treinbestuurders.

In die paar jaar dat DLC bestaat hebben er misschien 40 gewerkt.

De grote multinational DLC met 12 locs werft 100 TB's aan...Laat me niet lachen... :x

Volgens mij heeft Lejeune een lijntje gesnoven voor hij aan dat interview begon.
DLC rijdt ook in den Nederlande niet alleen in Belgique :-).
Maar eigenlijk is dit slecht nieuws want dan gaan ze dus geen extra bestuurders meer inhuren via derden. :-(
100 lijken mij wel een paar teveel. Wellicht dat ze rekening houden met afvallers?
En die gene die hun ontslag geven zekers :-)

Geplaatst: 07 nov 2006, 17:27
door 5307
ik ga soliciteren bij DLC binnen 2 jaarkes (ik zit nu nogmaar in 5ET)

Geplaatst: 07 nov 2006, 17:54
door Sander
Hmm, wat rijdt DLC nu eigenlijk allemaal?
- shuttle van Hupac vanaf Sluiskil via L24 naar Luwdigshafen
- shuttle van Bertschi uit Antwerpen naar Merseburg, via Nederland
- shuttle van MSC van Antwerpen Berendrecht naar Germersheim, waar het ooit allemaal mee begon
- Ewals Cargo Care-bloktrein naar Italië, in samenwerking met BLS Cargo (en indirect dus Railion :!: )
- die papiertreinen, rijden die nog steeds?

Verder herinner ik me nog een plaatje (ik geloof op Wallorail) van een DLC Class 66 met silowagens, iemand die daar meer van weet?

Verder heeft men de PB03, PB12, PB13, PB14, PB15, PB18, PB19, PB20, DE6301, DE6302, DE6303 en de DE6304 in dienst, allemaal Class 66. In Duitsland rijdt men met een Taurus (eentje dacht ik) en gehuurde Traxx'en van SBB Cargo (twee stuks inmiddels). Op de korte termijn komen er nog twee zwarte Class 66 met airco bij. Op 1 januari 2007 hebben ze dus 17 locs in dienst voor zo'n zes treindiensten. Wat in ieder geval verloren is gegaan: staaltreinen uit Zeeuws-Vlaanderen naar Italië.
Dan doe je het toch niet slecht...

Geplaatst: 07 nov 2006, 18:20
door Wover
De PB13 doet elke week maandagavond ook een trein van een bedrijf naast het Albertkanaal naar Polen zonder locwissel ;)

De treinen van DLC

Geplaatst: 07 nov 2006, 18:48
door tx4699
Hoi,

Zal eens proberen de treinen van dlc op te sommen...

-2 x per week trein Herentals - Polen (silowagens)
-3 x per week trein Angola (Antwerpse haven) - Polen
-5 x per week trein Berendrecht (Antwerpse haven) - Nederland
-2 x per week trein Berendrecht (Antwerpse haven) - Duitsland
-3 x per week trein Zeebrugge - Sluiskil - Duitsland
-3 x per week trein Zeebrugge - Antwerpen (Oordere) - Duitsland
-6 x per week trein Zeebrugge - Duitsland (de papiertrein)
-5 x per week trein Genk - Busto (Italië)
-5 x per week trein Genk - Novara (Italië)
-2 x per week trein Genk - Milan (Italië)
En dan de laatste nieuwe telg niet te vregeten:
-3 x per week trein Deurgandok - Keulen

Hoop dat ik er daarmee geen vergeten ben....

Groetjes

Geplaatst: 07 nov 2006, 19:03
door Miljaarde
Sander schreef:Hmm, wat rijdt DLC nu eigenlijk allemaal?
- shuttle van Hupac vanaf Sluiskil via L24 naar Luwdigshafen
- shuttle van Bertschi uit Antwerpen naar Merseburg, via Nederland
- shuttle van MSC van Antwerpen Berendrecht naar Germersheim, waar het ooit allemaal mee begon
- Ewals Cargo Care-bloktrein naar Italië, in samenwerking met BLS Cargo (en indirect dus Railion :!: )
- die papiertreinen, rijden die nog steeds?

Verder herinner ik me nog een plaatje (ik geloof op Wallorail) van een DLC Class 66 met silowagens, iemand die daar meer van weet?

Verder heeft men de PB03, PB12, PB13, PB14, PB15, PB18, PB19, PB20, DE6301, DE6302, DE6303 en de DE6304 in dienst, allemaal Class 66. In Duitsland rijdt men met een Taurus (eentje dacht ik) en gehuurde Traxx'en van SBB Cargo (twee stuks inmiddels). Op de korte termijn komen er nog twee zwarte Class 66 met airco bij. Op 1 januari 2007 hebben ze dus 17 locs in dienst voor zo'n zes treindiensten. Wat in ieder geval verloren is gegaan: staaltreinen uit Zeeuws-Vlaanderen naar Italië.
Dan doe je het toch niet slecht...
Een pluim voor uw stielkennis Sander! Daar kan ik nog niet aan tippen. Zijn die staaltreinen terug naar B-cargo gegaan dan? Die specialiseren zich namelijk in vervoer van staal...

Geplaatst: 07 nov 2006, 20:27
door Miljaarde
5307 schreef:ik ga soliciteren bij DLC binnen 2 jaarkes (ik zit nu nogmaar in 5ET)
Heel uw leven pendelen van Wervik naar Antwerpen? Dan zou je toch beter verhuizen...

Geplaatst: 07 nov 2006, 20:47
door TBbart
Wie zegt dat DLC binnen 2 jaar nog is wat het nu is?
Kan een groter of kleiner bedrijf geworden zijn
kan slecht of goed draaien... wie weet we zien wel :wink:

Geplaatst: 07 nov 2006, 21:18
door Concurrent
Sander schreef: In Duitsland rijdt men met een Taurus (eentje dacht ik) en gehuurde Traxx'en van SBB Cargo (twee stuks inmiddels). Op de korte termijn komen er nog twee zwarte Class 66 met airco bij.
Taurus ???? :roll:

waar halen ze het allemaal... :P