The Signal Page

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

Btw Bart, ik sprak gisteren ook even over die google earth layer waar alle tramlijnen in België opstaan.

Die kan je hier vinden: http://bbs.keyhole.com/ubb/showthreaded ... ber/878008
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De koepel met licht was inderdaad geslaagd. Lichtjes haperden wel even toen de kerstman op de knop duwde. Ze zijn dan maar rap muziek beginnen spelen :-D

Thanx voor de layer.

Dat van de beperkte trein is pas omgeroepen toen we eigenlijk al weg moesten zijn naar Centraal. Seinhuis wist het trouwens ook niet: het sein naar Centraal stond al open.

BDJ
Patrick

Bericht door Patrick »

Lichtjes? Ah, die hier:
Afbeelding Alé, nu we toch bezig zijn (vergeef mij off topic-overtreding) :wink:
Afbeelding Ik heb van de kerstman handschoentjes gekregen met het logo van Antwerpen op :P
Afbeelding

Niet echt een slee te noemen :roll:
Afbeelding
RV1428

Bericht door RV1428 »

Leuke layer ! Alleen het stuk tussen Sport en Gasthuishoevestraat/Heirmanstraat ontbreekt maar dat is met een denkbeeldige lijn snel opgelost. :)

Mooie foto's met die kerstyman en lichtjes. :idea: :idea: :idea:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Waar was jij dan? Wij moeten elkaar gekruist zijn.

Even nog een leuke historie:
Na de aankomst van de Kerstman was ik wat aan het ronddwalen. Toen ik aan de roltrappen van +1 naar 0 kwam (die aan de Panos), zag ik een allochtoon die een klein gaskacheltje op een trede van de roltrap naar beneden probeerde te zetten om dan zelf een paar treden verder achter te komen. Iedereen met een beetje common sense weet dat dat gedoemd is om te mislukken. En inderdaad kling klang boem was het kacheltje onderweg naar beneden. Ik heb dan maar rap de noodstop ingeduwd om te vermijden dat het kacheltje beneden gelanceerd werd. Roltrap stopte, alarmbel schoot aan maar kacheltje heeft de ganse "reis" afgelegd. Doordat de roltrap gestopt was is het wel kacheltje wel direct gestopt beneden waar juist veel volk stond aan de infobalie voor de nieuwe DRG.

Is al de tweede keer dat ik een noodstop gebruik (eerste keer in BXL-Centraal voor een man die gevallen was). En ik moet toegeven dat de stationschef, gealarmeerd door de bel, vlug ter plaatse was.
Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen (kacheltje niet meegerekend :-D)

BDJ
Patrick

Bericht door Patrick »

Bartjedj schreef:Waar was jij dan? Wij moeten elkaar gekruist zijn.
"Dames en heren, wij staan voor een rood sein. Wij wachten op de kruising van de trein uit Kortrijk." :wink:
Euh, ik was rond 17.15 terug in het station.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dan zat ik op de 0 in die stoeltjes op mijn laptop te tokkelen. Kant sporen 4-6.

Heb die plaats gisteren ontdekt. Daar zit je tenminste rustig. Op de +1 is er teveel beweging naar mijn zin.

Iemand die gisteren de intrede van de Kerstman op TV gezien heeft? Ze waren er nochtans aan het filmen.

BDJ
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Hij is online! De definitieve pagina over de Premetro-seinen van Antwerpen.
Nu is het aan jullie. Zie je fouten, heb je nog ideeën of vragen,...? Laat maar weten!

http://b-signal.kusttram.eu/Tramapen/

Misschien komt er nog een redirect-url, maar dat is nog niet voor direct.

Greetz
BDJ
RV1428

Bericht door RV1428 »

Veel info over de seinen types beveiliging, het beste vind ik de plaatjes van de seinen en de ATB-beveiliging. Trouwens de tweede uitvoering van de seinen komt veel meer dan de eerste in het toeristische deel (Diamant - Groenplaats)

Samengevat : knap werk voor (denk ik) de eerste pagina op het web met info over de seinen van de Antwerpse premetro !
Bartjedj

Re: The Signal Page

Bericht door Bartjedj »

Thanx voor het compliment.
Ik ben persoonlijk blij dat het project eindelijk klaar is.

Nootje: de laatste aanvulling is gedaan op een overvolle IC-E tussen Brugge en Brussel-Zuid tijdens de staking. Ik had een zitplaatsje omdat ik direct opgestapt was, maar toen we vertrokken stond de trein vol van voor tot achter. Elke m² werd gebruikt :-D

BDJ
RV1428

Re: The Signal Page

Bericht door RV1428 »

Zoals op de lijn Antwerpen-Brussel tijdens de spits iedereen staat recht en leest de Metro :) mooie websitevernieuwing gebeurd trouwens.
Plaats reactie