Pagina 3 van 10
					
				
				Geplaatst: 08 sep 2006, 15:39
				door Stijn D.C.
				Allemaal niet opletten, ge hebt er altijd die als hobby kritiek geven hebben 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 sep 2006, 18:34
				door Trainspotterke
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 sep 2006, 18:43
				door Stijn D.C.
				jaja, maar zijn ook topics over het Belgische materieel, waar erop gevit wordt 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 sep 2006, 18:55
				door Trainspotterke
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 sep 2006, 18:58
				door Stijn D.C.
				Dat is waar 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 sep 2006, 19:02
				door Steven
				NSNMBS schreef:
En de meeste die dat zeggen zijn nog niet eens hier geweest 

Het valt allemaal reuze mee hoor. Het enige is gewoon dat wij minder getrokken treinen hebben als jullie eh 

 
ik ben al in NL geweest, is tot den haag, is tot amsterdam is tot heerlen via luik maastricht 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 sep 2006, 23:00
				door NSNMBS
				Ja, nou dat is veel 
NL materieel waar je in hebt gezeten is dus V en ICRm(benelux)
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 00:15
				door Teach2
				Heb toch al wel wat Nederlands materieel achter de kiezen, dus ik kan wel even een vergelijking maken.
-Plan V: erg vergelijkbaar met onze (niet gemoderniseerde) klassiekjes qua comfort, alleen minder 'claustrofobisch' doordat er niet zo'n kleine compartimentjes zijn;
-'gemoderniseerde' Plan T: Gemoderniseerd is een groot woord, ze hebben hier gewoon nieuwe stoelen geplaatst, voor de rest niks veranderd. Vond die nieuwe stoelen ook tegenvallen qua zitcomfort;
-ICR: Originele inrichting doet vandaag nogal gedateerd aan, maar het rijcomfort vond ik goed. De modernisering vind ik erg geslaagd, en de rijtuigen kunnen vergeleken worden met onze I11;
-Gemoderniseerde sprinter: inrichting ziet er leuk uit, tot je gaat zitten: stoelen zitten niet echt comfortabel, en de beenruimte is onbestaande. Ik, met mijn 1m 72 vond ze al krap, wil niet weten hoe het langste volk ter wereld zich daar voelt;
-Koplopers: toffe stelletjes, eigenlijk identiek aan de ICR, als ze inderdaad zoals de ICR gemoderniseerd worden, kan ik dat alleen maar toejuichen;
-DD-AR / mDDM,..: één woord: verschrikkelijk! Vooral die uit de jaren 90 zijn erg: fluogroene banken, tafeltjes met confettimotief (weet niet hoe het beter te omschrijven) en die dingen geven gewoon altijd, ook al zijn ze pas gekuist, een vuile indruk. De oudere exemplaren uit de jaren 80 zijn beter en vergelijkbaar met onze M5;
-IRM: qua design één van de mooiste stellen ooit. Ook comfortabele inrichting, alleen spijtig van de kleine ramen en het gebrek aan bagagerekken op de bovenverdieping (door de wel erg spits toelopende zijwanden). Al bij al heel erg geslaagde stellen!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 03:11
				door Steven
				NSNMBS schreef:Ja, nou dat is veel 
NL materieel waar je in hebt gezeten is dus V en ICRm(benelux)
 
en sprinters ook
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 17:38
				door NSNMBS
				ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 18:30
				door Accelerat
				NSNMBS schreef:ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
En daarom: M6 RULEZ!!! 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 18:35
				door groentje
				sncf-sncb schreef:NSNMBS schreef:ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
En daarom: M6 RULEZ!!! 

 
Goed dat 2622 je niet hoort 

  Of Rafmaninov.
2622 
  
 Rafmaninov 
 
Soit, ik heb nu mijn Beneluxvrijkaart, en ik ben van plan er gebruik van te maken 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 19:12
				door Teach2
				ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
Het enige verschil dat ik bemerk is dat de NS-rijtuigen tafeltjes hebben. de inrichting is inderdaad spartaans, maar het rijgedrag is erg goed, en het comfortprobleem zal binnenkort ook verleden tijd zijn, aangezien de rijtuigen vanaf volgend jaar gemoderniseerd zullen worden.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 20:40
				door NSNMBS
				Hmmm, M6 Rulez?? Dacht het niet. Heb er van brussel tot luxemburg in moeten zitten. ik kwam daar echt met rugletsels aan 

 Dat zitcomfort kan je een beetje vergelijken met onze SGMm(sprinter)
Daarbij @ Teach2: waarschijnlijk word DDM ook omgebouwd. Ze willen het comfort gaan veranderen richting het IC comfort. Met airco en al 
DD-AR word volgens mij (ben niet zeker) ook omgebouwd. Maar dan meer voor stoptreindiensten,
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 sep 2006, 22:32
				door groentje
				Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.