Laat je niks wijsmaken. Begrafenissen, geboortes, enz. zijn zaken die je logischerwijs niet kunt "inplannen", dus daar kun je vanzelfsprekend wel op korte termijn verlof voor krijgen.Jonathan schreef:En op een begravenis? Dat weet je toch maar een week op voorrand?
Treinbestuurder DLC
Re: Treinbestuurder DLC
Groot deel v bestuurders van DLC zijn eerst bij NMBS afgekeurd/niet geslaagd in de opleding...Swiss schreef:Keuring zou dezelfde moeten zijn, dus 't zou me verbazen dat als je afgekeurd bent bij de NMBS, dat je nog wel bij DLC binnenraakt...Speedy schreef: Zou DLC als 'backup' mogelijkheid houden voor't geval ze je bij de NMBS afkeuren.
Re: Treinbestuurder DLC
De medische keuring is dezelfde, TB's van DLC worden evengoed bij CPS gekeurd. Alleen is het wel zo dat DLC een aantal TB's heeft die niet geslaagd zijn in hun opleiding toen ze bij de NMBS werkte.Speedy schreef:Groot deel v bestuurders van DLC zijn eerst bij NMBS afgekeurd/niet geslaagd in de opleding...Swiss schreef:Keuring zou dezelfde moeten zijn, dus 't zou me verbazen dat als je afgekeurd bent bij de NMBS, dat je nog wel bij DLC binnenraakt...Speedy schreef: Zou DLC als 'backup' mogelijkheid houden voor't geval ze je bij de NMBS afkeuren.
Ook zijn er een aantal mensen die géén technisch diploma hadden en dus helemaal niet in aanmerking om bij de NMBS te gaan werken.
Er staat wel in de jobaanbieding dat een technisch diploma nodig is, maar daar is men vrij flexibel in...anders vonden ze helemaal geen TB's niet meer

Bij Nmbs krijg je daarvoor Gelegenheidsverlof, bovenop uw gewoon verlof...Afhankelijk van de aard van de gebeurtenis meer of minder dagen. bvb 10 dagen bij geboorte van een kind, 4 dagen bij uw huwelijk enz... Is dit bij Dlc ook zo dan, Swiss?Swiss schreef:Laat je niks wijsmaken. Begrafenissen, geboortes, enz. zijn zaken die je logischerwijs niet kunt "inplannen", dus daar kun je vanzelfsprekend wel op korte termijn verlof voor krijgen.Jonathan schreef:En op een begravenis? Dat weet je toch maar een week op voorrand?
Zucht...
Da's "klein verlet" en dat is volgens de sociale wetgeving geregeld.
Sommigen onder jullie mogen dan wel denken dat DLC een duivels bedrijf is, maar zelfs een duivels bedrijf houdt zich hieraan. Met andere woorden: ja, dat zijn dagen die vanzelfsprekend niét van je verlof afgaan en die uitbetaald worden...
BTW, nu je het er toch over hebt: bij de geboorte van een kind krijg je volgens de regels van het vaderschapsverlof 10 dagen vrijaf, waarvan de werkgever er maar 3 betaalt. De 7 andere dagen worden bijgepast door de Sociale Zekerheid (aan verlaagd tarief). 't Is maar dat u niet verschiet van uw eerste loonbriefje na de geboorte van een spruit...
Da's "klein verlet" en dat is volgens de sociale wetgeving geregeld.
Sommigen onder jullie mogen dan wel denken dat DLC een duivels bedrijf is, maar zelfs een duivels bedrijf houdt zich hieraan. Met andere woorden: ja, dat zijn dagen die vanzelfsprekend niét van je verlof afgaan en die uitbetaald worden...
BTW, nu je het er toch over hebt: bij de geboorte van een kind krijg je volgens de regels van het vaderschapsverlof 10 dagen vrijaf, waarvan de werkgever er maar 3 betaalt. De 7 andere dagen worden bijgepast door de Sociale Zekerheid (aan verlaagd tarief). 't Is maar dat u niet verschiet van uw eerste loonbriefje na de geboorte van een spruit...

Bij Nmbs is de regeling anders: Het personeel heeft per jaar recht op maximum 10 dagen betaald gelegenheidsverlof aan 100 procent.Hier worden geen rusten cx'en verlofdagen of kd's voor afgetrokken. Je hebt voor die dagen natuurlijk geen premies of maaltijdcheques...
Bron: Statuut van het personeel, bundel 542, artikel 29 en 30.
tis toch normaal dat er vergeleken wordt Swiss? Maar kgeef eerlijk toe dak soms kan overdrijven...

Bron: Statuut van het personeel, bundel 542, artikel 29 en 30.
tis toch normaal dat er vergeleken wordt Swiss? Maar kgeef eerlijk toe dak soms kan overdrijven...

Re: Treinbestuurder DLC
Niet doen is een echte nachtmerrie!!!Tim_VC schreef:Heb deze week gesolliciteerd bij DLC voor de functie van treinbestuurder. Eind deze maand moet ik medische en psychotechnische testen gaan afleggen bij de nmbs in brussel.
Zijn er hier op dit forum mensen die werken als tb bij DLC (Of kennen) ?
Heb paar vraagjes.
1) Wie kan me meer vertellen over de 6-8 maanden duurende opleiding bij DLC?
2) Is het waar dat ze het bij DLC niet nauw nemen met de regelgeving? (zoals op dit forum beweerd wordt)
3) Hoeveel uren doet een tb bij DLC gemiddeld per week+hoeveel overnachtingen?
4) Is het leuk werken bij DLC?
Re: Treinbestuurder DLC
Als ik een goede raad mag geven: kies voor de NMBS!!!!!!!!!tb-DLC schreef:Niet doen is een echte nachtmerrie!!!Tim_VC schreef:Heb deze week gesolliciteerd bij DLC voor de functie van treinbestuurder. Eind deze maand moet ik medische en psychotechnische testen gaan afleggen bij de nmbs in brussel.
Zijn er hier op dit forum mensen die werken als tb bij DLC (Of kennen) ?
Heb paar vraagjes.
1) Wie kan me meer vertellen over de 6-8 maanden duurende opleiding bij DLC?
2) Is het waar dat ze het bij DLC niet nauw nemen met de regelgeving? (zoals op dit forum beweerd wordt)
3) Hoeveel uren doet een tb bij DLC gemiddeld per week+hoeveel overnachtingen?
4) Is het leuk werken bij DLC?
Ik heb zelf ervaring met privé spoorwegbedrijven in het buitenland en ze zijn allemaal gelijk



Die privé bedrijven zijn een slecht verschijnsel voor de spoorwegwereld

Die zijn ook het zelfde alleen is bij dlc de minimum genoeg en nmbs heeft een hogere waarde waar je moet aan voldoen.Speedy schreef:Medische keuring is inderdaad idem (cps) maar niet de psycho-technische proeven (waar veel kandidaten bij afvallen).1607 schreef:ik ken iemand die eerst bij dlc gewerkt heeft en daarna bij de nmbs probeerde te geraken maar die afgekeurd werd op de proeven.
tja hoe je het draait of keer eens de grenzen echt open komen zal de nmbs heel sterk moeten staan of het onderspit moeten delven, veel keuze is er niet. het is er op of er onder. Welke dus ook de beste voor zijn personeel is maakt op da moment weinig uit of je dan staats of prive bedrijf bent maakt ook weinig uit.
Wat uit zal maken is wie welk werk nog zal krijgen van de treinen die er zullen rijden.
Wat uit zal maken is wie welk werk nog zal krijgen van de treinen die er zullen rijden.