Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het hele net opkopen mag niet ofzo? Geld was toch geen probleem :lol:
Tim schreef:Bij mij komt de Vennbahn in aanmerking, ...en een 62 met M2's.
Ok:
<Droom>
De Vennbahn in zijn volledigheid kopen, en ze volledig opknappen (dus ook met Sankt Vith, Stadtkyll-Dahlem, Raeren-Duitsland (richting Aken daar) en het stuk tot Eupen, tot Trois-Ponts, en tot Spa erbij). En als materieel: een mooie mix van oud DB en NMBS materieel, oa Silberlinge, V 160, M2's ( met 1 ram met BDx!), 55'ers en 18'ers (CFL natuurlijk), M1's en een mooie ram K1 in twee tinten groene schildering.
44 en 45ers mogen uiteraard niet ontbreken en een vloot Stomers ook niet.
Voor het publiek zou ik me richten op zondagse wandelaars/skiers en een samenwerking met B-dagtrip zoeken.
<\Droom>
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Den 44 opkopen, en grondige reorganisatie van de lijn:
Véél meer treinen!

Aangezien den IC A dan intussen terug tot Keulen bolt ( :wink: ):

- IC Spa - Pepinster - Verviers-Central - Eupen (AM96, om het uur);
- IR Spa-Gérontrère - Spa - Theux - Pepinster - Verviers-Central en verder alle stops tot Welkenraedt (M4 -rode- in trek-duw met een 27/21, om het uur);
- L Spa-Géronstère - Spa - Franchimont - Theux - Juslenville - Pepinster-Cité - Pepinster (rode klassiekskes, om het half uur)

- Terug goederentreinen naar de waterfabrieken van Spa.

(Misschien hier en daar een inhaalspoortje leggen, want dees is een beetje veel voor een enkelsporige lijn he?)

:D
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

ThomSten schreef:Den 44 opkopen, en grondige reorganisatie van de lijn:
Véél meer treinen!

Aangezien den IC A dan intussen terug tot Keulen bolt ( :wink: ):

- IC Spa - Pepinster - Verviers-Central - Eupen (AM96, om het uur);
- IR Spa-Gérontrère - Spa - Theux - Pepinster - Verviers-Central en verder alle stops tot Welkenraedt (M4 -rode- in trek-duw met een 27/21, om het uur);
- L Spa-Géronstère - Spa - Franchimont - Theux - Juslenville - Pepinster-Cité - Pepinster (rode klassiekskes, om het half uur)

- Terug goederentreinen naar de waterfabrieken van Spa.

(Misschien hier en daar een inhaalspoortje leggen, want dees is een beetje veel voor een enkelsporige lijn he?)

:D
Bwa, direct volledig dubbelspoor! :P

Ik koop L2! :D Prachtig landschap met mooi profiel.

Wat aan 200 km/u rijden met I11 + 13 in trek/duw, aangevuld met 62's en 55's (en pak ook maar 53's :P ) met M2-rijtuigen en I10-rijtuigen (in geval van blauwe 55 :P )
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Trainspotterke schreef:Ik koop L2! :D Prachtig landschap met mooi profiel.

Wat aan 200 km/u rijden met I11 + 13 in trek/duw, aangevuld met 62's en 55's (en pak ook maar 53's :P ) met M2-rijtuigen en I10-rijtuigen (in geval van blauwe 55 :P )
Te laat, mijn Taurussen zijn al aan het bollen :)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

SIMPY.be schreef:
Trainspotterke schreef:Ik koop L2! :D Prachtig landschap met mooi profiel.

Wat aan 200 km/u rijden met I11 + 13 in trek/duw, aangevuld met 62's en 55's (en pak ook maar 53's :P ) met M2-rijtuigen en I10-rijtuigen (in geval van blauwe 55 :P )
Te laat, mijn Taurussen zijn al aan het bollen :)
Mits een goed prijsje zal ik die ook wel toelaten, ze! :twisted: :lol: :P
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Trainspotterke schreef:Bwa, direct volledig dubbelspoor! :P
Neeje géén dubbelspoor, dan zijn de charmes helemaal weg!
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ze willen van komen/comines tot poperinge dubbelsporig leggen, maar ik als uitbater van L69 ga dat tegen!!! 100% contra
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

L66 voor zjin charmes
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Wie het wil doen om de NMBS 100% te kl*t*n kan L0 maar beter overkopen :D
Bert

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef: Ik koop L2! :D Prachtig landschap met mooi profiel.

Wat aan 200 km/u rijden met I11 + 13 in trek/duw, aangevuld met 62's en 55's (en pak ook maar 53's :P ) met M2-rijtuigen en I10-rijtuigen (in geval van blauwe 55 :P )
Met al uw treintjes zal de 13 toch geen 200 meer halen :)
Bert

Bericht door Bert »

trainfreak schreef:Wie het wil doen om de NMBS 100% te kl*t*n kan L0 maar beter overkopen :D
Nu ge toch aandringt zal ik lijn 0 ook kopen :lol:
Kris

Bericht door Kris »

lijn 52 zou ik wel willen...
volledig electrificeren en treintjes laten rijden van Dendermonde naar Antwerpen. Spijtig voor den BVS :)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door HLE 2302 »

ik zou Lijn 89 reserveren :mrgreen: die ligt hier op zicht afstand, als ik naar buiten kijk, zie ik de spoorlijn

en, ik zou er klasiekjes, niet gemoderniseerde M5, M4 laten op rijden, gesleept door een 22 of 25, I10'n getrokken door een 27
en natuurlijk zou ik er massa's cargo opsteken :mrgreen:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door Dietrich »

Mmm mocht ik 50 jaar eerder geboren zijn en het geld gehad hebben dan zou ik L82 hebben gekocht, het stuk tussen Y Slijpstraat (in Zottegem op 1 km van mijn deur) tot zover mogelijk. Maar het liefst van al zou ik nog gehad hebben dat er commercieel verkeer was op de lijn, ook nog tot vandaag. Voor de streek zou het mooi geweest zijn had deze lijn er nog gelegen, om Brakel en Ronse te verbinden langs Zottegem.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Welke spoorlijn zou je willen kopen?

Bericht door treinbruno »

Ik koop lijn 0, en alle treinen die doormoeten mogen vet afdokken 8)
Afbeelding
Plaats reactie