Pagina 3 van 4

Geplaatst: 27 sep 2006, 22:03
door 5307
de locs rijden constant tussen kortrijk goederen, waar het de volle wagons achter elkaar koppelt en rijdt met lege naar poperinge, vult ze en gaat naar kortrijk goederen en terug...
1 maal (of mss 2) daags gaat die trein naar moerbeke, lost alles en keert terug.

dus die trein uit moeskroen zal wel van kortrijk goederen geweest zijn, en reed richting moerbeke via gent

Geplaatst: 27 sep 2006, 23:16
door SIMPY.be
idd, omgekeerd ook, ze rijden ook af en aan tussen Gent en Moerbeke.
Maar kvond het nogal raar dat ze in een andere goederentrein zaten én dat het van die groene wagons zijn, en niet bruine!

Geplaatst: 28 sep 2006, 20:36
door Trainspotterke
Er rijden telkens twee volle treinen per dag van Poperinge naar Moerbeke! :wink:

Is het eigenlijk nog steeds zo dat er in Poperinge twee halve treinen vertrekken die in Ieper pas samengevoegd worden, om zo een aantal hellingen tussen Poperinge en Ieper aan te kunnen?

Geplaatst: 28 sep 2006, 20:38
door Bert
Trainspotterke schreef:Er rijden telkens twee volle treinen per dag van Poperinge naar Moerbeke! :wink:

Is het eigenlijk nog steeds zo dat er in Poperinge twee halve treinen vertrekken die in Ieper pas samengevoegd worden, om zo een aantal hellingen tussen Poperinge en Ieper aan te kunnen?
Beter lezen de volgende keer :wink:
de locs rijden constant tussen kortrijk goederen, waar het de volle wagons achter elkaar koppelt en rijdt met lege naar poperinge, vult ze en gaat naar kortrijk goederen en terug..

Geplaatst: 28 sep 2006, 20:42
door SIMPY.be
Trainspotterke schreef:Er rijden telkens twee volle treinen per dag van Poperinge naar Moerbeke! :wink:

Is het eigenlijk nog steeds zo dat er in Poperinge twee halve treinen vertrekken die in Ieper pas samengevoegd worden, om zo een aantal hellingen tussen Poperinge en Ieper aan te kunnen?
Fout fout fout!

Geplaatst: 28 sep 2006, 20:49
door Trainspotterke
Bert schreef:Beter lezen de volgende keer :wink:
de locs rijden constant tussen kortrijk goederen, waar het de volle wagons achter elkaar koppelt en rijdt met lege naar poperinge, vult ze en gaat naar kortrijk goederen en terug..
Sorry van de vraag! :? Staat mijne neus er nog op? :evil:

En je moet mij toch eens uitleggen hoe een trein constant tussen Kortrijk-Goederen kan rijden! :wink:

Geplaatst: 28 sep 2006, 21:24
door SIMPY.be
Constant is wel een beetje veel gezegd...
Het is een 4 tal keren per dag.
De bundel van Ieper wordt niet gebruikt.
Tussen Kortrijk en Gent is er naar mijn weten slechts één dienst.

Geplaatst: 28 sep 2006, 21:49
door Bert
Trainspotterke schreef:
Bert schreef:Beter lezen de volgende keer :wink:
de locs rijden constant tussen kortrijk goederen, waar het de volle wagons achter elkaar koppelt en rijdt met lege naar poperinge, vult ze en gaat naar kortrijk goederen en terug..
Sorry van de vraag! :? Staat mijne neus er nog op? :evil:
Sorry, het was niet zo bedoeld. :oops:
Gewoon even melden dat het antwoord al enkele post er boven stond :) :wink:

Geplaatst: 30 sep 2006, 12:33
door Patrick
Tussen Ieper en Poperinge zijn er geen geografische hellingen, alleen hellingen van personen van het vrouwelijke geslacht en van met hormonen opgepepte mannenborstspieren :shock:

Geplaatst: 09 okt 2006, 19:19
door Joris
Hallo,
In de bijlage zitten nog enkele foto's van 28/09 te Moerbeke, met de 7797 en de 7819.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 12 okt 2006, 14:15
door Patrick
Arbeider zwaargewond na val in bietenput

Een jonge chauffeur uit Steenhuffel is bij een arbeidsongeval in de suikerfabriek van Moerbeke zwaargewond geraakt. Zaterdagmorgen vervoerde hij een lading suikerbieten. Toen hij de suikerbieten wou lossen, kreeg hij een klap van een van de deuren van de laadbak en viel drie meter naar beneden in de bietenput. De verwondingen vielen al bij al mee. Weinig ervaring met de procedure voor het lossen van suikerbieten zou aan de basis liggen van het ongeval.
(Het Laatste Nieuws, 09/10/2006, p. 21)

Geplaatst: 12 okt 2006, 16:40
door Bert
Patrick schreef:
Arbeider zwaargewond na val in bietenput

Een jonge chauffeur uit Steenhuffel is bij een arbeidsongeval in de suikerfabriek van Moerbeke zwaargewond geraakt. Zaterdagmorgen vervoerde hij een lading suikerbieten. Toen hij de suikerbieten wou lossen, kreeg hij een klap van een van de deuren van de laadbak en viel drie meter naar beneden in de bietenput. De verwondingen vielen al bij al mee. Weinig ervaring met de procedure voor het lossen van suikerbieten zou aan de basis liggen van het ongeval.
(Het Laatste Nieuws, 09/10/2006, p. 21)
Nu mogen ze mij toch wel eens uitleggen hoe dat kan... :?

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:11
door am62
Bert schreef:
Patrick schreef:
Arbeider zwaargewond na val in bietenput

Een jonge chauffeur uit Steenhuffel is bij een arbeidsongeval in de suikerfabriek van Moerbeke zwaargewond geraakt. Zaterdagmorgen vervoerde hij een lading suikerbieten. Toen hij de suikerbieten wou lossen, kreeg hij een klap van een van de deuren van de laadbak en viel drie meter naar beneden in de bietenput. De verwondingen vielen al bij al mee. Weinig ervaring met de procedure voor het lossen van suikerbieten zou aan de basis liggen van het ongeval.
(Het Laatste Nieuws, 09/10/2006, p. 21)
Nu mogen ze mij toch wel eens uitleggen hoe dat kan... :?
Da's de MAGIE van het Laatste Nieuws !

Geplaatst: 16 okt 2006, 22:44
door Joris
Hallo,
Nog snel 1 plaat, de rest is voor morgen.
De 7813 en de 7800 rijden op 13/10/06 voorbij wachtebeke.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 08 nov 2006, 14:55
door 5307
hier nog een foto