
zijdelingse aanrijding
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
Ahzo.
Wat weinigen misschien weten,
maar echt lang hebben we niet moeten wachten op de hersporingstrein. Die stond namelijk al in het station.
Tijdje voor de botsing kwam van Oostende de E15961 (HLE 2319 + 1356), deze werd ontvangen op de V. Bleek een wiel van de 13 compleet vast te staan. Depanneerder keurt de loc af, mocht geen centimeter meer rijden. Dan maar rap rap de hersporingstrein opgetrommeld om den 13 te evacueren. Maar bij nazicht vh spoor, bleek perronspoor V beschadigd te zijn.
Dit ter info.
Wat weinigen misschien weten,
maar echt lang hebben we niet moeten wachten op de hersporingstrein. Die stond namelijk al in het station.
Tijdje voor de botsing kwam van Oostende de E15961 (HLE 2319 + 1356), deze werd ontvangen op de V. Bleek een wiel van de 13 compleet vast te staan. Depanneerder keurt de loc af, mocht geen centimeter meer rijden. Dan maar rap rap de hersporingstrein opgetrommeld om den 13 te evacueren. Maar bij nazicht vh spoor, bleek perronspoor V beschadigd te zijn.
Dit ter info.
Treinongeval Brugge gevolg van menselijke fout
18.09.2006 - BRUGGE - De aanrijding tussen twee treinen vrijdagmiddag even buiten het station van Brugge, is het gevolg van een menselijke fout. Dat zegt het parket in Brugge maandag.
Volgens de deskundige is één van de twee treinen door een rood licht gereden. Daardoor reden beide treinen op hetzelfde spoor. Bij het ongeval raakten vier personen lichtgewond. De materiële schade was groot. Eén wagon kantelde, een andere raakte ontspoord. Het duurde tot maandagmorgen vooraleer het treinverkeer op de lijn Brugge-Kortrijk weer normaal kon verlopen.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 092006_019
Ik heb nog van treinbestuurders gehoord die een groen sein plots op rood zien springen!'t Seinerke schreef:Awel Trainspotterke,
om het heel kort te houden, maar zonder een schuldige aan te wijzen,
DE FOUT LAG NIET OP HET SEINHUIS.

Maar ik zeg niet dat het zo gegaan is, hé!

-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
En de uitrit van Brugge kant Kortrijk/Gent valt denk ik nog altijd niet onder de hoede van EBP-post Blok.7.Steven schreef:Niet op een ebp post, maar op het oude seinhuis van schaarbeek konden toch andere dingen soms't Seinerke schreef:Dude, al goed & wel, maar er zijn regels in dit "spoorwegspelleke" !
Ik kan niet zomaar seinen dichtzetten & reiswegen veranderen !
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
op oude seinhuizen/blokposten kun je nog de treintjes zien, voelen, ruiken...
op een blokpost van de nieuwe generatie zoals Blok 7 Brugge, zit je tussen vier muren, geen enkel vensterke kant station, niets, nada..., gewoon zitten staren naar dat computerschermke...
op oude seinhuizen dient er nog fysieke arbeid verricht te worden, wissel per wissel in de gevraagde stand leggen, de wissels vastleggen, het sein bedienen...
op EBP's doe je alles met één klik op de muis... (wat dus amper voldoening geeft).
...en "operator" is een domme betiteling/graad...
op een blokpost van de nieuwe generatie zoals Blok 7 Brugge, zit je tussen vier muren, geen enkel vensterke kant station, niets, nada..., gewoon zitten staren naar dat computerschermke...
op oude seinhuizen dient er nog fysieke arbeid verricht te worden, wissel per wissel in de gevraagde stand leggen, de wissels vastleggen, het sein bedienen...
op EBP's doe je alles met één klik op de muis... (wat dus amper voldoening geeft).
...en "operator" is een domme betiteling/graad...