Pagina 3 van 4

Geplaatst: 25 jan 2007, 14:56
door Steven
eerder een brandgeurtje

Geplaatst: 25 jan 2007, 20:39
door e49memling
Steven schreef:eerder een brandgeurtje
Ha, Raclette ! mmmmmm, met pellepatat

Geplaatst: 25 jan 2007, 20:43
door Trainspotterke
e49memling schreef:
Steven schreef:eerder een brandgeurtje
Ha, Raclette ! mmmmmm, met pellepatat
:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 02 feb 2007, 14:41
door bobby
Weet er iemand wat er zal gebeuren met de Benelux trein na 1 april 2007?

Heb gelezen dat de Benelux in de toekomst van Brussel via Roosendaal, Breda,Den Bosch en Utrecht naar Amsterdam zou rijden. Kan iemand dit bevestigen?


Anderzijds heb ik gelezen dat de dienst gewoon zou opgedoekt worden, dat de locs terugkeren naar de NMBS, dat de ICR rijtuigen terugkeren naar NS en dat de ICR stuurstanden door NMBS zouden overgenomen worden. Kan iemand dit bevestigen?

Geplaatst: 02 feb 2007, 14:52
door Accelerat
Ik vind dat ECHT gezever, ik geloof nog lááng niet dat dat ooit gaat gebeuren!
Die Beneluxtreinen zitten altijd bomvol, dus die opdoeken? Lijkt mij héél sterk...
Eerder een domme 1 april grap. :wink:

Geplaatst: 02 feb 2007, 15:43
door Trainspotterke
Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.

Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?

Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd! :wink: Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven. :wink:

Geplaatst: 02 feb 2007, 16:04
door bobby
Trainspotterke schreef:Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.

Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?

Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd! :wink: Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven. :wink:

Waarom gehuurde traxx locs?Is het niet goedkoper om een aantal HLE13-en aan te passen voor deze dienst (ETCS, ATB)?

Geplaatst: 02 feb 2007, 16:10
door Steven
omdat tegen die tijd da ze die locs nodig hebben de etcs nog niet ingebouwd getest en dus goedgekeurd kan zijn, de reeks 13 al overbezet is met het andere werk dat ze nu moeten doen, die omkaderde rijtuigen een tijdelijke oplossing is tot de stellen vanuit italie geleverd zullen worden.

brussel zuid al zeker niet met deze treinen zal rijden (de pendeldiensten zijn zo al voor antwerpen en de nieuwe benelux, die dus ook met traxx locs van angeltrains zal rijden)

Geplaatst: 02 feb 2007, 16:54
door Wover
Dus als ik het goed begrijp gaat er bij opening van de lijn in april / mei:

- Een trein rijden tussen Antwerpen en Noorderkempen als pendeltreintje, met stopt in Luchtbal dan wss

- Een nieuwe benelux rijden van Brussel naar Amsterdam met stops in Mechelen, Antwerpen - Berchem en Centraal en dan de HSL op richting NL?

Geplaatst: 02 feb 2007, 16:57
door Trainspotterke
Ik denk dat de omleiding van de Benelux via de HSL pas voor december zal zijn.

Geplaatst: 02 feb 2007, 17:21
door Shrek
2 traxx en 3 I11, hopelijk niet begrensd op versnelling 8)

Geplaatst: 02 feb 2007, 17:24
door SIMPY.be
bobby schreef:
Trainspotterke schreef:Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.

Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?

Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd! :wink: Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven. :wink:

Waarom gehuurde traxx locs?Is het niet goedkoper om een aantal HLE13-en aan te passen voor deze dienst (ETCS, ATB)?
Ik denk dat een deel van de huurkosten zal doorgerekend worden naar Alstobreda, die dus een enorme achterstand heeft op hun stellen.

Geplaatst: 02 feb 2007, 17:59
door Accelerat
Als de benelux over de HSL gaat rijden, zou het dan ook een grande lignes biljet worden? (bijv. Breda<->Antwerpen)

Geplaatst: 02 feb 2007, 18:02
door Steven
da soort biljetten kennen wij alsnog niet in belgie :-)

Geplaatst: 07 feb 2007, 18:52
door Speedy
Steven schreef:omdat tegen die tijd da ze die locs nodig hebben de etcs nog niet ingebouwd getest en dus goedgekeurd kan zijn, de reeks 13 al overbezet is met het andere werk dat ze nu moeten doen, die omkaderde rijtuigen een tijdelijke oplossing is tot de stellen vanuit italie geleverd zullen worden.

brussel zuid al zeker niet met deze treinen zal rijden (de pendeldiensten zijn zo al voor antwerpen en de nieuwe benelux, die dus ook met traxx locs van angeltrains zal rijden)
Zou reeks T Antwerpen (=Thalys/benelux) zijn die de pendeltreinen naar Noorderkempen gaan doen.