Re: Boordtarief
Geplaatst: 07 feb 2015, 02:51
Ik was mijn portefeuille vergeten... op de tram. Ik heb ze niet meer teruggezien, ik moest dus wel aangifte doen. En hoe laat je je identificeren zonder identiteitskaart?
Wat is een C170 ?Beesty schreef: Laat jou dan gewoon identificeren voor een C170 die je nadien kan laten annuleren mits vertoon van jou geldig abonnement.
Da's natuurlijk een ander paar mouwengroentje schreef:Ik was mijn portefeuille vergeten... op de tram. Ik heb ze niet meer teruggezien, ik moest dus wel aangifte doen. En hoe laat je je identificeren zonder identiteitskaart?
Is het boordtarief dan ook van toepassing op klasseverhoging..? Ook wel straf dan!Hobbes schreef:Boordchef komt langs, ze vragen dus die klasseverhoging: 3,90 euro + 7 euro boordtarief!!!!
Is dit nu nog normaal?? Men heeft een geldig ticket, wegens omstandigheden zit men in 1e klasse en wil men er voor bijbetalen en dan lapt men er zomaar eens even 7 euro bij?
Heb je toen ze niet konden inlezen op de trein meteen een kaartje gekocht? In dat geval is het niet normaal dat je nog moet betalen.Stijn91 schreef:Is het normaal dat ik een brief krijg omdat de TBG mijn abbonnement niet kon inlezen, (C170 - vaststelling van onregelmatigheid) werd opgemaakt en dat ik nu toch nog zou moeten betalen?
Ik ben daarmee direct naar loket geweest toen ik dit voor had waarbij men bevestigde dat mijn abbonnement op mijn chipkaart stond. Een aantal dagen later had ik hetzelfde voor en ben ik een document gaan halen met bewijs van abonnement.
Ik ken het exacte bedrag niet, maar ik weet wel zeker dat je altijd een bepaalde som geld op zak moet hebben, omdat je anders als landloper beschouwd kunt worden. En anders is dit een hardnekkige stadssage die al minstens een eeuw meegaat.groentje schreef:Dus omdat hun spullen niet werken, moet je als reiziger altijd geld bijhebben? Daar zou ik toch tegen protesteren. Ik krijg een steeds grotere hekel aan die nieuwe boordtoeslag...
Bij een viaduct weet je tenminste - als je het station kent - hoe lang op voorhand je er moet zijn. Er zijn ook veel viaducten waar je met een tra op en of kan vanop het perron (bvb. Zellik). Ik vind het problematischer bij stations waar het soms onvoorspelbaar is wanneer en hoelang de overweg open zal zijn (bvb. stations langs L53 met veel goederenverkeer). Eigenlijk zou men op elk perron een automaat moeten zetten. Maar goed, dat kost dan weer meer geld, etc. 't Zou interessant zijn inzicht te krijgen in de criteria die men gebruikt heeft om te bepalen waar de automaat komt. Want je moet natuurlijk ook rekening houden met beschikbaarheid van electriciteit en telecom, passeerbaarheid (niet in smalle onderdoorgangen bvb), lichtinval, etc.dentheo schreef:Wanneer de overweg vervangen zou zijn door een viaduct is het nog verder lopen....trainlovertje schreef: Het probleem in Neerwinden is, zoals bij meerdere stopplaatsen, dat je minstens 3 minuten voor het vertrek ook al klaar moet staan op spoor 1 wil je je trein niet missen, want er is geen tunnel, enkel een overweg die dus enkele minuten op voorhand dichtgaat.
Resultaat: mensen zijn te laat en lopen het spoor over een gesloten overweg. Heb zelfs een keer mensen die een ticket aan het kopen waren zien doorlopen voor een trein op 100 tot 200m. Je moet maar durven... (ik stond te bibberen, serieus gemeend) Hier gaan nog ongelukken van komen vrees ik, en dan ga je de mensen horen klagen, vooral de 'geboren' NMBS-klagers (zo ken ik er wel een aantal) ;s
Ik zeg niet dat men er duizenden moet kopen voor miljarden...maar elk jaar enkele tientallen om de ergste gevallen op te lossen.
Men zal er toch moeten kopen om de gevandaliseerden te vervangen.
Voorval was op 19/01Shrek schreef:Heb je toen ze niet konden inlezen op de trein meteen een kaartje gekocht? In dat geval is het niet normaal dat je nog moet betalen.Stijn91 schreef:Is het normaal dat ik een brief krijg omdat de TBG mijn abbonnement niet kon inlezen, (C170 - vaststelling van onregelmatigheid) werd opgemaakt en dat ik nu toch nog zou moeten betalen?
Ik ben daarmee direct naar loket geweest toen ik dit voor had waarbij men bevestigde dat mijn abbonnement op mijn chipkaart stond. Een aantal dagen later had ik hetzelfde voor en ben ik een document gaan halen met bewijs van abonnement.
Als je toen niet onmiddellijk een kaartje kocht krijg je een administratieve kost van 8€ aangerekend. Dat is normaal.