Pagina 3 van 9

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 06 jul 2016, 23:48
door Shrek
jan_olieslagers schreef: Maar het kan toch niet zijn dat een internationale vliegtuigdienst op 1-2-3 uit de mouw kan worden geschud, terwijl een internationale treindienst aan elf-en-dertig nationale beperkingen geblokkeerd zit? Wat zitten al die euroburokraten daar te doen in het Schumankwartier?
Helaas is dat wel zo. Langzaam aan worden bepaalde zaken inderdaad Europees geregeld (het 4e spoorwegpakket zal een aantal toelatingen ook eenvoudiger maken in het buitenland). Maar de weg is nog heel lang.
De luchtvaartsector is inderdaad het voorbeeld bij uitstek hoe je het internationaal wel moet doen. Ooit zullen de spoorwegen ook zo werken, maar het zal nog lang duren :roll:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 06 jul 2016, 23:49
door nighttrain
jan_olieslagers schreef:Welbedankt voor de fijne toon van uw reactie, en technisch zal het ongetwijfeld helemaal kloppen. Nogmaals, de technische aspecten zijn echt niet aan me besteed. Neem mijn reactie dus vooral niet op uw persoon, eerder integendeel!

Maar het kan toch niet zijn dat een internationale vliegtuigdienst op 1-2-3 uit de mouw kan worden geschud, terwijl een internationale treindienst aan elf-en-dertig nationale beperkingen geblokkeerd zit? Wat zitten al die euroburokraten daar te doen in het Schumankwartier?
Dus terug los van de technische aspecten.
Het verschil met een vliegtuigverbinding ,ligt hem in het feit dat elke passagier gekend is via de verplichte identifikatie op zijn vervoerbewijs en het verplichte bezit van minstens een geldige identiteitskaart. Dus dit neemt al heel wat "onbekende" factoren weg voor het gastland. Alsook zijn de operatoren verantwoordelijk voor dit onderdeel binnen Schengen. Dus gezien deze verantwoordelijkheden ,moeten zij zien dat ze genoeg capaciteit hebben om dit te controleren voor vertrek.

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 05:39
door K V B
Dat het overigens wel kan heeft de SBB bewezen. Voor de spelen van het Zwitserse team zijn er vanuit Zwitserland extra treinen ingelegd...

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 11:57
door Steven
was dat voor de gewone wedstrijden of voor de wedstrijden in de 1/8 finale? Waarbij het lastiger is om vooraf te bepalen welke ploeg in welk station zal spelen.

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 12:19
door nahoj
Shrek schreef:
jan_olieslagers schreef: Maar het kan toch niet zijn dat een internationale vliegtuigdienst op 1-2-3 uit de mouw kan worden geschud, terwijl een internationale treindienst aan elf-en-dertig nationale beperkingen geblokkeerd zit? Wat zitten al die euroburokraten daar te doen in het Schumankwartier?
Helaas is dat wel zo. Langzaam aan worden bepaalde zaken inderdaad Europees geregeld (het 4e spoorwegpakket zal een aantal toelatingen ook eenvoudiger maken in het buitenland). Maar de weg is nog heel lang.
De luchtvaartsector is inderdaad het voorbeeld bij uitstek hoe je het internationaal wel moet doen. Ooit zullen de spoorwegen ook zo werken, maar het zal nog lang duren :roll:
Het ziet er naar uit dat het 4de spoorpakket de zaken nog logger en duurder zal maken. Men heeft immers een extra partij betrokken in het hele toelatingsproces van spoormaterieel: ERA. Extra partijen betrekken in een proces heeft nog nooit iets eenvoudiger gemaakt. (Ik beperk me hier tot het aspect van toelating van spoorvoertuigen.)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 13:29
door nighttrain
K V B schreef:Dat het overigens wel kan heeft de SBB bewezen. Voor de spelen van het Zwitserse team zijn er vanuit Zwitserland extra treinen ingelegd...
U vergelijkt appelen met peren vrees ik.
Zoals je hier kunt zien http://www.sbb.ch/freizeit-ferien/europ ... reich.html vielen ze zo niet uit de lucht. Dus maakten ze al de al deel uit van een commercieel pakket. En is het waarschijnlijk, dat ze en optie gelicht hebben bepaalde gereserveerde rijpaden te gebruiken en te commercialiseren. Dus die slots zijn vooraf geregeld alsook de administratieve overeenkomsten en toelatingen. €* Doet Bv. Net hetzelfde ze hebben per dag 70 slots op de driehoek PBL,maar gebruiken er 60. Voor zover de mensen hun niet laten beetnemen met slogans, door een slecht verkopend produkt af te laten doen als ´nieuw' of ´extra ´.....

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:35
door Portbou
nighttrain schreef:
K V B schreef:Dat het overigens wel kan heeft de SBB bewezen. Voor de spelen van het Zwitserse team zijn er vanuit Zwitserland extra treinen ingelegd...
U vergelijkt appelen met peren vrees ik.
Zoals je hier kunt zien http://www.sbb.ch/freizeit-ferien/europ ... reich.html vielen ze zo niet uit de lucht. Dus maakten ze al de al deel uit van een commercieel pakket. En is het waarschijnlijk, dat ze en optie gelicht hebben bepaalde gereserveerde rijpaden te gebruiken en te commercialiseren. Dus die slots zijn vooraf geregeld alsook de administratieve overeenkomsten en toelatingen. €* Doet Bv. Net hetzelfde ze hebben per dag 70 slots op de driehoek PBL,maar gebruiken er 60. Voor zover de mensen hun niet laten beetnemen met slogans, door een slecht verkopend produkt af te laten doen als ´nieuw' of ´extra ´.....
Hoezo appelen met peren ?
NMBS had toch evengoed de nodige slots en administratieve overeenkomsten en toelatingen etc... etc... kunnen reserveren voor extratreinen naar Lille ? Die ze dan had kunnen annuleren als de Rode Duivels de kwartfinale niet gehaald zouden hebben.

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:36
door Portbou
jan_olieslagers schreef:Een commercieel aanbieder van spoorvervoer had er wel _iets_ op gevonden, om een graantje mee te pikken van die voetbalgekte. Maar als men toch uit de hand van de overheid leeft, dan is daar geen enkele reden voor, inderdaad.
Dat denk ik dus ook...

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:42
door Portbou
nighttrain schreef: Point de bois en Annapes , hoe ga je dat doen.
Ik geef U de challenge en vraag U , hoe ga je dit praktisch regelen , maak eens een "droge oefening" a table top exercise? We krijgen hier veel hypotetische vragen en antwoorden....
Wat is je vraag precies ? Wat is het probleem om een trein te doen stoppen in Pont de Bois of Annappes ?

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:48
door Portbou
nighttrain schreef:Het Stade Mauroy heeft een capaciteit van 50.000 plaatsen en is beter te bereiken met de wagen.
Hoe krankzinnig is het eigenlijk dat men anno 2012 (het jaar waarin dit stadion ingehuldigd werd) nog een stadion bouwde dat vooral met de auto goed bereikbaar is... ipv. vlakbij een metro- of treinstation. En dat onder een socialistisch stadsbestuur :roll:

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:55
door groentje
ik vrees dat dat nogal typisch is voor hedendaags Frankrijk. Als je denkt dat België een autocultuur heeft... Openbaar vervoer is behoorlijk in de steden en in Île-de-France. Elders? Vaak veel minder. Er is een reden waarom de SNCF zoveel krediet verloren heeft bij een flink deel van de Franse bevolking... Wie er geen auto heeft, is er een paria.

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:56
door Portbou
Laatste metro om 23h45 naar Lille Europe ! Dus ga je aan transpole ook extra capa vragen? Om uw treinen te vullen.
Want zoals ik al zei Lille Europe en de lijnen er naar toe sluiten om 00h00.
Ik durf te hopen dat de metro op dit soort dagen sowieso langer blijft rijden... Niet enkel om eventuele Belgen naar het station terug te brengen maar ook om de vele plaatselijke supporters te vervoeren.

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:58
door Shrek
Portbou schreef:
Laatste metro om 23h45 naar Lille Europe ! Dus ga je aan transpole ook extra capa vragen? Om uw treinen te vullen.
Want zoals ik al zei Lille Europe en de lijnen er naar toe sluiten om 00h00.
Ik durf te hopen dat de metro op dit soort dagen sowieso langer blijft rijden... Niet enkel om eventuele Belgen naar het station terug te brengen maar ook om de vele plaatselijke supporters te vervoeren.
Jaja, dat is allemaal goed geregeld. Er zijn zelfs speciale nacht-TGV's ingelegd om supporters terug naar Parijs te brengen.

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 07 jul 2016, 22:59
door Portbou
Shrek schreef:Nu was het heel duidelijk: huur allemaal een reisbus af, de trein kan dit niet oplossen.
Pijnlijk gebrek aan ambitie van de spoorwegen.

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Geplaatst: 08 jul 2016, 00:05
door Shrek
Portbou schreef:
Shrek schreef:Nu was het heel duidelijk: huur allemaal een reisbus af, de trein kan dit niet oplossen.
Pijnlijk gebrek aan ambitie van de spoorwegen.
Neen, een duidelijke zin voor realiteit.

Er is weldegelijk ambitie hoor. Kijk maar naar de extra treinen voor Rock Werchter, Pukkelpop of Tomorrowland. Als het enigsinds mogelijk is springt de NMBS graag op de kar. Maar dit was gewoon zo'n ongelooflijk complexe en dure uitdaging dat ze niet aangaan de enige juiste oplossing was.