Re: Huidige situatie seinhuizen
Geplaatst: 17 apr 2017, 12:55
De premie voor lijnkennis werkt niet per km, je hebt uw basispakket en daar krijg je niets extra voor indien je dat denkt, dat zit verwerkt in uw algemene coëfficiënt. De extra km beginnen maar te tellen vanaf 50 km, doch tegenwoordig doet men niet liever dan zoveel mogelijk kennis schrappen, dat is dan de vorm van besparen die men toepast in behoorlijk wat depots ondertussen. Met materieel werkt het anders, als je daar iets extra kent dat behoort tot een zelfde familie dan krijg je niets extra. Breaks en sprinters horen samen, 21/27 horen samen en zo zijn er nog indelingen, je moet dus al behoorlijk je best doen om veel extra te krijgen voor zover men het nog wil toestaan. Gevolgen zijn er dan ook bij incidenten. Vier man reserve hebben en geen enkele die kan tussenkomen omdat er we elke keer iets scheelt. Gebrek aan materieelkennis, lijnkennis, ... het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Het gras is niet Alex groener aan de andere kant. De gewone regels veranderen ook regelmatig bij ons en daar verwacht men ook dat je het er maar bij neemt zonder roepen of wat dan ook, dus er zijn meer gelijkenissen dan je op het eerste zicht denkt. Voor rijdend personeel bestaat er ook permanente evaluatie, een instructeur kan u ten alle tijden komen begeleiden( bij jonge bestuurders is 2x per jaar de minimum) en u evalueren, als u punten voor dagelijks werk zaken zal uiteindelijk ook uw premies voor productiviteit zakken. Je zal maar de pech hebben dat uw lokale instructeur een persoonlijk probleem heeft met uAsterix schreef: Dat zijn dan toch allemaal al meer premies dan dat het seinhuispersoneel krijgt. En vergeet niet dat hoe meer jullie kennen, hoe meer jullie krijgen qua lijnkennis en misschien ook qua materiaal? Bij ons wordt er verwacht dat je dat allemaal maar doet zonder méér. En de pensioenregeling is toch ook anders?
Wij worden permanent afgeluisterd en geëvalueerd. En de dag dat we het verknallen, staat er geen API klaar om ons te begeleiden, dan sta je er alleen voor.
